Frigata Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Skal me sjå her... Ca. kvart 10. minutt dett internett ut, og kjem tilbake etter ca. 1 minutt. Det blinkar i "ADSL"-lampa på routeren mens forbindelsen er borte. Dette er svært irriterande i lengden, då alle former for online gaming utgår. Problemet oppstod for ca. 1 veke sidan, og no er nettet mildt sagt utruleg ustabilt. Synest det er litt rart, for dei to små skjermane nede til høgre på skjermen viser at det framleis er kontakt. Mulig eg er litt kortfatta her, men veit ikkje heilt korleis eg kan utdjupe dette meir. Kort oppsummert: Brudd på linja ca. kvart 10 minutt --> vedvarer 1 minutt ---> om igjen og om igjen etc.. Nokon her som veit kva som er feil? Nokon som har opplevd samme problemet? Lenke til kommentar
stallman Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Sjekk routern først og fremst. Kan resette alt av system-settings til standar. Kan også enkelt feilsøke lett om routern har problemer. Koble direkte til modem, om problemene fortsatt er der kan det være programmer (norton,virusprog,nettverksprog osv), hvis ikke bør du høre med BBK Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Takk for svar, men denne biten skjønte eg ikkje heilt: Kan også enkelt feilsøke lett om routern har problemer. Koble direkte til modem Kva er framgangsmåten for dette ? Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg hadde et slikt problem tidligere med adsl. Problemet mitt var at leverandøren hadde satt farten på linja for høyt. Når linja ikkje klarer å levere nok, forsvinner det så mange datapakker el.noe slik at modemet krasjer og du mister kontakt med internett til modemet finner linja igjen. Du bør ta kontakt med bkk og be de sjekke linja di om profilen på ditt nett er riktig innstilt fra bkk sin side. Lenke til kommentar
Cyberdog1 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Sjekk routern først og fremst. Kan resette alt av system-settings til standar. Kan også enkelt feilsøke lett om routern har problemer. Koble direkte til modem, om problemene fortsatt er der kan det være programmer (norton,virusprog,nettverksprog osv), hvis ikke bør du høre med BBK For all del. Resett ikke utlevert utstyr fra BKK. Gjør du det mister du nett, og BKK fakturerer deg 995,- for å tukle med utstyret. Mest sannsynlig er det støynivået på linjen din som ikke takler hastigheten du er satt opp med, eventuellt er ruteren litt sensitiv i forhold til torrent og lignenede P2P og vil ved over 500 samtidige tilkoblinger begynne å slite noe som kan føre til tap av sync mot DSLAM. C Endret 1. november 2007 av Cyberdog1 Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Takk for svar! Skal kontakte BKK så fort eg kan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå