Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota avensis 2009 modellen.. Noen som har bilder/info?

Thomas-A

Anbefalte innlegg

VW og audi tjener neppe mye penger, da en liten fabrikk som Porsche kan kjøpe opp hele greia :!:

VW-gruppen hadde 6 billion euro i overskudd i 2007. Toyota-gruppen (som har et mye større marked) hadde ca 9,6 billioner euro (fant ikke nøyaktig tall).

Forresten så er "kvalitet" og "opplevd kvalitet" to forskjellige ting.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der tar du feil igjen ahpadt, i 2007 hadde volkswagen en inntekt på 6.54$ milliarder mens toyota hadde over det dobbelte; 13.93$ milliarder.

Dessuten eier vag mange flere merker enn det toyota gjør

Toyota motor corporation:

Toyota,

Lexus,

Scion,

Daihatsu,

Hino

Volkswagen AG:

Audi AG,

Bentley Motors Ltd,

Bugatti Automobiles SAS,

Lamborghini S.p.A.,

SEAT, S.A.,

Škoda Auto,

Volkswagen cars,

Volkswagen Commercial Vehicles,

MAN AG,

Scania AB

marine:

Volkswagen Marine

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_AG

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke funnet noen nye bilder av bilen, men har lest mange steder at Avensis vil komme med diesel hybird (Dieselmotor og elektromotor kombinert) i 2010. Dette er innteresant da det ikke er noe biler i denne klassen med hybird teknologi. Bare Prius og Civic som er i klassen under, angående størrelse.

Her er et par linker til sider jeg fant på nettet, stort sette samme bildene som florerer.

http://www.worldcarfans.com/9080108.003/fi...agon-spy-photos

http://autoworld.wordpress.com/2008/04/02/...-avensis-sedan/

http://forums.motortrend.com/70/6282303/fu...nsis/index.html

http://www.topspeed.com/cars/toyota-avensis/ke1529.html

Lenke til kommentar

Det er vell 2009 som skal blir lanseringsåret for den nye Avensisen? Håper utsende blir mer aggresivt! Syntes den Avensisen som er nå, har grusome lykter og formen er helt grei - ikke mer enn det. Men Den generasjonen som er nå, er vell ganske gammel? (2003?)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er vell 2009 som skal blir lanseringsåret for den nye Avensisen? Håper utsende blir mer aggresivt! Syntes den Avensisen som er nå, har grusome lykter og formen er helt grei - ikke mer enn det. Men Den generasjonen som er nå, er vell ganske gammel? (2003?)

Jepp, men i 2006 kom den med en "facelift" omdesigna grill, baklykter og bedre interiør. + endel extra motoralternativer. Er ikke lenge til den nye avensisen vises, den skal vises på en utstilling i september, husker ikke akkuratt hvor, men leste det i motor.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har ikke funnet noen nye bilder av bilen, men har lest mange steder at Avensis vil komme med diesel hybird (Dieselmotor og elektromotor kombinert) i 2010. Dette er innteresant da det ikke er noe biler i denne klassen med hybird teknologi. Bare Prius og Civic som er i klassen under, angående størrelse.

Nå finnes jo riktignok Toyota Camry, og større biler som Toyota Highlander, Ford Escape og Chevrolet Tahoe som hybrid, om enn ikke på det europeiske markedet. Disse er riktignok basert på bensindrift og ikke imponerende drivstoffgjerrige, på samme måte som Prius og Civic.

Jeg fatter ikke at bransjen ikke har satset på dieselhybrider tidligere, men det finnes kanskje en logisk grunn til det som jeg ikke kjenner til. Derimot blir jeg meget skuffet dersom en eventuell Avensis dieselhybrid ikke blir av plugin-variant, der man kan lade bilen om natten og kjøre til og fra jobb på batteridrift...

Lenke til kommentar
Hadde vært noe om avensis blir plug-in hybird men blir vell litt forlangt å forvente at man skal kunne kjøre frem og tilbake fra jobben på en ladning. Er jo ganske stor bil, men om man har muligheten til å lade den på jobben hadde det vært mulig :D.

Tja, Volkswagen hadde jo en slik Golf på trappene (som irriterende nok har blitt utsatt til 2012 og vel så det...), og både kommende Fisker Karma (2009) og Chevrolet Volt (2010) lover en rekkevidde på en 6-7 mil på batteridrift, før forbrenningsmotoren fyres opp og fungerer som et aggregat for å lade batteriene. Det er jo slike løsninger vi (eller i hvert fall jeg) som forbrukere venter på. Hvem gidder å kjøpe en hybrid som uansett drar minst en halv liter på milen? Spør du meg er det bortkastet å satse på slikt. Verden ønsker å bli uavhengig av olje!!! :D

Lenke til kommentar

Kan ikke helt skjønne hvorfor alle er så gira på disse hybridbilene. Vanlige bensinbiler med bedre motorer bruker mye mindre (nei jeg gidder ikke komme med eksempel).

Der tar du feil igjen ahpadt, i 2007 hadde volkswagen en inntekt på 6.54$ milliarder mens toyota hadde over det dobbelte; 13.93$ milliarder.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_AG

Dette må jo helt klart bety at Toyota lager bedre biler... :roll:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jepp, men i 2006 kom den med en "facelift" omdesigna grill, baklykter og bedre interiør. + endel extra motoralternativer. Er ikke lenge til den nye avensisen vises, den skal vises på en utstilling i september, husker ikke akkuratt hvor, men leste det i motor.

er gjort ;)

syns at den nye avensisen er blitt en meget fin bil, Og endelig så har Toyota begynt å lage biler med litt mer sportslig design.. Og jeg sier endelig siden bilene ikke akkurat har vært særlig sportslige etter at de sluttet med supra, mr2 og celicia.. Håper de fortsetter denne trenden

Lenke til kommentar

Du mener VW er kjent for å holde en høyere kvalitet enn Toyota altså?

Biler handler om litt mer enn i hvor mange tiår det tar før dørhåndtaket detter av. Hadde du vært glad i bil ville du forstått dette. ;)

Lenke til kommentar

Biler handler om litt mer enn i hvor mange tiår det tar før dørhåndtaket detter av. Hadde du vært glad i bil ville du forstått dette. ;)

Bli tørr bak øra før du påstår noe som helst om meg og min bilinteresse. Det er vel heller dine argumenter som gjenspeiler manglende erfaring og interesse. Dette pisset du lirer av deg med "opplevd kvalitet" er jo helt bak mål. Si meg, hvordan er den "opplevde kvaliteten" når du står der med dørhåndtaket løst i hånden?

Forresten, du kan jo også spørre disse hvordan den "opplevde kvaliteten" på bilen deres er:

problemer med baklukelås Golf IV 98

låsesylinder golf iv

Turbohavari VW Touran

Ødelagt vindu VW Vento

Bremsene henger seg VW Golf

Diverse problemer VW Golf

Dette er bare fra førstesiden på biltekniske delen av forumet.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Det er jeg helt uenig i Toyota/VW/Audi/Mercedes/BMW/Volvo/Honda/Mazda/Nissan osv... som har biler i familieklassen (Med hensyn på størrelse økonomi osv) Er alle lagd for å være mest økonomiske, praktiske og kvalitetsdyktige da det er nettop dette kjøperne krever av slike familiebiler. Om man har lyst på en bil med mer sjel velger man mindre kjente merker som Alfa Romeo, Jaguar, Mini Clubman, Lancia, Rover osv. i familieklassen. Man velger ikke VW ovenfor en annen familiebil siden den har "sjel".

Lenke til kommentar
Bli tørr bak øra før du påstår noe som helst om meg og min bilinteresse. Det er vel heller dine argumenter som gjenspeiler manglende erfaring og interesse. Dette pisset du lirer av deg med "opplevd kvalitet" er jo helt bak mål. Si meg, hvordan er den "opplevde kvaliteten" når du står der med dørhåndtaket løst i hånden?

Faren min har hatt 3x Audi-er (2x A4 og 1x A6) i løpet av de siste 5-6 årene som han har hatt lite eller ingen problemer med. Moren min sin MK5 VW Golf har også vært nesten problemfri, bortsett fra no tull med pyntelister som har dettet av (fått nye. garantisak). Forøvrig har far bestilt en kliss ny Audi A4 - vi får se om det blir noen problemer med den. ;)

Når man i dag står med valget mellom en splitter ny Audi A4 og en Toyota Avensis (ja, de koster like mye, faktisk). Så kan jeg komme på svært få eller ingen grunner for å gå for japaneseren. 6 år mellom hver nye modell uten merkbare facelifts er utrolig lenge, spør du meg.

Lenke til kommentar

OK, da har vi fått vite at din bilerfaring er basert på din mor og fars biler.

Videre glemte du å kommentere andre del av mitt tidligere innlegg.

Er det en ren tilfeldighet at det ligger så mye innlegg som omhandler problemer med VW på førstesiden av det biltekniske forumet tror du? (hint: det er feil å svare "ja").

Videre kan det jo også nevnes at Audi A4 gikk fra 1994-2001 uten facelift.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
Et litt bedre bilde av den nye Avensien, den kommer med nye bensinmotorer, 1.8Dual-VVTI på 132hk eller 147hk

og en 2.0VVTI på 152hk. På dieselsiden så har de 2.0D4D på 126hk eller 150hk og 2.2Dcat på 177hk

Bildet ser ikke ut til å funke spesielt bra, med mindre Avensis har stjålet designet fra Corvette :!: Men for noen drepende kjedelige motorer da... *zzzz*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...