Olavxxx Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Yes, Jeg bridget Speedtouch 546i fra Combitel med D-Link DIR 635 nå i sted :-) Jeg hadde bannet i hele dag, pga. ustabil linje.. Dvs. linjen datt ut i så korte perioder at jeg ikke kunne merke det på andre måter enn at jeg datt ut fra spill.. MSN holdt seg for det meste online, men datt også av og til ut. (2 ganger i dag, kanskje). Men, ja.. Det jeg så gjorde, var å: A) Gå inn på Speedtouch 546i B) Gå under Speedtouch menyen i venstre C) Velg SETUP (ca. midt på siden), under Pick a task D) Jeg valgte her den som het Bridge Så, etterpå, gikk jeg inn på min DIR 635. Her gjorde jeg som følger: A) Setup (horisontal meny, helt til venstre) B) Manual setup (knapp) C) Valgte PPOE D) Fyllte inn PPOE brukernavn og PPOE passord, som jeg fikk i bekreftelse på levering av bredbånd Jeg lot DNS1 og DNS2 stå som de stod, 0.0.0.0 Ellers rørte jeg ikke så mye. IP-Adresser, m.m. Subrange, etc. har jeg ikke fiklet noe særlig med. DHCP er selvsagt på i d-link DIR635'en. Anyhew.. Hva skjedde så? Joda, jeg var jo uten internett selvsagt.. Men D-Link DIR-635 koblet seg automagisk opp. Jeg valgte den skulle alltid være oppkoblet, selvsagt! Når den da koblet seg opp, så var den stabil! Jeg bare håper den holder seg stabil nå.. At D-Link som router kanskje fungerer bedre enn Speedtouch. Det er i alle fall veldig lovende! Jeg har ikke klart å game 1 sekund i dag (overdriver ikke), før jeg bridget routeren. Jeg prøvde seff alt som å gå over kabler, dra ut strømmen og vente, reboote routeren++++, men ingenting hjalp og den blinket litt i internettlys hver gang, før den datt ut og så kom inn igjen. Nå har den holdt seg stabil hittil. Det man må være obs på: A) Jeg klarer ikke å få kontakt med speedtouchen min lengre, må finne ut hvordan jeg skal klare dette B) Lyset i "internet" slutter å lyse etter man bridger Jeg var en stund inne på speedtouchen etter jeg hadde bridget, men det var via addressen http://dsldevice.lan/ , som nå ikke fungerer lengre.. men men.. hehe, vet ikke om jeg trenger å komme meg inn på den flere ganger fremover nå :-) Virker i alle fall veldig lovende hittil! Denne artikkelen fra telenor omfatter ca. det samme: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...546-bridge.html Bare at det heter noe annet i Combitel sin, selvsagt (bridgen altså), men ellers er jo menyer like. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Du kommer ikke inn på en bro mellom to punkter uten å være knyttet til broen med kabel direkte . Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Du kommer ikke inn på en bro mellom to punkter uten å være knyttet til broen med kabel direkte . Ok, så om jeg kobler en pc rett inn i thomson, så kan jeg komme meg inn på den igjen også? Jeg vet forøvrig ikke om jeg trenger å komme meg inn på den i fremtiden heller :-) Nå er det jo D-Link som står for selve oppkoblingen, via PPOE. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Ja det er helt korrekt . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå