Gå til innhold

Trenger ett pop-up sperre program

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være mange måter å løse dette på.

Hvilken nettleser bruker du ? Bruker du IE så skift til Firefox eller Opera.(har du Firefox så kan jeg hjelpe deg med pop up stopper)

Jeg har selv en gang blitt utsatt for slikt , og da byttet jeg til en bedre firewall som effektivt stoppet pop-up'en.

En meget god firewall er Kerio

Det kan også være spyware / trojanere på maskinen din. Isåfall må du nok gjennom en runde med scanning av diverse spywareprogrammer . (kan også hjelpe deg her hvis nødvendig )

Lenke til kommentar

CiD er adware og kan fjernes ved å bruke f.eks. et antispywareprog. Det du kan gjøre er:

Last ned SAS (gratisversjonen), installer, oppdater og kjør en full (Complete) scan.

Når sas er ferdigkjørt og PC-en evt. har rebootet, henter du Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet.

Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster, så ser vi om det er mer som må til for å få en adwarefri pc.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri spilt CS 1.6 . Jeg antar at det er et spill som akkseserer internett.

Det som skjer etter at du har lastet ned firewallen er at du nærmest blir bombardert med spørsmål om programmer,applikasjoner og spill som skal på nettet.

Her gjelder det å tenke seg godt om før du svarer ja/nei . Har du først svart nei så kommer rett og slett ikke det programmet mere på nettet.

Det du kan gjøre da er å dobbelklikke på firewallen. Gå så inn på Network Security.

Her skal programmet dukke opp. Det er også tre forskjellige symboler som kommer frem.

Rødt (deny) betyr at programmet ikke kommer på nettet.

Gult (ask) betyr at programmet må spørre om tilgang til internett.

Grønn betyr at programmet kommer på nettet.

Ved å klikke på symbolet forandrer du hele tiden verdien : fra rødt >gult >grønt

Husk å avslutte med Apply og Ok.

Håper det var det du var ute etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...