Gå til innhold

*Den Store Nobels Fredspris 2007 Tråden*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat. Så hvis han bodde i en tømmerhytte med utedass og red på hest til foredragene sine så hadde budskapet blitt mer gyldig?

Ja. Og det hadde blitt betydelig lettere å svelge. Det er ingenting jeg hater mer enn rike kjendiser som skal ha alle de "vanlige" menneskene til å gjøre oppoffringer. Det vitner om et forstyrret verdenssyn og en selvgodhet som er verdig en sosiopat.

Hvis vi ikke har det verre her i verden enn at Al Gore får fredsprisen, så har vi sannelig ikke mye å klage over.

Hehe, ukas beste kommentar :!:

Synes Bono fortjener prisen bedre..

Bono har vel hvertfall gjort en del bra... selv om han også er en av disse rike hyklerne som skal ha andre til å gjøre oppoffringer. Han kjøpte seg nylig opp i en del selskaper, blandt dem Forbes, som blandt annet er et livsstilsmagasin for de sinnsykt rike og deres massive pengebruk.

Å jobbe for å prøve å redusere global oppvarming er absolutt fredsarbeid. Tørke, flom og div. andre naturkatastrofer vil kunne føre til store folkeforflytninger, konflikter og kriger

Problemet er at det er basert på falske antagelser. Eller hvertfall antagelser som fremdeles gjenstår å bevise. Og at dette er ting som UANSETT kommer til å skje på kloden, og vi mennesker ikke har muligheten til å forhindre, bare til å bøte på. Og derfor burde prisen gå til noen som forsøker å bøte på. All denne "krigsprevansjonen" gjennom å promotoere en venstreorientert agenda er omtrent like gyldig som å gå til krig med argument om at det vil forhindre krig.

Lenke til kommentar

Atter en gang klarer "idiotene" i Nobelkomiteen å utvanne viktigheten av Nobels fredspris.. Vet dem ikke at man kan la være å gi den 1 år om man ikke finner verdige kandidater..

Det burde være mulig å gi rettighetene til å dele fredsprisen til svenskene, så hadde i det minste jeg sluppet å være så flau..

Hadde Al Gore stoppet utslippene og reddet verden fra global oppvarming så skulle han fått den, men hva i alle dager har fyren gjort.. Laget en film og reist rundt i verden med sitt private jetfly..

Lenke til kommentar
Altså de får prisen for å jobbe mot noe som kan være ett faktum og hvis det igjen er det kan det føre til økt fare for krig. Tror man etterhvert kan få pris for mye rart hvis det fortsetter sånn.

Hahahaha! Det der er latterlig søkt. Sammenhengen mellom økt tempraturer, mer flom, tørke osv. (flom og tørke er jo ironisk nok motsettninger forresten) og krig er vel svært vanskelig å bevise, for ikke å si fraværende. Hvem er det liksom som skal krige? Al-Qaida med Osama bin Laden i spissen angriper den vestlige verden for ødelegging av kloden? :lol:

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke tatt sjangsen på at klimaproblemet ikke er menneskeskapt, om verden ikke handler kan vi risikere konflikter ang. ressurser, landområder etc. - mye værre enn hva vi hittil har sett. Klimaforandringer og fred på jord henger nøye sammen, jeg kan ikke skjønne noe annet.

Lenke til kommentar

Logikken i å gi fredsprisen til Al Gore :

"Food security in Africa is likely to be "severely compromised" by climate change, with production expected to halve by 2020, according to climate change experts.

The projections are contained in a report launched last week in London by the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), which was followed by an experts' panel discussion."

http://allafrica.com/stories/200709251134.html

"Climate Change Threatens World Food Production, Says New Study.

(...)

In Washington this week, a new country-by-country analysis describes in detail the impact climate change is likely to have on global agriculture."

http://www.voanews.com/english/Science/2007-09-13-voa16.cfm

Alle kan vel se at jo mer matproduksjonen blir desimert, jo mer "bikkjeslagsmål" (krig) vil vi få.

Lenke til kommentar
Alle kan vel se at jo mer matproduksjonen blir desimert, jo mer "bikkjeslagsmål" (krig) vil vi få.

Når var det sist gang en større krig om mat?

Forøvrig står det "likely, likely, likely".. Dette er altså ANTAKELSER hele veien. Hva med å gi ham prisen hvis det viser seg at han faktisk fikk rett? Og sluttet å bruke fly. Og spise biff. Og .. vent nå litt..

Lenke til kommentar
Når var det sist gang en større krig om mat?

Forøvrig står det "likely, likely, likely".. Dette er altså ANTAKELSER hele veien. Hva med å gi ham prisen hvis det viser seg at han faktisk fikk rett? Og sluttet å bruke fly. Og spise biff. Og .. vent nå litt..

Mat/vannmangel har hittil kanskje ikke vært en direkte årsak til krig, men vannmangel spilte en stor faktor i krigen i Sudan. Andre som er bedre enn meg i historie kan sikkert komme med flere eksempler, om du trenger det.

Hvis det viser seg at Al' Gore har rett, kan det være forsent å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
International Panel of Climate Communists og Al "filmenminerforbudtpåskolerogjegerenhykler" Gore får altså prisen... svært skuffende.

Foreslår at vi dropper Nobel biten og bytter navn til Norwegian Kristin Halvorsen Far Left Political Prize.

Makan til løgn og drittpreik. Jeg anser det som en grov fornærmelse at du implisitt kaller meg og alle andre som tror på menneskapt global oppvarming for kommunister, bare fordi vi ikke kjøper propagandaen til sosiopatene på ytterste høyrefløy.

Hvordan føles det å bære vann for et parti som består av halvkriminelle, evneveike klovner som ikke klarer å tenke lenger enn nesen?

Lenke til kommentar

Det var vel han som var mest og har vært mest frampå for å informere om klima-problemene.

Noe info til noen av svarene over;

Kampen om vannet:

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/04/20/463975.html

Var også for en stund siden en CIA rapport som omhandlet dette, og de mente at det kunne oppstå flere kriger om ressurser som mat og vann i Afrika og kanskje i Asia pga. enorme klimaforandringer. [Edt:] Fant noe om rapporten:

http://www.planetwire.org/details/1424

Den heter "Global Trends 2015", og er laget av NIC og CIA. Og her er den for de som har lyst til å lese den :http://www.dni.gov/nic/PDF_GIF_global/globaltrend2015.pdf (Advarsel den er på hele 98 sider.)

Endret av Kenny_NOR
Lenke til kommentar
Makan til løgn og drittpreik. Jeg anser det som en grov fornærmelse at du implisitt kaller meg og alle andre som tror på menneskapt global oppvarming for kommunister, bare fordi vi ikke kjøper propagandaen til sosiopatene på ytterste høyrefløy.

Hvordan føles det å bære vann for et parti som består av halvkriminelle, evneveike klovner som ikke klarer å tenke lenger enn nesen?

Jepp, kun kommunister stemmer SV og rasister stemmer FRP.

Forresten, du nevnte akkurat den gjennomsnittlige SV-velger.

Bra du ikke generaliserer da.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Igrunn godt fornøyd med tildelingen, at det blir et sterkere fokus på å ta vare på naturen ser jeg uansett på som et gode, samme hvor mye skepsis man bør ha til co2 hysteriet.

Ja, men jeg lurer på hvorfor Al Gore får den også. Er det bare fordi han har laget denne naturfilmen og er kjent fra før fordi han var tidligere visepresident i USA. Vet ikke, men jeg blir irritert over at han har fått den.

Lenke til kommentar

Har ikke interessert meg for dynamittskaperens "fredspris" siden Arafats, Peres' og Rabins blodstenkte hender mottok den for noen år siden.

At opportunisten Al Gore fikk prisen bare bekrefter Nobelkomiteens forkvaklede geopolitiske virkelighetsoppfatning. Klimareligionen konkurrerer nå med islam om å så mest frykt i enfoldige hjerner. Normale variasjoner i vær og temperatur kan man fritt tolke som gudegitte tegn på at et menneskeskapt klimahelvete er nært forestående. Klimaforskere med naturvitenskaplig bakgrunn virker nærmest litt brydd over alle overdrivelser og feil Gore prediker som absolutte sannheter, men tuter med i visshet om deres 15 minutter i rampelyset og sugerøret ned i statskassen er foranlediget av Gores verdensomspennende og kerosenslukende misjonsferd.

Og de som synes det er synd at Al Gore ble snytt for presidentembetet pga valgreglene i USA (som på mange måter minner om fordelingsnøkkelen for stortingsrepresentanter som gir overrepresentasjon av bygdefolk her hjemme), kan jo lese om hva den forbannede kjerringa hans bedriver:

http://no.wikipedia.org/wiki/Tipper_Gore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...