PaulKemp Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Har 360 Arcade dolby 5.1? Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvordan finne ut om du har Falcon, 65nm. Står på norsk, kjapt forklart, lett forståelig, enkelt, 100% sikker. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Har 360 Arcade dolby 5.1? Ja, alle 360 modellene har det. Husk at alle modellene er like med tanke på hardware, forskjellen ligger bare hva som er med ekstra med tanke på tilbehør (harddisk, kabler, spill, headset osv). Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Katta! Jeg har oppdaget at jeg ikke har HDMI på tven, bare DVI, hva gjør jeg med en 360 da? Kjøper ny tv?!? Jeg MÅ jo kjøre spill og film i 720p. Hvilken kabel bruker man for å få 5.1 surround fra 360? Endret 9. januar 2008 av PaulKemp Lenke til kommentar
NorthernAvenger Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Katta! Jeg har oppdaget at jeg ikke har HDMI på tven, bare DVI, hva gjør jeg med en 360 da? Kjøper ny tv?!? Jeg MÅ jo kjøre spill og film i 720p. Hvilken kabel bruker man for å få 5.1 surround fra 360? Skaff deg DVi-HDMI adapter. Ikkeno problem. Lenke til kommentar
zilixiz Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Da bruker du en kabel som har HDMI i den ene enden og DVI i den andre enden. Dette får du kjøpt på f. eks elkjøp for 300 kroner... Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Det er jo gavepakke det, men hva skjer da med lyden? Hvis jeg skal ha 5.1? Går ikke denne også via HDMI? Endret 9. januar 2008 av PaulKemp Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvis du skal ha 5.1 lyd, og i tillegg bruke HDMI, på en TV med bare DVI inngang, så må du kjøpe: 1. DVI til HDMI adapter plugg. 2. Microsoft Xbox 360 HDMI AV cable.(Da får du en vanlig HDMI kabel, i tillegg til en lyd kontakt med optisk utgang og sånne Rød og Hvit phono plugger.) Du har hjemmekino? Er det optisk inngang på den? Hvis ikke, har du koaks? Da må du kjøpe en omformer. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Nei Eirik, har ikke det i skrivende stund, men da skal jeg huske dine vise ord når jeg evt kjøper et! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Er man garantert 65nm chipset på Elites i dag, eller hvordan ligger det an? Jeg vurderer å kvitte meg med min Premium for å kjøpe inn en Elite, og vil da gjerne ha en litt mer stillegående konsoll (noe jeg trolig får uansett, siden min nåværende er kombinert vindtunell og spillkonsoll). Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg vurderer å kvitte meg med min Premium for å kjøpe inn en Elite, og vil da gjerne ha en litt mer stillegående konsoll Kan du ikke bare ta hardisken fra din Premium og kjøpe en arcade da? Hvis hardwaren er lik på alle uansett. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg vurderer å kvitte meg med min Premium for å kjøpe inn en Elite, og vil da gjerne ha en litt mer stillegående konsoll Kan du ikke bare ta hardisken fra din Premium og kjøpe en arcade da? Hvis hardwaren er lik på alle uansett. Dette er nok det beste/billigste alternativet ja, så lenge man absolutt ikke vil ha en svart boks og 120GB harddisk. Lenke til kommentar
Mesterkokk Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Er man garantert 65nm chipset på Elites i dag, eller hvordan ligger det an? Jeg vurderer å kvitte meg med min Premium for å kjøpe inn en Elite, og vil da gjerne ha en litt mer stillegående konsoll (noe jeg trolig får uansett, siden min nåværende er kombinert vindtunell og spillkonsoll). Nei, tror det er større sjanse å få falcon chipsettet i arcade SKU'en akkurat nå. Endret 10. januar 2008 av Mesterkokk Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 2. Microsoft Xbox 360 HDMI AV cable.(Da får du en vanlig HDMI kabel, i tillegg til en lyd kontakt med optisk utgang og sånne Rød og Hvit phono plugger.) Er det denne typen du mener? For meg ser det ut som den kabelen som har lydkontakt ikke har noen HDMI kobling. Takk for svar. Er ikke så lett å skjønne hvordan dette er når jeg ikke har kabelen foran meg. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Er man garantert 65nm chipset på Elites i dag, eller hvordan ligger det an? Jeg vurderer å kvitte meg med min Premium for å kjøpe inn en Elite, og vil da gjerne ha en litt mer stillegående konsoll (noe jeg trolig får uansett, siden min nåværende er kombinert vindtunell og spillkonsoll). Nei, man er ikke garantert en Falcon i en Elite i dag. Men, du kan se på esken når du kjøper den, hvis den har effektforbruk på 175W, så skal det være en Falcon. 2. Microsoft Xbox 360 HDMI AV cable.(Da får du en vanlig HDMI kabel, i tillegg til en lyd kontakt med optisk utgang og sånne Rød og Hvit phono plugger.) Er det denne typen du mener? For meg ser det ut som den kabelen som har lydkontakt ikke har noen HDMI kobling. Takk for svar. Er ikke så lett å skjønne hvordan dette er når jeg ikke har kabelen foran meg. Har du HDMI på Xbox'en din? Hvis ja, så er denne kabelen den man bør kjøpe ja Det er faktisk to kabler. Hvis du ser nøye etter, så er det en HDMI kabel med en HDMI kontakt i hver ende, og en lyd kontakt, som man plugger der man plugger component kabel, vga kabel osv. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Har du HDMI på Xbox'en din? Hvis ja, så er denne kabelen den man bør kjøpe ja Det er faktisk to kabler. Hvis du ser nøye etter, så er det en HDMI kabel med en HDMI kontakt i hver ende, og en lyd kontakt, som man plugger der man plugger component kabel, vga kabel osv. Hah! Nå skjønner jeg hva du mener! Jeg ser jo nå at lyden da kommer ut fra komponent, og ikke HDMI når man kjører denne løsningen. Gull! Lenke til kommentar
Zorlee Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Tipset jeg fikk når jeg kjøpte min Xbox rundt juletider var å se ved serialnr. på esken. Der står det enten 203W eller 175W - Etter det jeg forstår er maskinene med 175W Falcon chipset pga at den bruker noe mindre strøm pga chipsettet (kan ikke det tekniske, but still). Jeg fikk i alle fall en 360 med Falcon ved å lete (ja, jeg måtte virkelig lete) etter en HDMI xbox med 175W! Zorlee.. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hah! Nå skjønner jeg hva du mener! Jeg ser jo nå at lyden da kommer ut fra komponent, og ikke HDMI når man kjører denne løsningen. Gull! Lyden kommer faktisk fra begge delene Jeg har lyd igjennom HDMI til TV'n, også har jeg lyd igjennom den andre til datahøytallere som jeg bruker midlertidig. (Blir forsterker og høytallere etter hvert ) Tipset jeg fikk når jeg kjøpte min Xbox rundt juletider var å se ved serialnr. på esken.Der står det enten 203W eller 175W - Etter det jeg forstår er maskinene med 175W Falcon chipset pga at den bruker noe mindre strøm pga chipsettet (kan ikke det tekniske, but still). Jeg fikk i alle fall en 360 med Falcon ved å lete (ja, jeg måtte virkelig lete) etter en HDMI xbox med 175W! Zorlee.. Jepp, det er fordi Falcon CPU'en bruker 65nm teknologi, som har lavere effektforbruk, og utvikler mindre varme enn de gamle 90nm CPU'ene. Det er noen som snakker om at Xbox 360 er mer stillegående med Falcon, det er ganske feil. Det kan hende at vifta snurrer saktere fordi boxen ikke blir så varm, men BenQ DVD-rommen bråker mye mer enn viftene uansett, så det har ikke noe å si, hverftall ikke når man spiller spill. Men, BTW, noen som vet om støynivåforskjell er registrert noen steder? Tenker på dB fra de forskjellige DVD rommene. BenQ skal jo være mest stillegående, men bråker som f**n uansett Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg vurderer å kvitte meg med min Premium for å kjøpe inn en Elite, og vil da gjerne ha en litt mer stillegående konsoll Kan du ikke bare ta hardisken fra din Premium og kjøpe en arcade da? Hvis hardwaren er lik på alle uansett. Da blir det nok heller at jeg i stedet kjøper en ny Premium med Falcon chipset, da Arcade og Premium ligger begge på rundt 2500,- nå. Så vidt jeg sjekker at det står 175w på den (og gjerne er merket med HDMI) er jeg vel sikret en Falcon? Lenke til kommentar
Mesterkokk Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Så de hadde en haug med 175w Elite maskiner på Elkjøp i går. Men de koster jo søren meg 4300kr. Syk pris. Er ikke det mer enn PS3? De andre modellene var 203w, selv Premium pakken med NFS enda de var Lot nummer 747 tror jeg det var. Så de må vel være Falcon de også. Arcade maskiner hadde de ikke. Rimelig drøye priser på 360 i dag vil jeg si. Billigste var premium pakken med NFS, den kostet 3300 i butikken. Da 360 kom ut for 2 år siden kostet den jo bare 2990 der og core kostet 1990. Synes det er rart siden 360 selger mye dårligere enn PS3 her. Endret 11. januar 2008 av Mesterkokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå