Thomas-A Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Hei. Jeg lurer på om det er noen som har bilder av den kommende toyota avensisen? Er intr i bilder, da dette nok kommer til å bli den neste familiebilen når vi skal oppgradere ifra en 2005mod toyota avensis. Vet at den vil komme med følgende motorer: 1,6 liter bensin, 2 liter bensin, 2,2 liters diesel og 2,4 liter bensin. Den vil komme i sedan og stasjonsvogn. Har sett noen tegninger og såkalte spy photos, men får liksom ikke sett detaljer osv... Om noen vet noe så hadde det vært kjempefint om dere kunne legge ut det dere vet her og evt med bilder Her er noen spionbilder: http://www.worldcarfans.com/6060213.001/20...nsis-spy-photos Endret 4. september 2008 av Neo6630 Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 har nå funnet ut en del selv om denne nye avensisen: et bilde av den nye avensisen i sedan.. den er meget lik lexusen.. Noe som er bra her er tegniger av den: http://www.auto-motor-und-sport.de/fotos/f...hbs?ext_index=0 Her er åssen den vil se ut bakfra, mest sansynelig: Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det øverste bildet er en 2007mod Toyota Camry SE... Det nederste er en 2007mod Toyota Corolla.. Men mye tyder på at nye Avensis størrelsesmessig blir i samme klasse som Camry var. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Visst det ikke skjer noe med komforten og kvaliteten på interiøret på den nye avensisen så blir jeg... imponert . Komforten har vært elendig på båværende og forrige gen. avensis. Altså, hele avensis-serien. Eller toyota generelt er kanskje bedre å si. Håper de kommer med seter som faktiskt er laga for Europeere, er det så jævli vansklig å lage noen gode seter egentlig? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Og den tegningen i midten ser ikke (for meg) ut som noe Toyota lanserer som Avensis. Tipper slektskapet til Yaris/Auris vil bli mer synliggjort. Å få et gjennomgående designtema er noe som har blitt viktigere og viktigere de siste årene ... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Visst det ikke skjer noe med komforten og kvaliteten på interiøret på den nye avensisen så blir jeg... imponert . Komforten har vært elendig på båværende og forrige gen. avensis. Altså, hele avensis-serien. Eller toyota generelt er kanskje bedre å si. Håper de kommer med seter som faktiskt er laga for Europeere, er det så jævli vansklig å lage noen gode seter egentlig? Nå er jo du rimelig frankofil da, om så Toyota hadde kommet med elektriske stressless seter så tviler jeg strekt på at det hadde blitt å forandre noe som helst. Har blitt servert dette mange ganger av deriblandt Mercedes folk, men spør du dem om verkstedregninga så får pipa en annen lyd... Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva med regningen til kiropraktoren da men over til alvorligere ting, kommer avensis med 4wd til norge med neste generasjon? Kommer det noen små bensinturbo motorer ala tsi motorene til vag? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Vel.. jeg har kjørt noen Citroen'er i løpet av livet, og kan med hånden på hjertet fortelle at jeg ville valgt en toyota før en Citroen. Citroen er gode biler å kjøre grunnet behagelige dempere (så lenge dem funker) men der stopper også det gode jeg har om Citroen. De bilene jeg har kjørt av merket Citroen har jeg ikke særlig gode erfaringer med. Virker litt billige når det gjelder interiør. Fikk faktisk vondt i ryggen etter 65 mil bak rattet på en C4. Det har ikke hendt med noen andre leiebiler jeg har hatt. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 En ting jeg glemte å si i post #3, en ny Avensis blir vi neppe å få se før i 2009, de har nylig gitt nåverende Avensis en facelift så det ville vært ulogisk å skulle slippe en ny modell i 2008. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Visst det ikke skjer noe med komforten og kvaliteten på interiøret på den nye avensisen så blir jeg... imponert . Komforten har vært elendig på båværende og forrige gen. avensis. Altså, hele avensis-serien. Eller toyota generelt er kanskje bedre å si. Håper de kommer med seter som faktiskt er laga for Europeere, er det så jævli vansklig å lage noen gode seter egentlig? Nå er vell Interiøret i franske biler noe av det billigste som er da, blir jo ødelagt bare av å se på det Vet ikke hvordan biler fra Toyota du har kjørt, men har aldri hatt noe problemer med komfor i de jeg har prøvd. Yaris er ikke mer en Ok men det er en billig by bil. Biler jeg liker er Celica, Supra skyline og andre sportslige biler. da man kan "ligge" mest mulig å kjøre. Ser jo ut som sånn kjøre "traktor" stilling på bilen din, da man sitter ganske høyt, så jeg ville ikke likt å kjøre din bil. Alle har forskjellig mening om hva som er komfortabelt, du har nok bare et hat for japanske biler så du må rakke ned på dem i hver post du skriver. Er nok bare sjalu på at de lager så gode biler uten feil Edit: ser bilder av interiøret på din bil og det så i allefall billig og jalla ut, er en veldig gammal bil da men uansett Edit2: ser bilen din er 1997 modell så beklager at jeg sa at den var så gammal, var sikker på etter bildene å dømme at det var en sen 1980 modell. Endret 13. oktober 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
Harry_Bosch Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Avensis? Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Sjekk denne! Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 FiksOgReparerDaglig Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Forstår ikke hvorfor dere sier det ang. ford, det er jo ikke akkurat sant da Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Tja, vi får se om en ny Avensis er i nærheten av nye Mondeo på kvaliteter utover teknisk kvalitet, jeg tviler på det da Toyota på personbilmarkedet ikke ser ut til og pushe grensene på de forskjellige klassene. De kommer nok med nok en litt over gjenomsnittet bra bil for klassen akkurat slik som de få europeiske kjøperne de har vill ha. Vi kommer neppe til og se noen V6, bensinturbo eller noen rå sportsutgaver eller noe annet i den duren. Endret 15. oktober 2007 av agvg Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Tja, vi får se om en ny Avensis er i nærheten av nye Mondeo på kvaliteter utover teknisk kvalitet, jeg tviler på det da Toyota på personbilmarkedet ikke ser ut til og pushe grensene på de forskjellige klassene. De kommer nok med nok en litt over gjenomsnittet bra bil for klassen akkurat slik som de få europeiske kjøperne de har vill ha. Vi kommer neppe til og se noen V6, bensinturbo eller noen rå sportsutgaver eller noe annet i den duren. Blir vel ikke helt riktig å sammenligne Avensis og Mondeo på dette da den ene er mellomklasse og den andre storbil.... Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Tja, vi får se om en ny Avensis er i nærheten av nye Mondeo på kvaliteter utover teknisk kvalitet, jeg tviler på det da Toyota på personbilmarkedet ikke ser ut til og pushe grensene på de forskjellige klassene. De kommer nok med nok en litt over gjenomsnittet bra bil for klassen akkurat slik som de få europeiske kjøperne de har vill ha. Vi kommer neppe til og se noen V6, bensinturbo eller noen rå sportsutgaver eller noe annet i den duren. Toyota er da verdens største bilprodusent. og de har både V6, bensin turbo og rå sportsutgaver, - LF-A kommer i løpet av 2008 og er en V10 med 500hk - Toyota Tundra som er en pickup med V8 på 380hk som gjør 0-100 på ca 6 sek - Toyota Aurion har en V6 på 270hk - Toyota Caldina stasjonvogn med 260 hk og 4wd - Toyota FT-HS hybrid sportbil med ca 350hk - Ny Sportcoupe med boxter motor kommer ++++ og for å ikke snakke om alle de motorsterke bilene Toyotas luksus merke Lexus har. og så kan vi jo legge på alle de rå motorsykklene de lager (Yamaha) som Toyota samarbeider med, de bygger blant annet mange av motorene til Toyota De bare gidder ikke leverere slike biler til sosialist Norge og europa med sjuke bilavgifter, for dem er jo ikke idioter, de vil jo selge og tjene penger på bil derfor leverer de slike kjipe "miljø" biler her og leverer god sakene i andre land som japan,usa og australia. Toyota klarer og tilpasse seg tiden og nå er nesten alle miljø zombier så da lager de miljø biler, om noen år når miljø hysteriet har lagt seg igjen kommer de nok med god saker her også Endret 16. oktober 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 WOW her var det en Toyota fan gitt :!: Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) WOW her var det en Toyota fan gitt :!: Hehe... er vell litt Toyota og Lexus frelst ja men liker mange andre bilmerker også Nissan, Subaru, Porsche, for å nevne noen. klarer ikke franske biler da :!: Endret 16. oktober 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Men det er likevel poeng i det han sier. Toyota har en del spenstig på markedet, bare ikke på vårt marked. Europa er ikke den største kunden til Toyota (selv om norske salgstall kanskje skulle gi intrykk av det), og leverer derfor ikke så mye spennende hit som de kunne gjort. TRD Aurion, f. eks. Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 skuller gjerne sett følgende toyota i Norge: TRD Aurion I TRD Aurion sitter det en 3.5 liter V6 med en Eaton TVS kompressor, noe som resulterer i 323 hester og 400Nm dreiemoment. Bilen er fremhjulsdrevet med en 6-girs sekvensiell automatgirkasse. http://www.ts-ogn.no/content/view/43/1/ Vi er ikka akkurat bortskjemte med sportsbiler ifra toyota i Norge om dagen. Har liksom ikke kommet noen reelle oppfølgere etter supra, celicia og mr2... TRD skulle ha kommet til Norge også.. men vi er et lite land i den store sammenhengen... http://www.trd.com.au/TRD/#main/home Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå