Gå til innhold

Små-rare ting du gjør, tenker eller liker!

binko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Av og til når det ikke dukker opp noen nye innlegg når jeg trykker på mine innlegg knappen kan det hende at jeg trykker på denne gjentatte ganger helt til det kommer et nytt innlegg.

Irriterande når det ikkje kjem nokon nye innlegg. :p

Ja. Før kunne jeg sitte veldig lenge og vente på et nytt innlegg og jeg ble veldig skuffet når det kun inneholdt "Ok" eller andre kjedelige ting i innleggene. Nå har jeg heldigvis begynt å slutte litt med det da og bruker heller tiden på noe fornuftig. :p

Lenke til kommentar
Haha. Når noen sier noe, eller jeg har en setning i hodet på en måte, teller jeg bokstavene i ordene på fingrene! Altså, regler:

*Fingrene er som en vekt, langefingeren er balansepunktet selvfølgelig.

*Når jeg teller bokstavene på fingrene må vekta være i balanse. F.eks. om jeg hører ordet "skipatrulje":

s k _ i p

a _ t _ r

u l _ j e

Har vel holdt på med dette i et par år nå, og gjør jeg det ikke, begynner det å klø i fingrene :p

Haha, dette er jo herlig sprøtt. :p

Jeg har slitt med noe som kan minne litt selv. Når jeg har en setning eller et ord i hodet (på akkurat samme måte som du beskriver), så ser jeg helt automatisk for meg et tastatur der bokstavene i ordet/setningen trykkes i riktig rekkefølge. Har variert litt mellom qwerty-tastatur og mobiltelefontastatur, faktisk. Forholdsvis plagsomt til tider, men har hatt fremgang med å legge av meg denne vanen i det siste.

(Dette minner for øvrig om en dame som jeg så i et intervju på TV en gang, kan det ha vært i Typisk norsk med Petter Schjerven, tro? Hun hørte automatisk for seg ordene som morsesignaler - korte og lange pip - når hun hørte ord/setninger.)

Lenke til kommentar

Har en uvane med å sjekke bilskilt, og å se om de "går opp".

La meg forklare hva å "gå opp" betyr:

Bokstavene i skiltet er ubetydelige, det er sifferne som betyr noe, og disse deler man opp i 3. Siden det er 5 siffer i et skilt vil man da sitte igjen med to tall som er to siffer langt og ett tall som er ett siffer langt. Eks: Skiltet JU14721 blir da tallene 14, 7 og 21 eller 1, 47 og 21 eller 14, 72 og 1. Så er da saken at det minste 2-sifrede tallet pluss det 1-sifrede tallet i en kombinasjon skal bli lik det største. Så hvis man i noen av tall-kombinasjonene finner at xx+x=xx går skiltet opp! Dermed går mitt eksempelskilt opp; 14+7=21!

Gjør ikke dette så ofte lenger heldigvis, men når jeg først begynner er det ikke snakk om å stoppe før jeg finner minst ett skilt som går opp. Til å begynne med tar det litt tid å tenke gjennom kombinasjonene, men etterhvert finner man ut om det går opp nesten uten å tenke.

Håper dere skjønte forklaringen, og anfefaler dette som tidsfordriv/hjernetrim enten man er ute og går, eller kjører bil. :-)

Endret av tomman
Lenke til kommentar

Jeg tolker vertfall når man kjører bil som om man enten sitter på i bil eller kjører selv. Og i denne situasjonen så tolket jeg det som om mens man sitter på i bil siden det var snakk om når man kjeder seg.

Og en liten ting til. Det går vell an å tenke over små matematiske ting mens man kjører. Man må ikke være 100% konsentrert på å kjøre bil.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...