Gå til innhold

EA kjøper Bioware og Pandemic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les denne artikkelen: http://pc.ign.com/articles/827/827000p1.html

Når det gjelder denne saken så jeg har lest alt som har kommet ut av kommentarer fra Pandemic/BioWare, og de virker å være i ekstase over situasjonen de nå har kommet i, men så fort fansen hører EA og BioWare i samme setning så høres det ut som om de syns dette er det verste som har skjedd siden AIDS.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Vel har en nok penger så kan nærmest alt kjøpest.

Mon tro om de noen gang vil kjøpe opp Valve eller Blizzard :hmm:

Blizzard eies av Vivendi Games, men Valve står så vidt jeg vet for seg selv. Nå skal det da endel mer penger til for å kjøpe opp Blizzard enn Valve

Blizzard: Revenue $1.5 Billion

Valve: Revenue $70 million USD (2005)

og bare for eksempelets skyld

Bioware: Revenue Private (in 2003 was $17.482 million CAD)

Nå fant jeg ikke Pandemic, men dette blir relativt småe kjøp i forhold til dersom EA skulle bestemme seg for å kjøpe Blizzard

Jeg tror aldri det skjer.

Lenke til kommentar
Mon tro om de noen gang vil kjøpe opp Valve...

EA står for dibistrusjon av The Orange Box nå... Så ett eller annet samarbeid har de allerede....

Blizzard: Revenue $1.5 Billion

Valve: Revenue $70 million USD (2005)

Hadde vært morro å se tall fra VALVE 2006, å 2007 når dette året er omme, har inntrykk av at Steam har gjort det godt, vertfall fått en 4siffret sum av meg...

EA's samlebånd mentalitet er ikke bra, tenker med en gang på NFS serien, de 3? siste spillene har vært så like jeg ikke har orket å spille ferdig... Dejavu...

Et oppkjøp er positivt om det oppkjøpte selskapet får drive som vanlig, slikt vil stå i kontrakten om det er slik...

Så får EA stå for dibistrusjon å reklamering av spillet, akkurat den biten er de gode på......

Lenke til kommentar

EA er utgiver av Valve sine spill som skal selges i butikken. Grunnet feiden Valve hadde med Vivendi grunnet Steam, ble den avtalen oppløst og en avtale mellom EA og Valve opprettet. Er ikke vanskelig å se at det er EA som gir ut Valve sine spill, er bare å se etter EA logoen som preger halvparten av coveret til spillet.

EA's herping av NFS serien er vel deres egen avgjørelse. Det er de som faktisk har funnet opp franchisen så da må de bare gjøre som de vil. Men herpingen av The Sims serien som de har gjort skjønner jeg ikke hvorfor studioet godtar det, at Maxis ikke blir lei av å lage det samme om og om igjen er for meg uforståelig. Dog de har vel ikke mye de skal se, de er bare en liten del av noe stort og må bare gjøre som de får fortalt. EA blir sikkert å klare å herpe Spore serien og med tusenvis av pakker. Skjønner at folk forlater studioet sitt når de blir oppkjøpt av EA.

Valve tror jeg ikke blir kjøpt opp med det første. De klarer seg meget godt på egene føtter, og Steam har og gitt dem en fin rolle som utgiver av spill via Steam nettverket. Dette gir dem meget gode provisjoner av salget, i tillegg til at de selger sine egene spill over Steam.

EA kan gjerne bla opp milliardbeløp for å kjøpe Valve, tror ikke Valve vil, eller har noe behov, for å inngå noen oppkjøps avtale med EA.

Lenke til kommentar

Det er flere som bør ta eksemplet til Valve med å gi ut spill via digital distribution - og i motsetning til Valve, kun det alternativet, ingen kopier i butikker - dette gjelder spesielt mindre utviklere, for å kutte ut mellommannen og få større bit av kaka selv. Man trenger ikke engang å få rated spillene når man gjør det på denne måten og kan gi ut akkurat hva man selv vil. Hadde fungert meget fra for f.eks en Manhunt 2 PC-release.

Lenke til kommentar
EA's samlebånd mentalitet er ikke bra, tenker med en gang på NFS serien, de 3? siste spillene har vært så like jeg ikke har orket å spille ferdig... Dejavu...

Så ikke kjøp det neste NFS. Enkelt å greit.

Du blir ikke skuffa. EA får ikke pengene dine. ---> Vinn-vinn-situasjon.

Hvis du kjøper neste NFS/FIFA/Burnout/whatever og blir skuffa, så sier EA bare: "Takk for pengene. Nå lager vi FIFA 09 som du kan kjøpe om 12 mnd."

En ond sirkel...som kan stoppes om folk bruker huet litt.

Endret av Lygre
Lenke til kommentar

Hvis du kjøper neste NFS/FIFA/Burnout/whatever og blir skuffa, så sier EA bare: "Takk for pengene. Nå lager vi FIFA 09 som du kan kjøpe om 12 mnd."

En ond sirkel...som kan stoppes om folk bruker huet litt.

Det er litt mer problematisk enn som så. EA er som sagt blant annet utgiver av spill fra Valve, og EA får provisjoner av salget der, så om du liker Valve sine spill men ikke vil støtte EA, og du sitter med en dårlig internett linje, skal du da la være å kjøpe Valve sine spill bare for å "straffe" EA?

Hvilken mentalitet er det egentlig, jeg stoper da ikke å kjøpe spill bare fordi jeg ikke liker utgiveren, skulle jeg slutte å kjøpe spill fra Lionhead bare fordi jeg er misfornøyd med enkelte strategier Microsoft har? Eller Alan Wake for den sags skyld, skal jeg sky det spillet bare fordi Microsoft er utgiver?

Det er ikke alltid der er en vinn-vinn situasjon. Jeg er fan av NFS serien før, den var meget bra og morsom, men nå har EA klart å herpe den alt for mye.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt de to siste utgivelsne av NFS... Bare testet å funnet ut de er helt like den siste jeg kjøpte i fysikkmotor å sånt...

Det er litt mer problematisk enn som så. EA er som sagt blant annet utgiver av spill fra Valve, og EA får provisjoner av salget der, så om du liker Valve sine spill men ikke vil støtte EA, og du sitter med en dårlig internett linje, skal du da la være å kjøpe Valve sine spill bare for å "straffe" EA?

Jeg er så heldig å bo på en plass med slik internett linje som du beskriver... :p

Men jeg kjøper likevell alle spill via steam, jeg fikk ikke spillt HL2 - Ep.2 før over et & halvt døgn etter utgivelsen... menmen, skulle jeg kjøpt i butikk hadde det kostet meg mye mere å sikkert ikke fått kjøpt før dagen etter uansett...

Lenke til kommentar
Det er ikke alltid der er en vinn-vinn situasjon. Jeg er fan av NFS serien før, den var meget bra og morsom, men nå har EA klart å herpe den alt for mye.

Hør hør. EA har en historikk med lite nysatsing, og går heller inn for å presse mest mulig ut av eksisterende merker. Det er kanskje eneste muligheten spillefirmaer har når de blir av en viss størrelse, men det trenger ikke bety at jeg liker det :-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...