Tandamram Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Har investert i vannkjøling som skal installeres forhåpentligvis i løpet av helgen. Endte opp med et ferdig oppsett fra Microplex, og i denne er det kun blokk til CPU. Kommer nok til å kjøpe en blokk til Northbridge nå snart, men jeg lurer på om det finnes vannblokker som passer på 8600 GTS? Har to av disse i PC-en, og hadde likt å fått dem med i vannkjølingen for å eliminere støy. Er det noen som vet om vannblokker som passer til disse? Er to Club3D 8600 GTS jeg skal ha til. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) EK-FC86 (http://coolerkit.dk/product.asp?product=738&sub=5&page=1) skal nok passe. Endret 14. oktober 2007 av heanwi Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Tusen takk for svar! Jeg går nok for 2 stykker av denne blokken, men da dukker det opp et nytt problem for meg. Som jeg skrev i første posten er jeg uerfaren med vannkjøling, så jeg spør om nok et råd her før jeg handler. Jeg har bestilt MIST Economy vannkjølingsett, og slangen som følger med dette settet har en indre diameter på 3/8"og utvendig diameter på 1/2". Hvis det jeg leser om vannblokken er korrekt, så skal disse passe perfekt på kjøleblokken til GPU da de har gjengediameter på 1/4" og en indre diameter på 3/8". Håper noen kan bekrefte dette for meg, for jeg vil kjøre i gang bestillingen så fort som mulig. Gidder ikke å sette vannkjølingen på plass før jeg har alle de komponentene som skal inni. Endret 15. oktober 2007 av WonderStivi Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Blir det ikkje altfor dårlig kjøling med den pittelille radiatoren (1X80mm står det his Microplex) til CPU og 2XGPU Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Joda, blir nok en radiator til. Litt klumsete, men liker at jeg kan skjule radiatoren ved å bruke viftefestet inni kabinettet. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Du kan jo eventulet modde litt på kabinettet? Hvilket kabinett er det du har? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Har et Zalman HD160 HTPC, så noe modding blir det neppe. Men prøver med 2 stk av den typen radiatoren jeg har bestilt. Hvis det ikke funker så får jeg heller finne på noe annet. Kommer nok ikke til å overklokke noe særlig, er helste støy som er grunnen til vannkjølinga. Og ikke minst utfordringen med å prøve noe nytt Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Får å gjør ting litt lettere men litt dyrere så kan du kjøpe en dobbel 80mm radiator;) mye letter å koble siden du slipper å koble 1+1. 80mmx160mm radiator Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Glimrings, den så ut til å være midt i blinken. Da bruker jeg denne radiatoren på de doble viftefestene bak kabinettet, og den enkle som følgte med i Mist Economy til det skjulte viftefestet inni kabinettet som en "bonus". Tenkte å koble i denne rekkefølgen: Pumpe -> CPU -> liten radiator -> GPU -> GPU -> stor radiator -> pumpe Takk for gode forslag Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det vil nok funke;) Har du tenkt til å ha tank i kabinettet? Kan være lurt for letter å fylle det opp med vann. Vet ikke om du kan regelene for kjøp fra utlandet? Grovt sett er det slik at du slipper å betale momsen i danmark men må betale norsk moms på varen:) du må også betale en fortollings sum. Dette vil posten ta seg automatisk:) Slik at du må bare betale når du henter pakken.(mener værtfall det er slik) Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Det er pumpe og tank i ett, hadde ikke tenkt å ha noe større enn det. Har handla en del fra utlandet før, så kjenner til fortollingsreglene. Må nok betale toll/moms på dette, men men. Bestiller nipler, slanger etc fra Microplex, også radiator og kjøleblokker fra Danmark. Mon tro om det ikke blir et t-stykke med ventil i slengen, for rask lufting og påfylling. Bestiller i morgen, da er det lønningsdag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå