nYkk Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Det er ikke alle damer som finner det like underholdende at fremmede forfølger dem for "bare å tulle med dem". Mange blir vettskremte og tør nesten ikke gå ut når de opplever denslags. Regn med motanmeldelse og at personen med pistol sier at han avverget et overgrep. skjønner hva du mener, men helt fra starten av, stod vi ved en butikk... de kikka på oss, vi kikka tilbake:P de smilte, gikk, så snudde de... vi kjørte bort til svingen, hvor de gikk forbi, prata å lo... de gikk videre inn, tok en telefon, stoppa opp, så kjørte vi forbi... stoppa ved enden av gata.. så skjer det hele... Men det så ikke ut som om de var noe redde hvor de stod... Men det jeg husker godt, var at han kisen kom, dro fram pistolen, så veldig sur ut... sikta på oss, lada pistolen, å jeg kjørte vekk! Det jeg vil fram til, de så ikke noe redde ut i det hele tatt, og hvorfor har han en pistol? Uansett om vi "skulle" "kidnappe" de eller ikke, har ikke sivilfolk lov til å sikte på en annen? Hvertfall når de er under 21 som en annen her sa.. detta blei rotete som vanlig Lenke til kommentar
paroa Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Du må møte opp på politistasjonen for å anmelde. Ingen sivile har lov til å gå med pistol på gaten, det spiller ingen rolle om de er over 21år. Mest sannsynlig var dette en softgun eller startpistol (som ser og oppleves enda mer realistisk). Lenke til kommentar
ecko Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 jeg klarer ikke å lese den lange starten din, men fulgte dere etter noen jenter? går dere på barneskolen eller? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 jeg klarer ikke å lese den lange starten din, men fulgte dere etter noen jenter? går dere på barneskolen eller? .... Les igjen du. De kjører jo Lenke til kommentar
paroa Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ble redd, hvor lang var avstanden? Dette var altså en utlending som siktet mot dere med en pistol? Basert på tidligere statistikk kan jeg si at: Om det var under 10 meter så ville han med 97,5% sikkerhet bommet. Om det var over 10meter kan jeg nesten garantere at han ikke ville truffet. De kan med andre ord ikke skyte for fem øre.. Endret 15. oktober 2007 av paroa Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Han får vel antakelig straff for å ha softgun (om det ikke var ekte våpen da) i offentligheten, noe som vel heller ikke er lov. Syke greier. Lurer på hva jeg hadde gjort i en slik situasjon hadde ikke turt å stikke av tror jeg. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Basert på tidligere statistikk kan jeg si at:Om det var under 10 meter så ville han med 97,5% sikkerhet bommet. Om det var over 10meter kan jeg nesten garantere at han ikke ville truffet. Høres ut som du baserer statistikken din på amerikanske filmer. Når det gjelder jentene høres det ut som de kan ha oppfattet episoden på en helt annen måte enn trådstarter. Endret 15. oktober 2007 av Naranek Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ble redd, hvor lang var avstanden? Dette var altså en utlending som siktet mot dere med en pistol? Basert på tidligere statistikk kan jeg si at: Om det var under 10 meter så ville han med 97,5% sikkerhet bommet. Om det var over 10meter kan jeg nesten garantere at han ikke ville truffet. De kan med andre ord ikke skyte for fem øre.. Skjønner ikke hvorfor han ble redd? Hva gjør du når en fyr peker en pistol mot deg og tar ladegrep da? Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ble redd, hvor lang var avstanden? Dette var altså en utlending som siktet mot dere med en pistol? Basert på tidligere statistikk kan jeg si at: Om det var under 10 meter så ville han med 97,5% sikkerhet bommet. Om det var over 10meter kan jeg nesten garantere at han ikke ville truffet. De kan med andre ord ikke skyte for fem øre.. Jeg, hvis kunnskap om pistoler begrenser seg til Samuel L. Jackson-sitat, skulle faen meg klart å treffe noen fra mindre enn 10 meter. Uansett, la oss si at vår venn her hadde lest denne "statistikken" din på forhånd; 2,5% sjanse for å bli truffet av en pistol er fortsatt grunn til å bli redd. Jeg blir skjelven av turbulens i fly, selv om sjansen for at noe farlig skjer der er mikroskopisk. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ble redd, hvor lang var avstanden? Dette var altså en utlending som siktet mot dere med en pistol? Basert på tidligere statistikk kan jeg si at: Om det var under 10 meter så ville han med 97,5% sikkerhet bommet. Om det var over 10meter kan jeg nesten garantere at han ikke ville truffet. De kan med andre ord ikke skyte for fem øre.. Du har altså kilder for denne påstanden? "95% av all statistikk blir funnet opp på stedet." Endret 15. oktober 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ble redd, hvor lang var avstanden? Dette var altså en utlending som siktet mot dere med en pistol? Basert på tidligere statistikk kan jeg si at: Om det var under 10 meter så ville han med 97,5% sikkerhet bommet. Om det var over 10meter kan jeg nesten garantere at han ikke ville truffet. De kan med andre ord ikke skyte for fem øre.. Jeg kan erfaringsmessig si at ditt utsagn er feil. Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Uff hørtes skikkelig ekkelt ut! Og visst du har anmeldt det har du vel allerede snakka med politiet kanskje! (glemte å sjekke når TS sist hadde skrevet) Men etter det jeg vet og har opplevd, velger du nesten selv om du vil at politiet skal komme til deg eller du til dem! De er veldig fleksible når det gjelder slike ting! Ellers har jeg vel ikke så mye å si på selve hendelsen! Men jeg tror jeg kjenner igjen følelsen du fikk! Trodde en gang jeg skulle dø i en bilulykke da min x kjørte forbi en bil og det kom en bil imot oss! Jeg trodde ikke vi skulle klare å svinge unna, jeg spente hver muskel i hele kroppen tror jeg! Klarte ikke å tenke på noe på noen sec., så alt, men reagerte på en måte ikke med noe! Men etter noen minutter kom jeg til meg selv igjen! Ble sykemeldt i 3 dager etterpå av utmattelse og sjokk! Lenke til kommentar
A14 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ble redd, hvor lang var avstanden? Dette var altså en utlending som siktet mot dere med en pistol? Basert på tidligere statistikk kan jeg si at: Om det var under 10 meter så ville han med 97,5% sikkerhet bommet. Om det var over 10meter kan jeg nesten garantere at han ikke ville truffet. De kan med andre ord ikke skyte for fem øre.. det har jeg bare en ting å si om... bullshit in my ass! den har jeg også hørt selv. jeg går på pistol skyting uansett hvor tynn eller vill en person hadde vert, mener jeg at jeg ikke skulle hatt noe problem med å treffe han! men det har også vert utprøvd!! e gang for noen år siden (før jeg begynte å skyte) så var det en skytter og en vakt som diskuterte dette, vakta mente att hånd våpen på over 15m eller noe sånn var ikke noe å vere redd for og skytteren mente att der tok han kraftig feil! så på det neste skyte stevnet han var på hadde skytteren snekret en ramme og stiftet på en hel figur (skive som er formet nesten som en mann, samme størelse) så gidde han en skytter i klubben min beskjed om at han måtte ta med seg ett våpen og komme ut(tror det var en 9mm). så gikk han ned i en slik skyte grav eller hva det var så stakk han opp figuren og sa at han fra klubben min skulle skyte på den mens han sprang, så sprang han fra den ene siden av grava til den andre, skytteren fra klubben min tømte magasine, han traff med nesten alle skuddene dette var på 25 m eller noe sånn! men fra det ene til det andre anmell med en gang, jeg er 99% sikker på at det var en softgun men... Lenke til kommentar
paroa Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Jeg har personlig ingen problemer med å treffe nesen din på 300meters avstand uten noe annet en kornsiktet (rifle), men her snakker vi om pakistanere, kosovolbanere og den gjengen, og de er ifølge politiet ikke veldig gode til å treffe. - "De er tungt bevæpnet og er ikke redde for å trykke på avtrekkeren, men hos oss fleipes det med at det eneste man trenger å gjøre for å bli kvitt dem er å sende dem på skytekurs", forteller Petter som innrømmer at nettopp dette gjør gjengene farlige, men ikke helt den måten de fremstilles i media. Petter kan legge fram materiale fra rundt 30 episoder der pakistanere har avfyrt skudd. I løpet av disse 30 episodene har det blitt avfyrt rundt 150-200 skudd. Dette har ført til tre dødsfall (der ofrene ble skutt på så kloss hold at klærne deres hadde merker etter brennnende krutt) og to alvorlige skadde. En av de skadde satt i en bil som ble pepret med automatvåpen på Stovner T-banestasjon lengst nord i Groruddalen. - "Vi fant flere treff på bygningene rundt enn på bilen det ble skutt mot. Regelen er at de personer det blir skutt mot er ubevæpnet og at skuddene blir avfyrt på kloss hold" - "På gardermoen skjøt to stykker en rekke skudd mot en leder i rivaliserende gjeng. Avstanden var tre meter. Mannen som ble skutt fikk et lite kutt." I henhold til Conflicts beregninger medfører dette at treffprosenten blir 2,5. Sagt på en annen måte, dersom et pakistansk gjengmedlem i Oslo avfyrer et skarpt skudd mot deg på kloss hold (under 10 meter) er sannsynligheten for å bli truffet 2,5 %. Selv om enkelte organisasjoner gjør det de kan for å heve våpenkompetansen blandt minoritetsungdom er dette resultatet så dårlig at det antagelig skal lang tids hard trening til for å komme opp på et akseptabelt nivå sett fra en "gangsters" synspunkt. Edit: Kan legge til at jeg skjønner at du ble redd, jeg hadde selv blitt skjelven. Endret 16. oktober 2007 av paroa Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Eller så kan man gå ut fra at de i de tilfellene har skutt for å skremme og ikke for å treffe. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Satan jeg vet hvordan den følelsen er, helt for jævlig :o Tror det var en kompis som skremte meg i 7nde klasse, da han hadde fått tak i softgun. Også når jeg ringer på til han så åpner han døren og sikter på meg. Det første jeg tenkte var: HElvette LØP!, men jeg klarte ikke gjøre noe annet en å se rett på "pistolen". Men anmeld det fort som faen, og sett den syke jævelen bak stenger. Det hadde jeg gjort jeg hadde aldeles ikke brydd meg om de jentene hadde vitnet mot deg, og om de hadde løyet for å få typene fri. Og angående resten av vennene til han du hadde fått i fengsel, ikke bry deg om de, spør politiet om du kan få beskyttelse i noen måneder eller noe. De går nok lei temmelig fort. Lenke til kommentar
A14 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 "Jeg har personlig ingen problemer med å treffe nesen din på 300meters avstand uten noe annet en kornsiktet (rifle), men her snakker vi om pakistanere, kosovolbanere og den gjengen, og de er ifølge politiet ikke veldig gode til å treffe." da er du en god skytter! jeg oppfordrer alle som har softgun eller mulighet til å prøve en, still dere 15 m unna en dør eller noe, løft pistolen å skyt uten å sikte i full fart se hvor vanskelig det er å treffe døra! de aller fleste kommer til å treffe! en softgun er akkutat det samme eneste forskjellen er rekylen, men den kommer ikke før etter at skuddet har gåt så det spiller ingen rolle på første skuddet vertfall! Lenke til kommentar
paroa Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 "Jeg har personlig ingen problemer med å treffe nesen din på 300meters avstand uten noe annet en kornsiktet (rifle), men her snakker vi om pakistanere, kosovolbanere og den gjengen, og de er ifølge politiet ikke veldig gode til å treffe." da er du en god skytter! jeg oppfordrer alle som har softgun eller mulighet til å prøve en, still dere 15 m unna en dør eller noe, løft pistolen å skyt uten å sikte i full fart se hvor vanskelig det er å treffe døra! de aller fleste kommer til å treffe! en softgun er akkutat det samme eneste forskjellen er rekylen, men den kommer ikke før etter at skuddet har gåt så det spiller ingen rolle på første skuddet vertfall! Jo takk, har skutt noen år for og komme opp på dette nivået.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå