Gå til innhold

RiksTv, hakking (dårlig signal?) *Bilde*

Anbefalte innlegg

Hei trenger hjelp :)

Problemet med hakking(vil kalle det mer slowdowns) er at man kan se det godt på rulle tekster, folk som løper eller biler som kjører. Det er akkuratt som alt går smooth som vanlig tv også begynner den å henge litt etter, akkuratt som når man ser på en dårlig kvalitets clip.. (Kvaliteten er nog det sammen med det blir litt slowdowns)

Dette skjer mest på de norske kanalene som:

TvNorge, Tv2 (Zebra, filmkanalen, nyhetskanalen) og kanalen FEM...

Virker som det bare er problemer der...

På noen andre kanaler eller stort sett alle når man ser på feil svart bakrund så har jeg mange blasse streker(svart og hvit, så vidt synelig) i bakrunden som går over hele tven. Dette er ikke noe stort problem men virker som bilde er delt opp selv om det ikke er sånn når det vises programmer som ikke har svart bakrund.

Jeg bruker en gammel husantenne som jeg mener er litt dårlig stand siden vi ikke en gang fikk inn nrk 2 på den før RiksTv og tv norge var stadig dårlig..

Dette har vel mest sannsynelig noe med signalet å gjøre? Det ligger på ca 50-60 hele tiden.. Men gir dere et bilde slik at dere kan se hva jeg mener også kan dere kanskje forklare hva jeg bør gjøre om jeg i det hele tatt bør gjøre noe.

bilde007ql4.th.jpg

Dere som vet noe, vær så snill å hjelp...

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker en bordantenne og/eller antennekabel som ikke er skjermet og det er elektroniske forstyrrelser i luften virker dette inn. Jeg har en billigantenne som ikke er skjermen og hvis mobilen er nærmere enn ett par meter får jeg nøyaktig de problemene du her nevner.

Lenke til kommentar
Hvis du bruker en bordantenne og/eller antennekabel som ikke er skjermet og det er elektroniske forstyrrelser i luften virker dette inn. Jeg har en billigantenne som ikke er skjermen og hvis mobilen er nærmere enn ett par meter får jeg nøyaktig de problemene du her nevner.

Hei

Mobilen? mener du mobiltelefonen :O?

Jeg har en antenne som er for tv 2.. Den er ikke skjermet fra vind og slik men det virket som det klarte seg bra nå i dag selv om det blåste jævli. Men den ble skrudd litt på for litt siden som gjør at kanskje det er derfor?

Har antenne på taket..

Bør jeg kjøpe en sånn liten parabol ting?

takk for svar :)

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...