Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota avensis 2009 modellen.. Noen som har bilder/info?

Thomas-A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er poenget med de billigeste Lexus-modellene når de bruker samme deler som Avensisen uansett? :roll:

Liker forøvrig tanken til Dennis87 om at en bil med største tilgjengelige bensinmotor på 152hk er premium..... :rofl: :rofl:

Avensis er en vanlig bil for mannen i gata og er derfor priset og utstyrt etter det.

og du har ikke skjønt hva premium er, er ikke slik at mer hk du har mer premium er bilen, hvis du tror det?

Haha du er umåtelig trangsynt må jeg si!

Det er et av mange ting som tydelig viser at det ikke er mye premium. Men kanskje det mest tydelige? Største bensinmotor i Avensis er svakere enn innstegsmotoren til premiummerkene liksom..

Igjen når ble antall hk og at en bil er premium (god byggekvalitet) det samme?

Da må jo en Toyota Supra med godt over 1000hk være veldig premium eller? eller kanskje en 800hk volvo240? :!: og jeg har ikke sakt at Avensis er en premium bil, hvor mange ganger må jeg gjenta det?

Er mange luksus biler som oser kvalitet hele veien men som ikke har spes stor motor.

enig med thamule at denne tråden er håpløs, selv om jeg har vært med på å gjøre den det :p

Lenke til kommentar

*fryktelig OT*

Igjen når ble antall hk og at en bil er premium (god byggekvalitet) det samme?

Da må jo en Toyota Supra med godt over 1000hk være veldig premium eller? eller kanskje en 800hk volvo240? :!: og jeg har ikke sakt at Avensis er en premium bil, hvor mange ganger må jeg gjenta det?

Er mange luksus biler som oser kvalitet hele veien men som ikke har spes stor motor.

enig med thamule at denne tråden er håpløs, selv om jeg har vært med på å gjøre den det :p

Ring meg når en Supra og 240 har 1000hk rett fra fabrikken.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man kan vel anse Audi som premuim merket til Volkswagen (VAG). Det jeg ikke skjønner her er hvorfor dere sammenligner Avensis mot biler som koster mer og er i en annen klasse. Jeg har ikke hørt et ord om tyske biler som Passat og Opel Vectra? Er de for dårlige til å kunne sammenlignes med en Avensis og derfor trekker dere fram premium merkene? Slutt å diskuter hvem som er best, dette er en tråd om den nye avensisen!

Lenke til kommentar
Man kan vel anse Audi som premuim merket til Volkswagen (VAG). Det jeg ikke skjønner her er hvorfor dere sammenligner Avensis mot biler som koster mer og er i en annen klasse. Jeg har ikke hørt et ord om tyske biler som Passat og Opel Vectra? Er de for dårlige til å kunne sammenlignes med en Avensis og derfor trekker dere fram premium merkene? Slutt å diskuter hvem som er best, dette er en tråd om den nye avensisen!

Man kan få en ny A4 til samme prisen som en Avensis, så jeg syntes det ikke er så alt for galt å sammenligne.

Lenke til kommentar
Har selv kjørt en 2006 modell 1 serie og kan ikke si den fikk meg til å føle at jeg kjørte noe premium bil

Med mindre det er en rendyrket sportsbil vil aldri en hatchback fremstå som en premiumbil. Det uansett irrelevant da 1-serien er en helt glimrende bil som overgår alle andre hatchbacker (inkuldert A3). Bilen har suverene kjøreegenskaper og en utrolig høy opplevd kvalitet.

En artig fotnote forøvrig: En 1-serie diesel med 143 hk slipper ut kun 119 g pr. km, mens en Toyota Auris stusselige 90 hk slipper ut hele 132 gram. Til videre sammenligning slipper 123d med 204 hk kun ut 138 gram. Sier vel det meste om hvor langt etter i utviklinga Toyota ligger på en del områder.

Endret av magnusgl
Lenke til kommentar

Ikke lenge siden jeg kjørte 118d .. Og jeg vil si at det er uten tvil en langt mer sporty bil kontra Auris.

Men jeg er ikke noe fan efficient dynamic .At motoren slår seg av/på vil på sikte bli dyrt.

En startmotor er vel ikke billig og jeg håper at det finnes en eller annen sikring man kan ta for å fjerne denne møkka funksjonen. Miljø eller ei , irriterende er det i alle fall. Og det er vel en av grunnene til at BMW har kunstig lav co2 .

Lenke til kommentar
Ikke lenge siden jeg kjørte 118d .. Og jeg vil si at det er uten tvil en langt mer sporty bil kontra Auris.

Men jeg er ikke noe fan efficient dynamic .At motoren slår seg av/på vil på sikte bli dyrt.

En startmotor er vel ikke billig og jeg håper at det finnes en eller annen sikring man kan ta for å fjerne denne møkka funksjonen. Miljø eller ei , irriterende er det i alle fall. Og det er vel en av grunnene til at BMW har kunstig lav co2 .

Nei det er ikke den ene og alene..

Har du lest om efficient dynamics?

Det er bl.a at bremseenergi blir brukt til å lade batteriet. Det sitter klaffer i grillen som lukker og åpner seg etter hvor mye kjøling motoren trenger for å gjøre bilen mer aerodynamisk.. Det er også flere ting som jeg ikke husker i farten :)

Lenke til kommentar

Du må uansett sette bilen i fri og sleppe klutchen for at motoren skal slå seg av, så du styrer det selv uansett. Men ønsker du å skru den helt av kan du enkelt gjøre det gjennom en egen knapp rett ved siden av den ene setevarmerknappen

Synes forøvrig det er en fin funksjon, og synes ikke den er irriterende :)

Lenke til kommentar

Man kan få en ny A4 til samme prisen som en Avensis, så jeg syntes det ikke er så alt for galt å sammenligne.

Billigste Toyota Avensis stasjonsvogn koster 270 000 kr (VVT-I 1,6 med 110 hk) Billigste Audi A4 Avant (Stasjonvogn) 120 hk koster 342 300 kr. Det er en prisforskjell på 72 300 kr, ikke akkuratt småpenger spør du meg?

Lenke til kommentar
Billigste Toyota Avensis stasjonsvogn koster 270 000 kr (VVT-I 1,6 med 110 hk) Billigste Audi A4 Avant (Stasjonvogn) 120 hk koster 342 300 kr. Det er en prisforskjell på 72 300 kr, ikke akkuratt småpenger spør du meg?

Vet ikke jeg. Jeg har i hvert fall prøvekjørt både Avensis og nye A4 og forskjellen er som dag og natt.

Lenke til kommentar

Vet ikke jeg. Jeg har i hvert fall prøvekjørt både Avensis og nye A4 og forskjellen er som dag og natt.

Er det mulig å være mer usaklig en det du er nå ahpadt? Lengre opp i posten sier du at man kan sammenligne en Avensis med en A4 siden de koster like mye, uten å ha sjekket det opp på noen måte. Og når jeg konfronterer deg med fakta så sier du "vet ikke jeg". Dessuten sammenligner du med en 6 år gammel bil mot en helt nyutviklet en, neste år kommer den nye avensisen og da blir det rimeligere å sammenligne da de begge er nye, dessuten vil prisforskjellen ligge på ca samme nivå som idag. Sjekk opp kilder og fakta før du poster neste gang, er lei av de uvitende postene dine.

Lenke til kommentar
Dessuten sammenligner du med en 6 år gammel bil mot en helt nyutviklet en, neste år kommer den nye avensisen og da blir det rimeligere å sammenligne da de begge er nye, dessuten vil prisforskjellen ligge på ca samme nivå som idag. Sjekk opp kilder og fakta før du poster neste gang, er lei av de uvitende postene dine.

Og hvor er så dine kilder og fakta på at at prisen på Avensisen ikke vil gå opp?

Lenke til kommentar

Ikke for å være usaklig men hvorfor i alle dager sitter dere å diskuterer Avensis mot en A4? Det er vel to veldig forskjellige biler. Om man er villig til å betale mer for en A4, uavhengig av at A4en er ny eller ikke, har vel bare med personlige preferanser og behov å gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvekjørt A4 og kan ikke forstå hvorfor den er så bra ..

Som driver-car så vil jeg heller ha kjøpt den nye Accorden. Man får rett og slett mer bil for penga . Og bilen har antagligvis langt bedre kvalitet på sikt.

Men hvis jeg måtte ha tysk så er vel BMW 3-serie tingen. En virkelig nydelig bil å kjøre men det koster ..316/318d er jeg er ikke noe fan av ,det må være minst 320 .

Fordelen med avensis er dem er lettsolgte og har lavere verditap. Og jeg mener at Toyota har sin styrke hos forhandlerne/ettermarkedsbiten ,dem er utrolig bra og man får like bra service før og etter kjøpet .-.

Hos møller så er dem veldig hyggelige og blide i salgsavdelingen men det når det skjer noe i ettertid så er det lang ventetid og til tider må en krangle seg til garantisaker.

Så enhver kjøper må se på totalpakken .. En VW/Audi er nok langt mer spennende en hvilken som helst Toyot ,men Toyota leverer sterke produkter med høy kvalitet.

Og en ting er ganske sikkert ; uansett hvordan den nye Avensisen er så kommer den til å selge i bøtter og spann. Toyota er en sterk merkevare og folk kjøper ikke en bil dem kjøper en Toyota . Honda og Mazda er like bra om ikke bedre men dem selger dårlig .Mye av det handler om merkevare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...