Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hei igjen. Sitter her på Ubuntu Feisty og bestemte meg for å oppdatere til Ubuntu Gutsy beta, men når jeg kjører "update-manager -d", så kræsjer den når den kommer til "preparing reprosies". "torswin@xxHERKULEZxx:~$ update-manager -d extracting '/tmp/tmpuxOVRl/gutsy.tar.gz' authenticate '/tmp/tmpuxOVRl/gutsy.tar.gz' against '/tmp/tmpuxOVRl/gutsy.tar.gz.gpg' torswin@xxHERKULEZxx:~$ " står det i terminalen. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Du må vel være root for å gjøre det der? Altså 'sudo' foran kommandoen. Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Prøv sudo aptitude update sudo aptitude upgrade sudo aptitude dist-upgrade Hvis du får problemer med "dependencies" underveis, prøv sudo aptitude install for å rydde. VB Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 med sudo forran: torswin@xxHERKULEZxx:~$ sudo update-manager -d warning: could not initiate dbus extracting '/tmp/tmpgOmJtu/gutsy.tar.gz' authenticate '/tmp/tmpgOmJtu/gutsy.tar.gz' against '/tmp/tmpgOmJtu/gutsy.tar.gz.gpg' could not send the dbus Inhibit signal: org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken. torswin@xxHERKULEZxx:~$ og VB sitt forslag: torswin@xxHERKULEZxx:~$ sudo aptitude dist-upgrade Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done Reading extended state information Initializing package states... Done Building tag database... Done No packages will be installed, upgraded, or removed. 0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. Need to get 0B of archives. After unpacking 0B will be used. torswin@xxHERKULEZxx:~$ Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Har du fulgt guiden for update som Ubuntu har på hjemmesiden sin? https://help.ubuntu.com/community/GutsyUpgrades Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Har ikke akkurat problemer med det samme, men etter at alle filene er ferdig nedlastet stopper bare alt opp hos meg og update manager bare lukkes. Deretter skjer det ingenting. Og ja, jeg har fulgt oppdateringsguiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Tok et screenshot av "skjebneøyeblikket". Dette er det siste jeg ser før hele greia bare lukker seg selv. Føler at jeg bare skal droppe hele Ubuntumøkket, for jeg har liksom prøvd hele uka OG den sier ikke hva som er galt eller hvorfor den bare lukkes. Frustrerende. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Du kan eventuelt prøve å bare bytte ut feisty med gutsy i /etc/apt/sources.list Det har fungert helt fint for meg flere ganger NB : IKKE GLEM BACKUP Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Av heim-mappa mi, eller av sources.list? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Han mener nok sources.list Veldig rart at update-manager -d skal krasje på det punktet der... Har du prøvd å kjøre disse før du oppgraderer? sudo aptitude -f install sudo aptitude update sudo aptitude upgrade Se ellers: https://help.ubuntu.com/community/GutsyUpgrades Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Sett der, og prøvde det du foreslo. Hjalp ikke Kanskje det er noe galt med min sources.list, og min /var/lib/update-manager/meta-release Si ifra om det kan være noe i det så skal jeg poste de. Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Den heter beta, hvis du ikke vil prakke så venter du fem dager til. Du kan poste sources.list. Du trenger sannsynligvis bare endre fra feisty til gutsy gjennom hele fila, og så ta fra terminal: sudo aptitude dist-upgrade Dersom den avbryter før den er ferdig, så er det bare å kjøre kommandoen om igjen. Men som sagt, hvis du ikke liker å prakke, så hold deg unna beta utgaver. Det er et tilbud som er der for å gi deg friheten til å teste programvare som ikke ennå er ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå