Gå til innhold

Debian problemer

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg prøver å installere debian på maskinen, men den finner ikke noen hd å installere på. Har lest masse på debian sin side og vært på forskjellige forumer men klarer ikke finne noen forklaring/løsning.

Noen forslag?

Prøvde for en tid tilbake siden og da kom jeg i hvert fall lenger før det gikk til :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den har kernel 2.2 som def. da og det er gammelt.. men dersom du skriver bf24 det er på første installasjons skjerm. så bruker den en 2.4 kernel som er nyere og da kan det hende..

det med vmware er heller ikke noe ukjent.. litt surt at det er slik men.. alle distroene velger hva de vil ha med eller ikke, og dersom de skal la brukere bruker vmware så må de ha støtte for det.. xfree hadde de mye rot med det er mange x versjoner der det er broken og da må du instalere med text og downe drivere for det på hjemmesiden etter på og instalere rh er en av disse..

Lenke til kommentar

Hei.

Her er noen flere opplysninger...

Asus a7v-133 med Promise Ultra100

IBM -DTLA 30.7Gb som jeg skal installere linux/Debian på.

Har ikke scsi selv om når jeg går inn i properties i xp så står det at begge diskene mine er scsi disker?

Har vurdert å prøve en annen distro som er lettere å installere for å komme igang. Begynner å bli litt lei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...