Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris på understellsbehandling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har tips til hvordan man kan gjøre det på en ganske proff måte selv? Vaske og avfette understellet og male på tectyl-masse..?

Det er en skikkelig drittjobb og det blir ikke proft hvis du maler dette på.. Det er flere prosesser også og de sprøyter dette i alle hulrom etc hvor du aldri vil komme til. Vel verd pengene og få dette ordentlig gjort "min mening" De har vel bilen i 2-3 dager og det føste som gjøres er rengjøring men så står den å tørker ved høy varme til dagen etter før de begynner selve behandlingen for så la den tørke et døgn til.

Lykke til

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte sprøyte, slange og tectyl hos wurth og gjorde alt selv. Kom på rundt 1500,- og jeg brukte MYE tectyl. Fikk faksa over hvor jeg burde borre hull og guffe på med tectyl av kjell hall som ligger på rud.

Demonterte døretrekk, gulv osv og guffa ned alt. Veldig bra støydemping! Kan ha musikk på full guffe og man hører ikke noen ting utafor... Eneste jeg hører på veien er 217/40 17 dekka jeg kjører på, men ellers er det stille. Er en riskoker så forskjellen var stor.

Prisen varierer mye utifra hvor grudnig behandling du skal ha. Innvendig,dører,støydemping osv. Biltype har også mye og si.

Ha rennede vann under bilen hvis du gjør det selv. Det setter seg godt fast i gulvet....

Og ja det er en dritt jobb.. Gjør det ikke en gang til med mindre det er noe spesielt.

Lenke til kommentar

Jeg har drevet litt med dette på profesjonelt nivå.

Her er en liten historie som ble til etter at jeg tok noen bilder som jeg brukte i et foredrag jeg holdt for en veteranbilklubb.

Etter min mening er dette en jobb som INGEN !! får gjort like bra uten spesialverktøy samt at du må vite hvilket stoff som skal brukes på de forskjellige stedene.

http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?f...6896&hilit=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...