Gå til innhold

Koble PC til 42lb2r og yamaha RXV-661 Reciever


Anbefalte innlegg

Okey, da har jeg kjøpt meg hele pakka =) problemet er at jeg ikke er en tech wizard og har aldri koblet til jack/phono ledning fra pc til reciever. (vet ikke hva den betegnelsen på kabel betyr, men duden i butikken sa at jeg måtte ha det. jeg har fått bilde fram på tv. dvi til hdmi kabel, alt OK. nå gjenstår bare lyd. men klarer ikke helt å få til det.

 

på den ene siden av kabelen er det 2 plugger, rød og svart. den andre er det en typ lydutgang som ligner veldig på det headsettet mitt har( med det regner jeg med at den skal inn i pc.) nå gjenstår det å finne ut hvor i recieveren jeg skal putte de to andre pluggene. noen med erfaring eller råd til hva jeg skal gjøre?=) har lett i manualen uten å finne svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På baksiden av receiveren er det to horisontale rader med hvite og røde phono-kontakter. Under disse står det "CD", "DVD" osv. Velg en ledig inngang, og plugg den svarte pluggen i den hvite kontakten, og den røde i (gjett tre ganger) ...den røde.

 

Den andre enden av kabelen plugger du inn i den grønne kontakten (linje ut) på lydkortet, bak på PC-en.

 

Dette kan da umulig være noe hokus-pokus? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...