Gå til innhold

Hvordan åpne dokumenter i hvert sitt vindu?

Xantix

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem som er utrolig irriterende. Jeg jobber med f.eks 2 word eller 2 excel dokumenter samtidig. Jeg ønsker derfor å ha hver av dem i sin egen "session", slik at jeg bare kan klikke fra den ene til den andre i oppgavelinjen. Problemet er at noen ganger fungerer det mens andre ganger så kolapser de 2 dokumentene og havner i samme session. Da må jeg inn i programmet (word, excel, acrobat reader etc) og jeg må inn programmet og "window/vindu" og velge dokumentene fra lista der. Det verste er at jeg ikke vet hva som får dokumentene til å kolapse, for jeg har skrudd av oppgavelinjens "group similar taskbar buttons", og verktøylinja er heller ikke full.

Det hjelper heller ikke at jeg starter word, åpner et dokument. For så å åpne word på nytt og åpne det andre dokumentet. Før jeg vet ordet av det er begge dokumentene i samme session igjen og bare en taskbar button er tilgjengelig på oppgavelinjen....... Håper noen kan hjelpe meg. Jeg vet at man kan kjøre "split" og "arrange" fra window menyen i de ulike programmene men det er bare krise løsning. I forhold til måten jeg jobber på er det lite praktisk. Jeg trenger å bytte mellom de ulike dokumentene raskt fra oppgavelinjen ikke fra selve programmet.

X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du gjør dog er og åpne Word.exe eller Excell.exe, da får du opp et nytt vindu av denne applikasjonen, så åpner du bare det nye dokumente i det nye vindue.

Dette vet jeg fungerer fordi det gjør jeg selv når jeg driver på med dokumenthåntering.

Endret av nPulz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...