Gå til innhold

Søke inn kanaler

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp installert et nytt TV-kort. Problemet mitt er at jeg sliter supermye med å få søkt inn kanalene :sad: Det er noen innstillinger jeg ikke fikser helt:

Tuning modus:

All Channels

Channels by Country

Kringkastet/kabel:

Antenna, Cable, Cable (HRC)

Vide format:

NTSC M

PAL BGHIDK

PAL M

PAL N

PAL NCOMBO

SECAM

Hva skal jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør velge "Channels by Country" - Da vil programmet bare søke etter de kanalene som Norge har. (hvis ikke tar søkingen lenger tid)

PAL (Pal blir autmatisk valgt hvis du programmet spør hvilket land du kommer fra)

Så må du velge om du bruker kabel eller vanlig antenne-mottak

Lenke til kommentar

Prøv PAL BHDGK (eller hva det var) og CABLE hvis det er det du bruker (dvs. du har kabeltv). Forskjellen mellom cable og antenna er at cable åpner for kanaler (frekvensområder) som ikke brukes til etersendt fjernsyn.

Tror ikke det har stort å si hvilken PAL modus du velger, selvom jeg har en vag erindring om at PAL B brukes i Norge. NTSC og SECAM er noe helt annet (henholdsvis amerikansk/japansk og fransk standard).

Lenke til kommentar

Jeg har hatt tilsvarende kort og det funker Drit Bra på kabel tv, greit nok på vanlig antenne

Jeg brukte Pal B osv

Antenna eller Cable har ikke veldig mye å si

PAL BGHIDK tror jeg at jeg brukte

Cable

En blanding av Channels by Country (Norway) og All Channels

Meget bra lyd (bruk medfølgende kabler) koble disse til høytalere på PC-en eller stereoanlegg, bruk en annen kabel fra tv kortet og inn på lyd kortet

Jeg hadde :Turtle Beach Santa Cruz + Hauppauge Win Tv Theater

Meget bra både på tv og radio (fikk inn 20 kanaler på tv og 10 på radio eller noe sånt)

Alt i alt fornøyd

Lenke til kommentar

Holdt på å glemme:

Last ned Dscaler (ww.dscaler.org). Et program som bruker kraftige algoritmer for å få best mulig bilde. Kort sagt så blir bildet "deinterlaced". Resultatet er et bildet med veldig lite forstyrrelser.

PS. Det har også en meget bra TekstTV-del

Bør prøves

Lenke til kommentar

Det står i bruksanvisningen at jeg skal bruke line-in, (rød/rosa) så jeg gjorde det. Men da ble lyden elendig. Er ikke den egentlig til Micen da?

Så var det bare den blå (line-out?) som var ledig igjen, så jeg prøvde den og, men da fikk jeg ikke lyd.

De tre resterende plassene (svart, blå, grønn) er opptatt av surrounden.

Så dette var vel litt kjedelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...