Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota avensis 2009 modellen.. Noen som har bilder/info?


Thomas-A

Anbefalte innlegg

De bare gidder ikke leverere slike biler til sosialist Norge og europa med sjuke bilavgifter, for dem er jo ikke idioter, de vil jo selge og tjene penger på bil derfor leverer de slike kjipe "miljø" biler her og leverer god sakene i andre land som japan,usa og australia.

 

Problemet til Toyota er at nesten ingen Europeere anser de som ett alternativ på personbiler når de skal kjøpe bil.

Og komme og hevde at man ikke kan selge dyre og motorsterke biler i Europa faller jo på sin egen urimelighet, det er jo massevis av hjemmebryggede slike i Europa.

Det er bare det at Toyota som de fleste andre importbiler til Europa rett og slett ikke hevder seg i konkurransen, de har ikke greid og knekke "koden" for og selge i store mengder.

 

Og ja, jeg har eid både Toyota, Nissaner og Mazda så jeg vet at dette er bra greier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De bare gidder ikke leverere slike biler til sosialist Norge og europa med sjuke bilavgifter, for dem er jo ikke idioter, de vil jo selge og tjene penger på bil derfor leverer de slike kjipe "miljø" biler her og leverer god sakene i andre land som japan,usa og australia.

 

Problemet til Toyota er at nesten ingen Europeere anser de som ett alternativ på personbiler når de skal kjøpe bil.

Og komme og hevde at man ikke kan selge dyre og motorsterke biler i Europa faller jo på sin egen urimelighet, det er jo massevis av hjemmebryggede slike i Europa.

Det er bare det at Toyota som de fleste andre importbiler til Europa rett og slett ikke hevder seg i konkurransen, de har ikke greid og knekke "koden" for og selge i store mengder.

 

Og ja, jeg har eid både Toyota, Nissaner og Mazda så jeg vet at dette er bra greier.

 

Hva mener du med knekke koden? koden til Europeere? siden Toyota selger masse utenfor Europa. feks hvor mange er det som har BMW,Audi osv i USA eller i Japan? ikke mange.

Europeere liker som regel å kjøpe biler som er produsert i Europa.

Og nå er det ikke lett for Toyota og andre japsemerker å konkurrere i Europa da EU pålegger dem veldig strenge regler for å beskytte sin egen industri.

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen regler de (toyota) blir pålagt som skulle hindre dem fra å bli store i europa.

Det har nok mer med at Toyota ikke har det imaget som de andre har, BMW og Mercedes har sportsmodeller som M/CSL og AMG og har også personbiler i STCC ect. Toyota har kuttet ut alle sportsmodellene de hadde MR2, Celica og ikke minst Supra. De er med i formel 1 men det gir ikke noen utslag på bilsalget slik som da Toyota deltok med Carlos Sainz bak rattet på Celica GT4 i WRC. Toyota (norge) har regelrett beveget seg bort fra de unge bilkjøperene med det konservative modellutvalget og det gubbete imaget.

Lenke til kommentar
Men det er likevel poeng i det han sier. Toyota har en del spenstig på markedet, bare ikke på vårt marked. Europa er ikke den største kunden til Toyota (selv om norske salgstall kanskje skulle gi intrykk av det), og leverer derfor ikke så mye spennende hit som de kunne gjort. TRD Aurion, f. eks.

 

Norge er i utkanten av Europa og nordmenn er nok derfor litt spesielle i fohold til andre europere. Norske pensjonister synes jo at de bilene Toyota selger her er veldig spennende. :p

Lenke til kommentar
Hva mener du med knekke koden? koden til Europeere? siden Toyota selger masse utenfor Europa. feks hvor mange er det som har BMW,Audi osv i USA eller i Japan? ikke mange.

Europeere liker som regel å kjøpe biler som er produsert i Europa.

Og nå er det ikke lett for Toyota og andre japsemerker å konkurrere i Europa da EU pålegger dem veldig strenge regler for å beskytte sin egen industri.

 

Europeerne er betraktelig mer kresne, den Europeiske bilindustrien har så langt greid og matche japanerne uten noen problemer, at Europeerne liker Europeiske biler er jo nettopp den koden jeg snakker om.

De fleste japanske biler i Europa er nok bygget her og i EU sine øyne Europeiske på lik linje med de gamle Europeiske produsentene.

Og når du kommer inn på handelshindringer så er vel Japan ett av de som virkelig vet og beskytte egen bilindustri.

F.eks Nissan og Renault er jo gift med hverandre i og med de eier hverandre, Renault berget Nissan fra og gå konkurs, Mitsubishi var vel i praksis konkurs da Mitsubishi sentralt berget dem, Mazda er ei Ford-sjappe, Subaru og Daihatsu er vel mer eller mindre underbruk av Toyota, Den eneste produsenten som er selvstendig ved siden av Toyota er vel Izusu som svjv GM har solgt seg ut av. Med alle forbehold om feil ;)

Endret av agvg
Lenke til kommentar

trur jeg nå har funnet 2008 toyota avensis verso modellen. Mulig dette bare er en konsept bil, men hadde ikke gjort noe om den ble noe alla den på bildene.

 

har også funnet info om den nye avensisen på

 

http://toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=68174

 

Utdrag ifra tråden:

 

Hi everyone, I’m a total fan of the Avensis and all my cars have been from the Toyota family. And I have some hot information that will keep us waiting for the 2008 version of the Avensis. I have a friend who works in Toyota design n he has spilt the beans about the all new 2008 Avensis. He couldn't reveal its final shape or either give me a glimpse of the picture but did say it’s going to rock the market. 8) For starters the things that would change from the current model (like the T180) could be called T180-4xSport.

 

 

1. Keyless entry and start button like the Auris

2. Paddle shift gears in the high end range with cruise control and sports suspension

3. Advance colour displays for the Speedo n rev (like the new Ford Mondeo)

4. Sunroof as standard and parking sensors both front n rear with image displays

5. Built in camera in the font like the Verso and Distance tronic as optional & LED rear lights as optional

6. New stat nav system with all controls built into a Joystick. All your AC settings n tire pressure monitor will be built into this MMI system.

7. And lastly a 4-wheel drive model would be available in the Estate version where the suspension can be altered according to the terrain with twin silencers which adds a sporty look and also throws in an additional 150 lb ft of Torque to the current 295 lb ft (400 Nm).

 

her er den nye avensisen:

 

http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpr...ta_avensis.html

post-71656-1192648875_thumb.jpg

post-71656-1192648884_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hva mener du med knekke koden? koden til Europeere? siden Toyota selger masse utenfor Europa. feks hvor mange er det som har BMW,Audi osv i USA eller i Japan? ikke mange.

Europeere liker som regel å kjøpe biler som er produsert i Europa.

Og nå er det ikke lett for Toyota og andre japsemerker å konkurrere i Europa da EU pålegger dem veldig strenge regler for å beskytte sin egen industri.

 

Europeerne er betraktelig mer kresne, den Europeiske bilindustrien har så langt greid og matche japanerne uten noen problemer, at Europeerne liker Europeiske biler er jo nettopp den koden jeg snakker om.

De fleste japanske biler i Europa er nok bygget her og i EU sine øyne Europeiske på lik linje med de gamle Europeiske produsentene.

Og når du kommer inn på handelshindringer så er vel Japan ett av de som virkelig vet og beskytte egen bilindustri.

F.eks Nissan og Renault er jo gift med hverandre i og med de eier hverandre, Renault berget Nissan fra og gå konkurs, Mitsubishi var vel i praksis konkurs da Mitsubishi sentralt berget dem, Mazda er ei Ford-sjappe, Subaru og Daihatsu er vel mer eller mindre underbruk av Toyota, Den eneste produsenten som er selvstendig ved siden av Toyota er vel Izusu som svjv GM har solgt seg ut av. Med alle forbehold om feil ;)

 

Vel Nissan eier 44% av renault mens renault eier bare 15% av nissan.. så der nissan som absolutt eier mest.

Mitsubishi eies av mitsubishi, Toyota eier 9% av subaru.

Når det gjelder kvalitet og teknikk er ikke tyskerne i nærheten av japerne.

f.eks de fleste vag bilene hadde stiv bakaksel langt ut på 90 tallet mulig de har det fortsatt. Eneste tingen som europerne er bedre på er diesel motorer.

Ang quattro har ikke sjangs når det gjelder 4wd til mistsubishi og subaru det er bare et ovhypa merke navn pga den gammle s1 gruppe b bilen som var en av de første 4wd rally bilene.

http://www.garaget.org/video/82wphxzoaqoq

http://www.garaget.org/video/ola3ik3ffper

 

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=492359

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Vel Nissan eier 44% av renault mens renault eier bare 15% av nissan.. så der nissan som absolutt eier mest.

 

Du har snudd tallene, Renault eier 44% av Nissan og Nissan eier 15% av Renault i følge dette:

 

http://www.renault.com/renault_com/en/main.../10_Fondements/

 

March 1, 2002: Renault increases its stake in Nissan from 36.8% to 44.4%.

 

March 28, 2002: Nissan subscribes to a reserved capital increase to acquire a 13.5% stake in Renault.

 

May 28, 2002: Nissan acquires an additional 1.5%, taking its overall stake to 15% as planned.

Lenke til kommentar
Vel Nissan eier 44% av renault mens renault eier bare 15% av nissan.. så der nissan som absolutt eier mest.

 

Du har snudd tallene, Renault eier 44% av Nissan og Nissan eier 15% av Renault i følge dette:

 

http://www.renault.com/renault_com/en/main.../10_Fondements/

 

March 1, 2002: Renault increases its stake in Nissan from 36.8% to 44.4%.

 

March 28, 2002: Nissan subscribes to a reserved capital increase to acquire a 13.5% stake in Renault.

 

May 28, 2002: Nissan acquires an additional 1.5%, taking its overall stake to 15% as planned.

Ja, du har rett renault eier 44% av nissan og nissan 15% av renault

Lenke til kommentar
.

f.eks de fleste vag bilene hadde stiv bakaksel langt ut på 90 tallet mulig de har det fortsatt.

 

Med tanke på at de fleste vag har mye bedre kjøreegenskaper enn en japse fra samme periode så forteller det endel om hvor flinke de er til å utnytte understellet. Opel astra bruker stiv bakstilling uten den får kritikk for det.

 

Når du sier at quttro ikke har sjans, da snakker jeg på bilene med langsmontert motor, avslører du deg selv, du vet ikke hva du snakker om. De fleste Audi-S biler kjører like bra\bedre enn mange japser, bare se på jonus sine audier.

 

men at japsene har mindre feil er det ikke noe tvil om.

Endret av trra
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
håhå! kom til å tenke på hvor mye nissan kunne ha tjent hvis de hadde solgt stagea i norge , autech utagaven har jo r34 motor(rb6dett) aner jeg rs6/rs4 killer her :devil: sry ot måtte bare dele den tanken

 

Neppe....

Styggdyre, anonyme Japanske stasjonsvogner med kraftig 6syl-bensinmotor ville nok virkelig ha solgt godt.

Med diesel og 4wd så kunne de ha solgt noen av de her på berget.

Selv Toyota Camry måtte de gi opp i Europa, ingen Europere ville ha noe slikt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
har nå funnet ut en del selv om denne nye avensisen:

 

et bilde av den nye avensisen i sedan.. den er meget lik lexusen.. Noe som er bra :D

 

800px-2007-Toyota-Camry-SE.jpg

 

her er tegniger av den:

 

http://www.auto-motor-und-sport.de/fotos/f...hbs?ext_index=0

 

Her er åssen den vil se ut bakfra, mest sansynelig:

 

Ave_2008_6.jpg

 

avensis2_d.jpg

de tegningene er ikke av den kommende toyota avensis '09. Det er fastslått at DET ikke blir den neste avensisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...