Gå til innhold

Små-rare ting du gjør, tenker eller liker!


binko

Anbefalte innlegg

Jeg skjelver alltid når jeg skal konsentrere meg om noe lite. F.eks. å tre en tråd gjennom en tynn nål er håpløst fordi jeg skjelver skikkelig. Ikke pga kulde, redsel elns.

Og det er en smårar ting du gjør?

 

Det kan ha en naturlig årsak da, tror ikke det går under kategorien smårar ting. Har ei venninne som har en slags sykdom som gjør at hun skjelver litt, ikke sånn at du legger spesielt merke til det, er kun i slike tilfeller som du beskriver. Alle skjelver forøvrig litt i sånne situasjoner.

Har samme problem som venninda di, bare at jeg ikke har noen diagnose på det. Hva heter den? Alt legen sa var "spis vitaminer, alt jeg kan si deg". Argh...

Nei jeg har ikke bare det vanlige som alle andre har, mange som har bemerket det til og med =)

 

Ontopic: Når jeg var liten, så var jeg redd for å trekke ned etter jeg var på do...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8723
Jeg skjelver alltid når jeg skal konsentrere meg om noe lite. F.eks. å tre en tråd gjennom en tynn nål er håpløst fordi jeg skjelver skikkelig. Ikke pga kulde, redsel elns.

Og det er en smårar ting du gjør?

 

Det kan ha en naturlig årsak da, tror ikke det går under kategorien smårar ting. Har ei venninne som har en slags sykdom som gjør at hun skjelver litt, ikke sånn at du legger spesielt merke til det, er kun i slike tilfeller som du beskriver. Alle skjelver forøvrig litt i sånne situasjoner.

Har samme problem som venninda di, bare at jeg ikke har noen diagnose på det. Hva heter den? Alt legen sa var "spis vitaminer, alt jeg kan si deg". Argh...

Nei jeg har ikke bare det vanlige som alle andre har, mange som har bemerket det til og med =)

 

Ontopic: Når jeg var liten, så var jeg redd for å trekke ned etter jeg var på do...

 

Ang skjelvingen. Kan det ha noe med motorikken deres å gjøre?. Jeg har nedsatt motorikk evne, sannsynlighvis fordi moren min drakk under svangerskapet. Men det er mange "normale" folk som har det.

Lenke til kommentar
Ang skjelvingen. Kan det ha noe med motorikken deres å gjøre?. Jeg har nedsatt motorikk evne, sannsynlighvis fordi moren min drakk under svangerskapet. Men det er mange "normale" folk som har det.

 

Nja, har vel ikke så veeldig dårlig motorikk tror jeg. Får ofte til ting som har med motorikk med fingrene hvertfall, som få andre klarer. Men dette kan jo såklart ha med andre ting enn motorikk å gjøre, kanskje noe mer mot hjernen enn nervesystemet. Også når jeg anstrenger meg, bruker muskler etc, får jeg en del skjelvinger, mye mer enn normalt i hender og armer.

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar

Å herregud!

Er det bare meg som fordeler maten her? For eksempel sist jeg spiste nå, egg og bacon, så måtte jeg dele opp sånn at det passer til baconet :) . Kom da på at jeg gjør det med alt. Teller agurkskiver til brødskiver sånn at hver bit har en agurkskive på seg. Biff + potet, samme, må skjære opp biffen til å passe til potetene.

Lenke til kommentar
Gjør ikke akkurat det, men jeg eter maten hver for seg. Først eter jeg det jeg liker minst, sånn at jeg kan nyte det beste til slutt. Kan jo ikke ete potet og kjøtt samtidig uansett. De ligger på hver sin side av tallerkenen og forresten. Hvis de blandes kan jeg like så godt hive det i søpla.

Du er rar.

Kjøtt og potet SKAL spises sammen. Blir som hånd i hanske. Hanske uten hånd er litt tull.

Lenke til kommentar
Om jeg skal spise risgrøt, og skal ha på kanel, sukker og smør, så blander jeg uansett! Det smaker så myyye bedre når man gjør det på den måten. Jeg har ikke spist grøt på den "vanlige" måten, etter at jeg oppdaga blandingsmetoden når jeg var 4-5 år siden, og nå er jeg snart 20 :blush:

 

Jeg også gjør det! Synnes grøten ikke før noen smak når jeg ikke gjør det. Blir bare det øverste laget som får med sukker og kanel smaken. Men i det siste har jeg begynt å blanne bare litt og litt etterhvert som jeg spiser. Synes det ser så dumt ut å blande hele grøten på en gang.

Lenke til kommentar

Jeg må ha volumet på forskjellige ting og tang på et partall. F.eks TV'en, den står alltid på 24, og når jeg spiser grøt, går det ikke uten denne rekkefølgen; grøt, smør, sukker, kanel. Det er bare sånn.

Og uansett hvor jeg er og hva jeg gjør, så beveger jeg noe. Trommer med beina og/eller armene, unasett hvor stygg musikken er, piller på ting osv... :whistle:

Lenke til kommentar
Gjør ikke akkurat det, men jeg eter maten hver for seg. Først eter jeg det jeg liker minst, sånn at jeg kan nyte det beste til slutt.

Slik er jeg også noen ganger. :p

 

når jeg leser noe f .eks Donald, må jeg alltid se hva som er på slutten av den siden jeg blar til!

Når jeg blar i papirmanualer for ett eller annet elektronisk som en prosjektor, en bærbar pc eller lignende, blar jeg ofte den japanske veien. Altså, jeg starter i slutten av manualen og blar fremover. trolig en vanesak som har utviklet seg på grunn av at jeg ofte finner det jeg leter etter i slutten. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...