Bassmus Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har nettopp satt sammen en ny PC bestående av følgende deler: Kabinett: Antec Performance One P180B Hovedkort: Asus P5K CPU: Intel Core 2 Duo E6850 CPU-vifte: Zalman CNPS9500 AT RAM: Corsair 2 x 1024MB DDR2 Skjermkort: Gainward 8800GTS 320MB Harddisk: 2 x Samsung SpinPoint (250GB og 500GB) Kjøpte en 600W Mist PSU òg, men denne var defekt ved ankomst og jeg har ikke fått en ny enda. Så bruker en 360W PSU fra den gamle PC-en min i mellomtiden. Kan se spesifikasjoner på PSUen her: http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc360202.htm. Men er denne for svak til å drive et sånt system? Og kan for svak PSU gjøre at maskinen blir uforutsigbar og ustabil? Jeg installerte Windows XP til å begynne med, siden dette OSet er jeg mest vant med. Maskinen har hengt seg her og der innimellom, og har gitt en del rare symptomer. Prøvde dessuten å installere Ubuntu for første gang på den nye maskinen, og det var alt annet enn enkelt. Maskinen ble totalt ustabil, og hang seg til stadighet. Fikk omtrent ikke startet et eneste program i Gnome, og alt frøs når jeg prøvde å stenge ned maskinen. Dette kan jo selvsagt ha med å gjøre at jeg har gjort noe feil under Ubuntu-installeringen, men jeg vet ikke... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 For liten strømforsyning kan føre til ustabilitet ja. Så det er nok det du opplever. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Er nok der problemet ligger ja.. Skjermkortet ditt drar en del strøm.. Får du beskjed i starten av booten at maskinen har satt ned ytelsen for å forhindre skade? Det skjedde med meg når jeg hadde for lite watt.. Prøv en 500 watter elle noe.. funker det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå