chokke Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hvis jeg får skyss til en plass i bil og noen spurte meg om hvordan jeg kom dit så har jeg svart: Jeg kjørte bil. Jeg sier: "Jeg ble kjørt" eller "Jeg ble kjørt av (nanana)" Så for min del så tolka jeg det dithen at du gjør det når du fysisk kjører, men bra det ble oppklart da Har enda tilgode å finne et for 23207 Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Jaja... Det er da bare å legge seg helt opp i rompen på han forran da så skal det ikke være så vanskelig å se skiltet. EDIT: Trodde jeg skrev innlegg i en annen tråd. Slette noe fra innlegget. Endret 13. november 2007 av Movieheart Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har en uvane med å sjekke bilskilt, og å se om de "går opp".La meg forklare hva å "gå opp" betyr: Bokstavene i skiltet er ubetydelige, det er sifferne som betyr noe, og disse deler man opp i 3. Siden det er 5 siffer i et skilt vil man da sitte igjen med to tall som er to siffer langt og ett tall som er ett siffer langt. Eks: Skiltet JU14721 blir da tallene 14, 7 og 21 eller 1, 47 og 21 eller 14, 72 og 1. Så er da saken at det minste 2-sifrede tallet pluss det 1-sifrede tallet i en kombinasjon skal bli lik det største. Så hvis man i noen av tall-kombinasjonene finner at xx+x=xx går skiltet opp! Dermed går mitt eksempelskilt opp; 14+7=21! Gjør ikke dette så ofte lenger heldigvis, men når jeg først begynner er det ikke snakk om å stoppe før jeg finner minst ett skilt som går opp. Til å begynne med tar det litt tid å tenke gjennom kombinasjonene, men etterhvert finner man ut om det går opp nesten uten å tenke. Håper dere skjønte forklaringen, og anfefaler dette som tidsfordriv/hjernetrim enten man er ute og går, eller kjører bil. :-) Hehe. Jeg gjør akkuratt det samme! Av og lit så blir jeg stolt over meg selv fordi jeg klarte å finne en "kjult" sammenheng med tallene Men hvis jeg ikke klarer å finne en løsning ved å gange, plusse etter minus. Så pleier jeg å ta litt mer "avansert" matte som: kvadratrot osv.. Men da får jeg ikke like bra følelse og da føler jeg at jeg har jukset litte granne Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg pleier å tromme takten på tastene på mobilen når jeg går til skolen. Mobilen ligger i lomma, iPoden henger på buksa, og så trykker jeg på tastene på mobilen til takten på iPoden. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Når det er snø på veien så hender det at jeg plutselig drar i håndbrekket. Og så går bilen sidelengs. Lenke til kommentar
methano Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Når vi var inne på bilskilt; Har en uvane i turistsesongen (og spesielt da jeg er sørlending) Jeg teller danske skilt som ikke inneholder 2 like tall! F.eks. : XX 12 341 (to like, her 1'tall) - XX 12 345 (Ulike, denne ville jeg telt) Av en eller merkelig årsak er det færrest som har ulike, gjerne forholdet 1/100! Ellers er det jo den kjente og kjære å Lese bilskilt, gjerne tyske! SE:XY 123, H:ELL 666 osv.. Gir meg i alle fall glede i hverdagene.. Lenke til kommentar
tomman Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg sa kjører ja, og jeg mente det. Som andre sa så funker det fint det, er ikke mye tankegang som faktisk må til. Har tatt meg selv i å plutselig oppdage "Oi, der var det et skilt som gikk opp", uten å faktisk være klar over at jeg leter etter det. Jeg bor forsåvidt i Oslo, så blir jo en del køkjøring og slikt... Men det er først når man kjører i 80, og prøver å finne ut om skiltet går opp før bilen som kommer i mot har passert, at det begynner å bli utfordrende Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Når eg sit i sofaen og ser TV, har eg alltid høgre hand plassert trygt nede hjå junior. Hud mot hudkontakt. Ikkje noko koseaspekt med i biletet, men det gjer meg ein tryggleik å halde handa passivt på stellet. Sambuaren min har starta ein kampanje for å plukka av meg uvanen, men det synes enno vanskeleg å la ver. Lenke til kommentar
binko Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Kanskje du kan lete sambuaren din teke over for deg? Nei, for å hoppe unna dialektmobbing og intimprat. *Hoppe* Når jeg ser på tv, begynner jeg plutselig å flakke med tekst-tv. Altså, slå det av og på hele tiden. Trykke txt heeeele tiden.. Endret 13. november 2007 av Binko Lenke til kommentar
GeO Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 En smårar ting jeg av og til gjør, er å la meg provosere av folk som omtaler nynorsk som dialekt. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Har en tendens til å begynne å synge med musikken. Så der er viktig å følge med på skola og i byen Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg sover med sokker Har prøvd det når det blir skikkelig kaldt, men takler det ikke. Har du prøvd å bruke dem i ca. 15 min, for så å ta dem av? Er en utrolig god følelse. Second that Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg sover med sokker Har prøvd det når det blir skikkelig kaldt, men takler det ikke. Har du prøvd å bruke dem i ca. 15 min, for så å ta dem av? Er en utrolig god følelse. Second that Third that. Fantastisk god følelse. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Haha. Når noen sier noe, eller jeg har en setning i hodet på en måte, teller jeg bokstavene i ordene på fingrene! Altså, regler: *Fingrene er som en vekt, langefingeren er balansepunktet selvfølgelig. *Når jeg teller bokstavene på fingrene må vekta være i balanse. F.eks. om jeg hører ordet "skipatrulje": s k _ i p a _ t _ r u l _ j e Har vel holdt på med dette i et par år nå, og gjør jeg det ikke, begynner det å klø i fingrene Jeg gjør noe liknende et par ganger, men jeg er ikke helt sikker på alt jeg gjør (xD). Jeg tror det er slik ihvertfall: Og gjelder toner. Jeg later som at fingrene er toner (bruker bare en hånd), og så spiller jeg en melodi med dem, og prøver å fordele de tonene som likner på hver finger. Eller kan det være slik: jeg trommer fram og tilbake med fingrene (fra tommer til lillefinger) en melodi, og vil at det skal ende på en av endene. Det er også en annen ting: jeg liker at ting ender på 5 eller 10. Hvis jeg stiller inn lyden for eksempel og er det ikke er mye forskjell fra 5 til 10 så setter jeg den på 5 eller 10. Men hvis det blir for høyt eller for lavt bryr jeg meg ikke. Uansett tror jeg jeg begynner å vokse fra meg. Før når jeg var liten kunne jeg telle knapper på for eksempel tastaturet (hadde noen ganger veldig lite å finne på på grunn av forskjellige grunner), og da var det slik at jeg tenkte "Yess det var et riktig tastatur", eller "søren". Det har aldri vært slik at jeg var redd for å innrømme det, fordi at jeg stort sett ikke har tenkt over det. Er liksom ting jeg automatisk gjør noen ganger jeg venter på bussen eller noe sånt. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 jeg bruker aldri ordene "stygt vær" eller "fint vær", for jeg føler at viss jeg sier ente nfint vær når det er sol og sånn, at det derfor kommer til å bli tørke, og viss jeg sier at det er stygt vær når det er regn og sånn , så følker jeg også det Lenke til kommentar
Moff Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 hver gang jeg går innn automatiske skyvedører til for eksempel kjøpesentre må jeg ta hånda frem for å bevise at det er the force som åpner døra Lenke til kommentar
Atald Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Å herre, det er mulig det er litt sent for meg, men den siste der fikk meg til å knekke sammen i latter. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 hver gang jeg går innn automatiske skyvedører til for eksempel kjøpesentre må jeg ta hånda frem for å bevise at det er the force som åpner døra gjør det samme jeg også og så sier jeg ofte "ooopen" eller noe i samme slengen Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 hver gang jeg går innn automatiske skyvedører til for eksempel kjøpesentre må jeg ta hånda frem for å bevise at det er the force som åpner døra Å! Du er så ikke alene Forcepower! pleier jeg å rope når jeg dytter med hånda. Star Tards Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Ser ikke folk rart på dere da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå