YaegeR Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Okey, da har jeg kjøpt meg hele pakka =) problemet er at jeg ikke er en tech wizard og har aldri koblet til jack/phono ledning fra pc til reciever. (vet ikke hva den betegnelsen på kabel betyr, men duden i butikken sa at jeg måtte ha det. jeg har fått bilde fram på tv. dvi til hdmi kabel, alt OK. nå gjenstår bare lyd. men klarer ikke helt å få til det. på den ene siden av kabelen er det 2 plugger, rød og svart. den andre er det en typ lydutgang som ligner veldig på det headsettet mitt har( med det regner jeg med at den skal inn i pc.) nå gjenstår det å finne ut hvor i recieveren jeg skal putte de to andre pluggene. noen med erfaring eller råd til hva jeg skal gjøre?=) har lett i manualen uten å finne svar. Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 På baksiden av receiveren er det to horisontale rader med hvite og røde phono-kontakter. Under disse står det "CD", "DVD" osv. Velg en ledig inngang, og plugg den svarte pluggen i den hvite kontakten, og den røde i (gjett tre ganger) ...den røde. Den andre enden av kabelen plugger du inn i den grønne kontakten (linje ut) på lydkortet, bak på PC-en. Dette kan da umulig være noe hokus-pokus? Lenke til kommentar
nree Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Om jeg ikke tar helt feil er denne yamaha en reciever med optiske innganger? I så fall kan du bruke en optisk kabel (om PC-en har optisk utgang) mellom forsterker og pc, dermed vil du kunne få litt mer en stereo lyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå