nYkk Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 hvis feilposta, flytt topicen i rette Her om dagen, eller igår var meg å 2 andre kamerater ute å kjørte med moppe.. Han ene satt bakpå han andre (på scooter) i alle fall, så så vi 2 jenter, hu ene var ganske fin, hu andre litt chubby.. kanskje 15-16 år vi fulgte etter de, kanskje 50 meter... De gikk inn i en liten gate hvor hun ene tok fram telefonen å ringte en eller annen, åså dumme meg kjører midt i veien ved siden av kameraten min på scooter... Jeg merka ikke at det var noen bak meg, før de blinka med lysa... så jeg stoppa, kikka på de, så reiv han ene opp døra, dro fram en pistol, sikta på oss.... Jeg var med ryggen til, alle musklane i ryggen Krøyp sammen i en liten haug bakpå ryggen, før en veldig varm følelse kom nedover hele kroppen... Tenkte på absolutt ingen ting, eneste var at jeg kom til å bli skutt:S... uansett, kameratene mine så ikke han kisen bak oss, å kjefta på meg å sa jeg skulle flytte på meg(noe de sa i ettertid ettersom jeg ikke fikk det med meg) så så jeg at han lada, altså dro pistolen bakover, hvis dere skjønner.... akkurat i det han gjorde det, dro jeg til å kjørte til helvete vekk derfra... kjørte over masse jorder å sånt... Etter en 20 minutter, fant jeg kameratene mine, å de var hvite i ansiktet.... Det de fortalte, var at de så meg kjøre "feil" vei, altså lenger vekk fra "hjem".. så de snudde å kjørte mot han kisen! (de hadde ikke sett pistolen osv) Han løp ut forran de å prøvde å stoppe de... de stoppa seff ikke, å kjørte hjemover... senere ser jeg samme bli, når jeg skal hjemme til meg, med samme personeer inni bilen, stopper forran meg... ser pistolen i lomma hans, så spør han om jeg har vært på menstad( I skien)... Jeg: "ehh, nei, tror ikke det..." så sa han at jeg skulle vente her imens han gikk til bilen for å hente kameraten... Vrei om nøkkelen, kickstarta hele driten, å kjørte opp hyni... eller en vei ut mot landet å hjem... kjørte opp i skogen, å crossa meg hjemover... Dette er den skumleste opplevelsen jeg noen gang har hatt.. Hva burde jeg gjøre? Anmelde? kanskje litt for sent det nå... - holde meg vekke fra det stedet? har lissom mange kamerater å ei dame jeg holder på med der... Men i alle fall ville jeg skrive om det som har skjeedd.... Noen som har opplevd noe liknende? Samme følelse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Du burde fått vite adressen hans, navn osv, og anmeldt han til politiet. Politiet hadde da tatt "razzia" på huset hans, og funnet våpenet forhåpentligvis. Helteaktig måte: Kjørt han ned med scooteren din, hoppa av sykkelen, tatt fram en springkniv, og kutta han. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Sikkert en jævlig skummel opplevelse. Veit hvordan det er å få en pistol / noe du tror er en pistol rettet mot deg. Men mest antakeligvis var det nok ikke et ekte våpen vil jeg tro. Tenker meg at de bare skulle "kødde" litt med dere, sånn som dere gjorde mot jentene. Hvor gamle var de tror du? Lenke til kommentar
nYkk Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Jeg tenker de var rundt 18-19-20.... han ene har jeg sett før, gæærn kis.... alle 3 gjenkjente han, men ingen vet hvor han bor eller hva han heter... Håper for vår skyld at det ikke var en ekte pistol.. Det gjør det bare mer skremmende, men tenker på hvis det var det.. ;P menmen... håper jeg slepper oppleve han/noe sånt igjen! :!: Må jo ååsså si at det var mørkt, men det var lys fra stolper... Endret 11. oktober 2007 av MainG Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg ville uten tvil politianmeldt det forresten. Meldte det på flekken når lignende skjedde her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Sikkert en jævlig skummel opplevelse. Veit hvordan det er å få en pistol / noe du tror er en pistol rettet mot deg. Men mest antakeligvis var det nok ikke et ekte våpen vil jeg tro. Tenker meg at de bare skulle "kødde" litt med dere, sånn som dere gjorde mot jentene. Hvor gamle var de tror du? Jeg tenker de var rundt 18-19-20.... han ene har jeg sett før, gæærn kis.... alle 3 gjenkjente han, men ingen vet hvor han bor eller hva han heter... Håper for vår skyld at det ikke var en ekte pistol.. Det gjør det bare mer skremmende, men tenker på hvis det var det.. ;P menmen... håper jeg slepper oppleve han/noe sånt igjen! :!: Må jo ååsså si at det var mørkt, men det var lys fra stolper... Hmm, vært bort i samme opplevelse. Syklet hjem fra en venn etter et besøk, da to utleninger stoppet meg opp på veien. Jeg kom meg ingen vei da de blokerte hele veien, og de tok i styret og holdt fast sykkelen. Jeg gikk av sykkelen, og de tok fram en softgun ( noe jeg da trodde var en ekte pistol, siden den så ganske så realistisk ut.) Så ga han pistolen til vennen sin, og sa noe på bosnisk, hva enn det var, også skaut vennen meg i handa. Jeg begynte og grine, og de sprang sin vei. I etterkant har jeg virkelig fått stygge tanker om hva jeg ønsker og utføre mot dem, som en blodtørstig hevn... Lenke til kommentar
nYkk Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg ville uten tvil politianmeldt det forresten. Meldte det på flekken når lignende skjedde her. Det skjedde igår rundt 10-11 på kvelden... kanskje litt sent nå å anmelde det? Visste ikke hva jeg skulle gjøre:P Tenkte på det kasnkje i en 30 minutter etter jeg kom hjem.... Men kjørte forbi samma sted idag... ville jo ikke si at jeg ikke "turte" å kjøre forbi, skulle til en kamerat, samma ;S Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det skjedde igår rundt 10-11 på kvelden... kanskje litt sent nå å anmelde det?Visste ikke hva jeg skulle gjøre:P Tenkte på det kasnkje i en 30 minutter etter jeg kom hjem.... Men kjørte forbi samma sted idag... ville jo ikke si at jeg ikke "turte" å kjøre forbi, skulle til en kamerat, samma ;S Du kan anmelde ting som skjedde for mange år siden. Selfølgelig kan du anmelde dette. Og de idiotene som løper rundt med skytevåpen burde selfølgelig få noe igjen for det? På en annen måte kan det jo være dumt om du liker deg godt det stedet du kjørte rundt på, for om de blir dømt er du nok ikke like populær der i bygda nei. Kan fort bli farlig det når de er såpass ustabile. Lenke til kommentar
nYkk Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Du kan anmelde ting som skjedde for mange år siden. Selfølgelig kan du anmelde dette. Og de idiotene som løper rundt med skytevåpen burde selfølgelig få noe igjen for det? På en annen måte kan det jo være dumt om du liker deg godt det stedet du kjørte rundt på, for om de blir dømt er du nok ikke like populær der i bygda nei. Kan fort bli farlig det når de er såpass ustabile. ok, men tenker mer på, åssen i grønne vidder skal purken finne de folka nå? Men vurderer anmelde det, men da skjer ikke før iimorra... Han ene er utlending, når jeg tenker meg om, hadde masse arr i ansiktet, å er en kjenning av han 13 åring som knivstakk en annen kis her for noen uker siden... men, jaja... trur ikke de folka er likt uansett Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Dersom han har et våpen og tar ladegrep etter en slik episode er du tilbakestående dersom du ikke anmelder det. Hva om noen unger kaster stein på bilen hans? Noen bryter vikeplikten? Han får forlite vekslepenger igjen? Vil du da leve med at fyren går rundt som en eller annen lekegangster med et skarpladd våpen? Hva om han trykker på avtrekkeren? Snubler og fyrer av et vådeskudd? Sånne folk har ingenting i et fritt samfunn å gjøre. Endret 11. oktober 2007 av monzilla Lenke til kommentar
nYkk Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Dersom han har et våpen og tar ladegrep etter en slik episode er du tilbakestående dersom du ikke anmelder det. Hva om noen unger kaster stein på bilen hans? Noen bryter vikeplikten? Han får forlite vekslepenger igjen? Vil du da leve med at fyren går rundt som en eller annen lekegangster med et skarpladd våpen? Sånne folk har ingenting i et fritt samfunn å gjøre. selvfølgelig vil jeg ikke det..! Men det er jo flere ting som er med på at jeg ikke har fått anmeldt det før imorra... Var jo ute å festa føre, som jeg sa til foreldrene mine føre, at jeg ikke skulle gjøre idag, ellers så skjedde ditten å datten.. :S Men får vel bare si det ;P hiver meg på telefon imorra.... Men hva skal jeg si? kommer polti til å komme til å kalle meg inn? eller komme hit? Hva skal jeg si? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 selvfølgelig vil jeg ikke det..! Men det er jo flere ting som er med på at jeg ikke har fått anmeldt det før imorra...Var jo ute å festa føre, som jeg sa til foreldrene mine føre, at jeg ikke skulle gjøre idag, ellers så skjedde ditten å datten.. :S Men får vel bare si det ;P hiver meg på telefon imorra.... Men hva skal jeg si? kommer polti til å komme til å kalle meg inn? eller komme hit? Hva skal jeg si? Si sannheten. Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Blir mest sansynlig noen avhør. Purken har som oftest mer peiling enn man skulle tro så det er mulig de finner de som gjorde det. Skaff deg isåfall en advokat og krev 20-30 000 kr på grunnlag av de traumatiske opplevelsene du ble utsatt for. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvis vedkommende er bygdas lokale psykopat med entourage sa kan du ta deg i ræva på politiet har oversikt over hvem det er. Politiet har som oftest rimelig god kontroll på lokale småkriminelle, voldsaper osv. Ring eller oppsøk politiet, si hva som skjedde og forklar hvem det var. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvis du fikk med deg nummerskiltet på bilen så har du noe å gå til politiet med hvertfall. Høres ikke noe morro ut det der! Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Bydetullinger er elsk. Forstår godt at episoden er skremmende, anmeld kødden fortere en svint, som Monzilla sa; Stopp han før han får utrettet noe. Olsen har rett, purken har ofte god oversikt over lokale 'små'pøbler. Jo flere ting han får på seg, desto lettere blir det for de å ta ham. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Siden du nevner menstad, skjedde dette i grenland-området? Var det folk av utenlandsk opprinnelse? Den velkjente gimsøy-gjengen som mediene taler så vakkert om? Endret 12. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
nYkk Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Siden du nevner menstad, skjedde dette i grenland-området? Var det folk av utenlandsk opprinnelse? Den velkjente gimsøy-gjengen som mediene taler så vakkert om? Du er fra distriktet:P Vet ikke om det er de folka... er ikke de relativt unge de folka der da? uansett, jeg holder meg unna de folka ass... Men prata med morra mi, hu ville at jeg skulle anmeldt det med en gang... men får vel gjøre det, som jeg har snakka om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå