Gå til innhold

ATA100 driver ikke installert i BIOS?

mazel

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt nytt hovedkort, men har en god del IDE disker jeg ønsker å benytte videre. Hovedkortet er ASUS P5B-V som har en del S-ATA porter, men bare en P-ATA controller. Derfor prøver jeg å få liv i et PCI ATA100 controller kort jeg har fått låne. Men jeg får opp en melding som er noe slik: ATA100 BIOS driver ikke installert. Er det bare å oppdatere BIOS med en slik driver for å få det til å virke? Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den meldingen kommer opp under oppstart, ikke sett etter hva som står i windows

Får du den meldingen i BIOS eller i Windows?

Windows trenger nok en driver for kortet. Hvis du ser i Enhetsbehandling og finner et gult spørsmålstegn så betyr det at driver mangler.

Lenke til kommentar

ok, da får jeg prøve det, litt rart for på forrige hovedkortet jeg prøvde som jeg fikk byttet pga defekt så detectet den disken med navn størrelse under oppstart av maskin, men dukket ikke opp i enhetsbehandling. Men skal forsøke finne drivere. Da satser jeg på at det funker etter det, men har lånt kortet så kan bli en utfordring :D

Ja, det betyr at du må installere driverene til kontrollerkortet i Windows. De finner du på web-siden til produsenten av kontrollerkortet (dette har ingenting med meldingen du nevnte).
Endret av mazel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...