FenrisC0de Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 I følge det jeg har lest av uttalelser fra Pandemic og Bioware, så har det vært de som har ønsket dette (ikke at EA har hatt noe i mot det naturligvis). Tror jeg venter med å spå undergang før resultatene kommer! Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Les denne artikkelen: http://pc.ign.com/articles/827/827000p1.html Når det gjelder denne saken så jeg har lest alt som har kommet ut av kommentarer fra Pandemic/BioWare, og de virker å være i ekstase over situasjonen de nå har kommet i, men så fort fansen hører EA og BioWare i samme setning så høres det ut som om de syns dette er det verste som har skjedd siden AIDS. Endret 13. oktober 2007 av BTK Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Vel har en nok penger så kan nærmest alt kjøpest. Mon tro om de noen gang vil kjøpe opp Valve eller Blizzard Blizzard eies av Vivendi Games, men Valve står så vidt jeg vet for seg selv. Nå skal det da endel mer penger til for å kjøpe opp Blizzard enn Valve Blizzard: Revenue $1.5 Billion Valve: Revenue $70 million USD (2005) og bare for eksempelets skyld Bioware: Revenue Private (in 2003 was $17.482 million CAD) Nå fant jeg ikke Pandemic, men dette blir relativt småe kjøp i forhold til dersom EA skulle bestemme seg for å kjøpe Blizzard Jeg tror aldri det skjer. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 1,45 av den milliarden er jo fra WoW, når ingen spiller spillet lenger vil nok inntekten synke med godt over 1 milliard. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Og innen den tid kommer Starcraft 2 ut og ett helt land kjøper spillet på release dagen, uansett så ser ikke WoW sitt feste til å forandre seg nevne verdig. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Mon tro om de noen gang vil kjøpe opp Valve... EA står for dibistrusjon av The Orange Box nå... Så ett eller annet samarbeid har de allerede.... Blizzard: Revenue $1.5 Billion Valve: Revenue $70 million USD (2005) Hadde vært morro å se tall fra VALVE 2006, å 2007 når dette året er omme, har inntrykk av at Steam har gjort det godt, vertfall fått en 4siffret sum av meg... EA's samlebånd mentalitet er ikke bra, tenker med en gang på NFS serien, de 3? siste spillene har vært så like jeg ikke har orket å spille ferdig... Dejavu... Et oppkjøp er positivt om det oppkjøpte selskapet får drive som vanlig, slikt vil stå i kontrakten om det er slik... Så får EA stå for dibistrusjon å reklamering av spillet, akkurat den biten er de gode på...... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 EA er utgiver av Valve sine spill som skal selges i butikken. Grunnet feiden Valve hadde med Vivendi grunnet Steam, ble den avtalen oppløst og en avtale mellom EA og Valve opprettet. Er ikke vanskelig å se at det er EA som gir ut Valve sine spill, er bare å se etter EA logoen som preger halvparten av coveret til spillet. EA's herping av NFS serien er vel deres egen avgjørelse. Det er de som faktisk har funnet opp franchisen så da må de bare gjøre som de vil. Men herpingen av The Sims serien som de har gjort skjønner jeg ikke hvorfor studioet godtar det, at Maxis ikke blir lei av å lage det samme om og om igjen er for meg uforståelig. Dog de har vel ikke mye de skal se, de er bare en liten del av noe stort og må bare gjøre som de får fortalt. EA blir sikkert å klare å herpe Spore serien og med tusenvis av pakker. Skjønner at folk forlater studioet sitt når de blir oppkjøpt av EA. Valve tror jeg ikke blir kjøpt opp med det første. De klarer seg meget godt på egene føtter, og Steam har og gitt dem en fin rolle som utgiver av spill via Steam nettverket. Dette gir dem meget gode provisjoner av salget, i tillegg til at de selger sine egene spill over Steam. EA kan gjerne bla opp milliardbeløp for å kjøpe Valve, tror ikke Valve vil, eller har noe behov, for å inngå noen oppkjøps avtale med EA. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Det er flere som bør ta eksemplet til Valve med å gi ut spill via digital distribution - og i motsetning til Valve, kun det alternativet, ingen kopier i butikker - dette gjelder spesielt mindre utviklere, for å kutte ut mellommannen og få større bit av kaka selv. Man trenger ikke engang å få rated spillene når man gjør det på denne måten og kan gi ut akkurat hva man selv vil. Hadde fungert meget fra for f.eks en Manhunt 2 PC-release. Lenke til kommentar
Farmus Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 er jo ikke såå dårlige nyheter, blizzard har kjerpa seg litt, og kommer me flere intresange spill, Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hva har Blizzard å gjøre med dette? Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Vi kom vel inn på "hvem er neste offeret til EA?". Jeg er skeptisk, selv om Bioware osv er optimistisk. De får heller overbevise meg med ett bra RPG etter Mass Effect. Lenke til kommentar
Lygre Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) EA's samlebånd mentalitet er ikke bra, tenker med en gang på NFS serien, de 3? siste spillene har vært så like jeg ikke har orket å spille ferdig... Dejavu... Så ikke kjøp det neste NFS. Enkelt å greit. Du blir ikke skuffa. EA får ikke pengene dine. ---> Vinn-vinn-situasjon. Hvis du kjøper neste NFS/FIFA/Burnout/whatever og blir skuffa, så sier EA bare: "Takk for pengene. Nå lager vi FIFA 09 som du kan kjøpe om 12 mnd." En ond sirkel...som kan stoppes om folk bruker huet litt. Endret 14. oktober 2007 av Lygre Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 neste offer er vel ubisoft, de eier 25% eller noe så langt, de kan kjøpe og kjøpe seg rolig inn.. tviler på at det kommer til å skje, men de hadde tjent mye på det. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Neste blir at EA kjøper opp Microsoft og lager flere flysimmer i året;D Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Så ikke kjøp det neste NFS. Enkelt å greit. Du blir ikke skuffa. EA får ikke pengene dine. ---> Vinn-vinn-situasjon. Hvis du kjøper neste NFS/FIFA/Burnout/whatever og blir skuffa, så sier EA bare: "Takk for pengene. Nå lager vi FIFA 09 som du kan kjøpe om 12 mnd." En ond sirkel...som kan stoppes om folk bruker huet litt. Det er litt mer problematisk enn som så. EA er som sagt blant annet utgiver av spill fra Valve, og EA får provisjoner av salget der, så om du liker Valve sine spill men ikke vil støtte EA, og du sitter med en dårlig internett linje, skal du da la være å kjøpe Valve sine spill bare for å "straffe" EA? Hvilken mentalitet er det egentlig, jeg stoper da ikke å kjøpe spill bare fordi jeg ikke liker utgiveren, skulle jeg slutte å kjøpe spill fra Lionhead bare fordi jeg er misfornøyd med enkelte strategier Microsoft har? Eller Alan Wake for den sags skyld, skal jeg sky det spillet bare fordi Microsoft er utgiver? Det er ikke alltid der er en vinn-vinn situasjon. Jeg er fan av NFS serien før, den var meget bra og morsom, men nå har EA klart å herpe den alt for mye. Lenke til kommentar
Lygre Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Da kan vi bare fortsette å kjøpe NFS og FIFA og late som at alt er ok. Lurer på hvordan spillindustrien ser ut om 15 år med lik utvikling som vi har i dag. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Så ikke kjøp det neste NFS. Enkelt å greit. Du blir ikke skuffa. EA får ikke pengene dine. ---> Vinn-vinn-situasjon. Jeg har ikke kjøpt de to siste utgivelsne av NFS... Bare testet å funnet ut de er helt like den siste jeg kjøpte i fysikkmotor å sånt... Det er litt mer problematisk enn som så. EA er som sagt blant annet utgiver av spill fra Valve, og EA får provisjoner av salget der, så om du liker Valve sine spill men ikke vil støtte EA, og du sitter med en dårlig internett linje, skal du da la være å kjøpe Valve sine spill bare for å "straffe" EA? Jeg er så heldig å bo på en plass med slik internett linje som du beskriver... Men jeg kjøper likevell alle spill via steam, jeg fikk ikke spillt HL2 - Ep.2 før over et & halvt døgn etter utgivelsen... menmen, skulle jeg kjøpt i butikk hadde det kostet meg mye mere å sikkert ikke fått kjøpt før dagen etter uansett... Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Det er ikke alltid der er en vinn-vinn situasjon. Jeg er fan av NFS serien før, den var meget bra og morsom, men nå har EA klart å herpe den alt for mye. Hør hør. EA har en historikk med lite nysatsing, og går heller inn for å presse mest mulig ut av eksisterende merker. Det er kanskje eneste muligheten spillefirmaer har når de blir av en viss størrelse, men det trenger ikke bety at jeg liker det :-) Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) For den saks skyld: Kan noen forklare meg denne: http://www.lucasartsbioware.com/ ? Edit: Glem det. Sjekket litt rundt, og så at oppkjøpet inkluderte spillet som resulterte av samarbeidet ovenfor Endret 30. oktober 2007 av frankpettersen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg