Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota avensis 2009 modellen.. Noen som har bilder/info?

Thomas-A

Anbefalte innlegg

Her er noen spionbilder av nye avensis 2009 :dribble:

post-149710-1199914255_thumb.jpg

post-149710-1199914338_thumb.jpg

post-149710-1199914368_thumb.jpg

Herlig !! :thumbup:

fy fader til rått desgn! blir den slik, blir jeg glad:) jeg jobber som bilvasker hos en toyota-forhandler og gleder meg til den første nye avensis'09 skal vaskes:D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Visst det ikke skjer noe med komforten og kvaliteten på interiøret på den nye avensisen så blir jeg... imponert :p. Komforten har vært elendig på båværende og forrige gen. avensis. Altså, hele avensis-serien. Eller toyota generelt er kanskje bedre å si.

Håper de kommer med seter som faktiskt er laga for Europeere, er det så jævli vansklig å lage noen gode seter egentlig?

Nå er jo du rimelig frankofil da, om så Toyota hadde kommet med elektriske stressless seter så tviler jeg strekt på at det hadde blitt å forandre noe som helst. Har blitt servert dette mange ganger av deriblandt Mercedes folk, men spør du dem om verkstedregninga så får pipa en annen lyd... ;)

hehe, ja. komfort'en på 2005-2008 mod. avensis er det ikke noe å si på. jobber hos en toyota-forhandler og har spesielt hørt mye skryt fra kunder som har prøvekjørt avensis'en. det mest komfortable beste de har prøvd sier mange. Toyota har også de med minst biler på verksted i 2007.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

http://www.carspyshots.net/showthread.php?p=327004 illustrasjon fra et forum

http://www.motor.no/multimedia/archive/001...s84_108698f.jpg Motor's illustrasjonsbilde

http://www.carspyshots.net/showthread.php?t=14613&page=5 Flere bilder, bla litt.

Toyota%20Aurion%20Presara.jpg Dette er den Autralske Aurion men mye tyder på at den ligner mye på den nye avensisen. En fin måte å skille den amerikanske camry og Aurion/Avensis på er og se etter blinklys i sidespeilene noe ikke camry har :D.

Lenke til kommentar

Jeg håper de gjør noe drastisk med den, for den nåværende Avensisen er bokstavlig talt helt tragisk. Dieselmotoren jeg har prøvd vil fortsatt ikke slutte å brumle selv om du slengern i femtegir. Har ikke prøvd bensinutgaven. Servoen er på trynet. Rattet er større enn en rokkering. Interiøret stammer fra 80-tallet... Jeg kunne holdt på i evigheter. Kan ikke skjønne hvor lite fantasi folk har som kjøper en så tragisk bil.

Hvem vil uansett kjøpe en ny Avensis nå som man kan få en ny Audi A4 med moderne motorer til akkurat samme prisen?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Husk nå at dette ikke er den nye avensisen som er avbildet, men en eksisterende modell kalt Aurion som selges i Australia. Synes det blir dumt og slenge dritt før du i det hele tatt har sett/prøvekjørt bilen. Dessuten var jo avensis ganske sprek ifh til Audi A4, Mondeo og passat når den kom ut i 2003

10420031530011000.jpg Audi A4 2003

fordmondeo03thum.jpg Ford Mondeo 2003

passat%20tdi.jpg Volkswagen Passat 2003

1194947212381_419.jpg

102.jpg

Toyota avensis 2003

Endret av Panny60
Lenke til kommentar

Døm selv om interiøret til avensisen er fra 80 tallet. Dette er en tråd der vi skal diskutere den nye modellen av avensis ikke en tråd der man slenger dritt om en bils eksteriør/interiør som ikke har noen sammenheng med realiteten da man tydelig ser at interiøret er moderne.

post-123629-1212524005_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Audi A4: fra 2003

post-25176-1212679525_thumb.jpg

Toyota Avensis 2003

post-25176-1212679557_thumb.jpg

Ser ikke noe srlig til 80 talls preg på noen av dem, men A4 er utentvil det som er gammalt ut.

Og Avensis D4D motorer lå langt forran VAG sin Diesel i 2003 når det kommer til teknologi som common rail osv. D4D hørte på ikke like godt var en diesel som kakle motorene til VAG på den tiden

Lenke til kommentar

Den Toyota Aurion som var bilde av over så da veldig kjedelig ut.

post-25176-1212680633_thumb.jpg

post-25176-1212680650_thumb.jpg

Toyota sin Aurion i litt høyere prisklasse som feks TRD Aurion ser jo mye bedre ut :thumbup:

Og nå har Europa Veldig få modeller av de bedre modellene Toyota lager, Avensis blir bygget i Europa for europa.

Feks i Japan har man Toyota Caldina som er stasjonsvogn, 4x4 280hk turbo motor.

her er en Caldina fra 2002

post-25176-1212681286_thumb.jpg

post-25176-1212681256_thumb.jpg

post-25176-1212681449_thumb.jpg

post-25176-1212681467_thumb.jpg

Europa er et veldig lite marked for Toyota

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Ser ikke noe srlig til 80 talls preg på noen av dem, men A4 er utentvil det som er gammalt ut.

Og Avensis D4D motorer lå langt forran VAG sin Diesel i 2003 når det kommer til teknologi som common rail osv. D4D hørte på ikke like godt var en diesel som kakle motorene til VAG på den tiden

Orker ikke dra i gang en diskusjon, fordi jeg vet dere kommer til å forsvare Avensisen til dommedage og forbi. Uansett så ligger tyskerene flere år foran Toyota når det kommer til interiørkvalitet og "opplevd kvalitet", det er helt klart.

Forresten, den D4D-motoren er ikke akkurat stillegående. Man hører fortsatt "diesel-knakinga" i femtegir i 100km/t.

Lenke til kommentar

Kjenner flere med Passat fra 2003 og A4 fra rundt samme år, yes skikkelig kvalitet der kan man si.

Venn av meg brukte akkurat 45k på reprasjon av sin 2002 modell A4 , da hele forstillinga måtte byttes, og interiøret holder på å falle ut av bilen :!:

har selv en Toyota fra 2000, har aldri hatt problemer med den, og er flere folk som trur bilen er minst en 2006 modell, når det kommer til hvordan interiøret og bilen ser ut.

Toyota har ikke akkurat hovedfokus mot det lille markedet i Europa, da de ikke har mange % markeds andel, og når de er den produsenten som selger mest biler i verden hvis det hvor lite Europa har å si for dem.

Og kan ikke akkurat sammenlinge en Audi A6 til nesten en mill med en Avensis. Da mådu sammenlinge med Toyotas sitt merke som er i den prisklassen nemmelig Lexus.

og den skolebilen du har kjørt er sikkert ikke bytta olje på siden den var ny :p

Kjører selv ofte Avensis 2005 modell med D4D motoren på 177hk og den hører man ikke noe slik lyd av. drar godt gjør den å

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Hvilken utgave tenker du på da? Årsmodell?

Aner ikke. Det er bilen jeg kjører med på kjøreskolen. :)

Kan kanskje ha noe med at bilen er en kjøreskole bil at motoren knarker. Har sittet på med mange avensiser med D4D motor og hører ingen knarking.

Leif

Endret av Panny60
Lenke til kommentar

Som sagt: gir meg. Toyota får slå opp i fremmedordboka og se etter "opplevd kvalitet", så kanskje jeg en gang til å vurdere merket. Per dags dato er det ingenting Toyota produserer som jeg ikke i nærheten av å ha på lyst en gang.

Blir uansett fint å se en ny modell nå. Avensisen begynner å dra skikkelig på åra.

EOD fra min side. ;)

Lenke til kommentar

opplevd kvalitet? trur da de fleste opplever Toyota som god kvalitet, og skal du ha det endra bedre har du jo Lexus som er Toyota, og det ligger langt over VAG i kvalitet og "opplevd kvalitet" så er nok ikke noe fremmedord for Toyota.

Greit du ikke har lyst på det, akkurat som jeg ikke har lyst på noe VAG. Alle har forskjellig smak. men er nok neppe uten grunn at Toyota er verdens største bilprodusent.

De lager kvalitet som folk vil kjøpe igjen.

og dem kan det å produsere biler.

VW og audi tjener neppe mye penger, da en liten fabrikk som Porsche kan kjøpe opp hele greia :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...