Howard Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 OCZ utvider Reaper-serien med et sett DDR2-800-moduler med gode spesifikasjoner. Les mer Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Disse hadde nok gjort seg i PC`n ja Er litt dumt å måtte kjøre fire brikker, eller 4x 1gb, for å få 4gb dersom man skal bruke "entusiast" minne. Se sign. for hvilke brikker jeg bruker Kanskje "drømmen" om 8gb ikke er så langt unna? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Korleis er støtten for 16GB ram på hovudkort idag? Hadde vore kjekt med 4 stykk 4GB brikker Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg lurer på når 2GB-moduler blir den mest populære størrelsen. Per i dag så koster de jo litt mye i forhold til 1GB-moduler. 4*1GB DDR2-800 CL5: 870 kroner 2*2GB DDR2-800 CL5: 1550 kroner Jeg kunne gjerne tenkt meg 4*2GB ram og bruke 6GB av de til ramdisk for programmer. Da skal man se på lynrask programstart. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg kunne gjerne tenkt meg 4*2GB ram og bruke 6GB av de til ramdisk for programmer. Da skal man se på lynrask programstart. Denne funksjonen hadde eg ikkje høyrt om... Korleis fungerar dette? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Denne funksjonen hadde eg ikkje høyrt om... Korleis fungerar dette? The beauty (and power) of Linux my friend Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Aha, på den måten! Lyt nok prøve Linux ein gong eg får ånden over meg, ja. Lenke til kommentar
JVRG Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det finnes jo tilsvarende muligheter for windows platformen også. F.eks. her (ikke testet selv). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det finnes jo tilsvarende muligheter for windows platformen også. F.eks. her (ikke testet selv). Time-limited version of RamDisk is free, but it works only 1 hourafter the computer starts/restarts. Pris: 35 dollar. Linux Ramdisk mini-HOWTO Pris: 0 dollar. Ingen tidsbegrensning eller funksjonsbegrensning. Redigert: Jeg tror det skal finnes gratis ramdisk til Windows også men klarer ikke å finne det i farta. Lenke til kommentar
gronk Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 For de som bruker linux, kan det også være interessant å ta en titt på TMPFS. Hvis jeg husker rett, så er fordelen at den er dynamisk i størrelse slik at den bruker bare plass for det du fyller den med, men at den kan swappes ut hvis du ikke har nok minne (da går vinninga opp i spinninga skulle jeg tro ). Alternativt kan også preload være kjekt. Den analyserer hvilke programmer du pleier å bruke og laster dem i disk-cachen ved oppstart. - Gronk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå