Gå til innhold

Vannblokk til 8600 GTS - finnes det?

Anbefalte innlegg

Har investert i vannkjøling som skal installeres forhåpentligvis i løpet av helgen. Endte opp med et ferdig oppsett fra Microplex, og i denne er det kun blokk til CPU. Kommer nok til å kjøpe en blokk til Northbridge nå snart, men jeg lurer på om det finnes vannblokker som passer på 8600 GTS? Har to av disse i PC-en, og hadde likt å fått dem med i vannkjølingen for å eliminere støy. Er det noen som vet om vannblokker som passer til disse? Er to Club3D 8600 GTS jeg skal ha til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar!

Jeg går nok for 2 stykker av denne blokken, men da dukker det opp et nytt problem for meg. Som jeg skrev i første posten er jeg uerfaren med vannkjøling, så jeg spør om nok et råd her før jeg handler.

Jeg har bestilt MIST Economy vannkjølingsett, og slangen som følger med dette settet har en indre diameter på 3/8"og utvendig diameter på 1/2". Hvis det jeg leser om vannblokken er korrekt, så skal disse passe perfekt på kjøleblokken til GPU da de har gjengediameter på 1/4" og en indre diameter på 3/8".

Håper noen kan bekrefte dette for meg, for jeg vil kjøre i gang bestillingen så fort som mulig. Gidder ikke å sette vannkjølingen på plass før jeg har alle de komponentene som skal inni.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Glimrings, den så ut til å være midt i blinken. Da bruker jeg denne radiatoren på de doble viftefestene bak kabinettet, og den enkle som følgte med i Mist Economy til det skjulte viftefestet inni kabinettet som en "bonus".

Tenkte å koble i denne rekkefølgen: Pumpe -> CPU -> liten radiator -> GPU -> GPU -> stor radiator -> pumpe

Takk for gode forslag :)

Lenke til kommentar

Det vil nok funke;)

Har du tenkt til å ha tank i kabinettet? Kan være lurt for letter å fylle det opp med vann.

Vet ikke om du kan regelene for kjøp fra utlandet?

Grovt sett er det slik at du slipper å betale momsen i danmark men må betale norsk moms på varen:) du må også betale en fortollings sum. Dette vil posten ta seg automatisk:) Slik at du må bare betale når du henter pakken.(mener værtfall det er slik)

Lenke til kommentar

Det er pumpe og tank i ett, hadde ikke tenkt å ha noe større enn det. Har handla en del fra utlandet før, så kjenner til fortollingsreglene. Må nok betale toll/moms på dette, men men. Bestiller nipler, slanger etc fra Microplex, også radiator og kjøleblokker fra Danmark.

Mon tro om det ikke blir et t-stykke med ventil i slengen, for rask lufting og påfylling.

Bestiller i morgen, da er det lønningsdag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...