Gå til innhold

Test av Nikor 18-200VR på HUK


relsafus

Anbefalte innlegg

Har alltid lurt litt på skarpheten i denne linsa med stabilisator og testet noen bilder på huk mot et fyr.

Tatt på frihånd (ISO100, f/14, 1/50). Det er tatt med max tele (200mm) og i NEW (RAW) format.

 

Brukte RAW converter 4.1 i CS3 for å hente detaljer og slik ble det da:

 

 

 

Bildet er rettet opp og croppa /edit: ganske mye, det ble for mye skog..) , men det er ikke motivet jeg ber dere sjekke her men er kvaliteten OK mht. støy etc ?

 

Fyret som dere som er godt kjent befinner seg et godt stykke fra fastland, sett fra Huk.

Sola skinte veldig i Nordveggen og er totalt utbrendt, ingenting å gjøre med det.

 

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med de andre her. Bildet er nok litt "shaky"

 

Dette er det minst skarpe av mine objektiver, men samtidig det mest allsidige. Det er f.eks stor forskjell på skarphet sammenlignet med min 105 micro - naturlig nok. Dette er ikke objektivet jeg vil velge hvis bildene jeg tar skal skrives ut større enn A4.

 

Kommer nok til å legge mitt ut for salg og erstatte det men en normal-zoom, ev. fast-optikk

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Du kan sikkert få skarpe bilder på 1/50 også, siden VR'en kan gi rundt 3-4 trinn lengre lukkertid enn uten. Men du må regne med å prøve noen ganger! Var dette det eneste bildet du tok? Prøv 10-20 bilder og se hvor mange som er skarpe. Først da vil du få en brukbar føling på hvor godt/dårlig VR'en virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...