Bettibell Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Trenger ett gratis pop-up blokker program, får pop-ups hele tiden fra ett sted jeg trur kaller seg "CiD". Anyone that can help a poor man i need of help? Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det kan være mange måter å løse dette på. Hvilken nettleser bruker du ? Bruker du IE så skift til Firefox eller Opera.(har du Firefox så kan jeg hjelpe deg med pop up stopper) Jeg har selv en gang blitt utsatt for slikt , og da byttet jeg til en bedre firewall som effektivt stoppet pop-up'en. En meget god firewall er Kerio Det kan også være spyware / trojanere på maskinen din. Isåfall må du nok gjennom en runde med scanning av diverse spywareprogrammer . (kan også hjelpe deg her hvis nødvendig ) Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvilken nettleser bruker du ? Bruker du IE så skift til Firefox eller Opera.(har du Firefox så kan jeg hjelpe deg med pop up stopper) Hvorfor det? Jeg bruker IE7, og har da ingen problemer med popups. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg bruker FF men får pop-upsene i IE :S Lenke til kommentar
norbat Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) CiD er adware og kan fjernes ved å bruke f.eks. et antispywareprog. Det du kan gjøre er: Last ned SAS (gratisversjonen), installer, oppdater og kjør en full (Complete) scan. Når sas er ferdigkjørt og PC-en evt. har rebootet, henter du Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster, så ser vi om det er mer som må til for å få en adwarefri pc. Endret 12. oktober 2007 av norbat Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Bruker sunbelt sin firewall nå men den blokker steam, hvordan unblokke? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Det burder være en innstilling i noe ala program control der du kan tillate Steam. Hvordan går det forresten med popuppen? Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Det burder være en innstilling i noe ala program control der du kan tillate Steam. Hvordan går det forresten med popuppen? Med sunbelt funker det fjell men det sperrer jo steam:( Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Bruker sunbelt sin firewall nå men den blokker steam, hvordan unblokke? Hva mener du med steam ? Siden jeg bruker den kan jeg kanskje hjelpe deg. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Bruker sunbelt sin firewall nå men den blokker steam, hvordan unblokke? Hva mener du med steam ? Siden jeg bruker den kan jeg kanskje hjelpe deg. Steam som i der hvor jeg starter CS 1.6 og lignende spill. Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Nå har jeg aldri spilt CS 1.6 . Jeg antar at det er et spill som akkseserer internett. Det som skjer etter at du har lastet ned firewallen er at du nærmest blir bombardert med spørsmål om programmer,applikasjoner og spill som skal på nettet. Her gjelder det å tenke seg godt om før du svarer ja/nei . Har du først svart nei så kommer rett og slett ikke det programmet mere på nettet. Det du kan gjøre da er å dobbelklikke på firewallen. Gå så inn på Network Security. Her skal programmet dukke opp. Det er også tre forskjellige symboler som kommer frem. Rødt (deny) betyr at programmet ikke kommer på nettet. Gult (ask) betyr at programmet må spørre om tilgang til internett. Grønn betyr at programmet kommer på nettet. Ved å klikke på symbolet forandrer du hele tiden verdien : fra rødt >gult >grønt Husk å avslutte med Apply og Ok. Håper det var det du var ute etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå