Gå til innhold

Xindak-forsterker brukt, eller på tilbud?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå nærmest bestemt meg for å gå for en Xindak xa6950 etter mange runder på nettet. Lyd og bilde (med flere) har jo denne som en favoritt under 10.000.-klassen. De mener sågar at denne konkurrerer med over dobbelt så dyre forsterkere.

Leste i et par tråder på et par andre forum (mulig det også var her) at denne solgte Netthandelen en stund, og da gikk de for spottpris; rundt halv pris av prisen som Audiofoni nå opererer med: 6800,-. I tillegg linket noen til nettopp denne siden og skrev at de hadde tilbud på den til galskappris. Når jeg så brukte linken ble jeg sendt til nettopp Audiofoni sine nettsider, men fant da ut at dette selvsagt ikke er tilfelle lenger. Typisk!

Så til spørsmålet: Noen som veit om en brukt slik - eller enda bedre: En på tilbud/demo et annet sted? Det hadde varmet min lommebok, veit jeg. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo sjekke finn.no avtorget.no og hifisentralen.no har sett flere 6950 brukt der.

- Har vært begge steder. Får bare smøre meg med tålmodighet og/eller vente på lønning(er) så jeg får meg en ny en :-)

Jeg fikk min på tilbudet hos audiofoni til 4500!! :D

Men er verdt 8000,- som den kostet da den kom. Veldig god forsterker.

- You lucky... Hvorfor er det ikke slike tilbud nå?!

Hvilke høyttalerer skal du bruke på den?

- Audio Pro Blue Diamond. Trenger sikkert ikke den forsterkeren, all den tid det er en egen i disse, men den ser så jækla bra ut - og frister enda mer! Hehe.

Endret av Titten-Tei
Lenke til kommentar

Jeg blir forresten veldig glad om noen har innvendinger (eller helst motsatt) vedrørende Xindak opp mot mine Audio Pro Blue Diamond. :-)

Tonart anbefaler nemlig en Vincent SV-233. De skriver ”Prøv den (Audio Pro Blue Diamond) sammen med en Vincent SV-233 og den vil spille skjorta av de fleste alternativene i prisklassen!”

Audio Pro-info:

Lekker semiaktiv høyttaler med 175 w forsterker.

Blue Diamond v.2 er en delikat fusion mellom renheten hos Black Diamond samt dypbassen hos en 10" 175 W ace-bass subwoofer.

2 veis bassrefleks

* frekvens 22-25000hz

* 10 ” bass

* 6 ½ ” mellomtone

* 1” soft dome diskant

* Svart høyglans finish

Har dere trua? (Jeg er temmelig fersk i HIFI-verdenen, men gud hvor staselig det er!)

Endret av Titten-Tei
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hei!

Jeg har nå nærmest bestemt meg for å gå for en Xindak xa6950 etter mange runder på nettet. Lyd og bilde (med flere) har jo denne som en favoritt under 10.000.-klassen. De mener sågar at denne konkurrerer med over dobbelt så dyre forsterkere.

Leste i et par tråder på et par andre forum (mulig det også var her) at denne solgte Netthandelen en stund, og da gikk de for spottpris; rundt halv pris av prisen som Audiofoni nå opererer med: 6800,-. I tillegg linket noen til nettopp denne siden og skrev at de hadde tilbud på den til galskappris. Når jeg så brukte linken ble jeg sendt til nettopp Audiofoni sine nettsider, men fant da ut at dette selvsagt ikke er tilfelle lenger. Typisk!

Så til spørsmålet: Noen som veit om en brukt slik - eller enda bedre: En på tilbud/demo et annet sted? Det hadde varmet min lommebok, veit jeg. :yes:

Jeg drar denne opp igjen, siden jeg fortsatt er svært interessert i denne forsterkeren. Om det er noen som har en slik til salgs, eller vet om noen, vennligst ta kontakt. Hadde mulighet til et bruktkjøp nylig, men han (over)priset seg ut. :cool:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Titten-Tei: Har du fått kjøpt deg forsterkeren? I så fall, hva slags inntrykk sitter du med?

Hei sann!

Sorry meget sent svar, men har endt opp med en Onkyo 9755.

I følge tester skal dette være en særs bra sak, og få matcher visst denne i duell. Den slo sågar Denon PMA2000AE i duelltest i Lyd & Bilde, tross at A-9755 er 5 000 kr billigere enn PMA2000AE. A-9755 har 2 x 150 w i 8 ohm. Får den om 1 uke. Endte opp med denne pga. reklamasjonssak på den jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...