Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Verdier kastet av treningstudio

NextoN

Anbefalte innlegg

Hei når jeg kom på trening i dag så merket jeg at skapene var vekke, dette er skap som du kan putte på 10 kroner og låse det du vil inni skapet.

Jeg gikk så opp i resepsjonen for å snakke med de og høre hva som hadde skjedd. Jeg ble da fortalt at de var kastet, med innhold inni. Jeg hadde ikke så mye verdier inni der, men har jeg krav på å få det erstattet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe kjipt da, men, som nevnt. Slike skap er ment for at du skal oppbevare ting der mens du er på treningsstudioet, ikke som langtidslagring. Treningsstudioer/svømmehaller ol. bruker jo å bytte ut slike skap med mer eller mindre regelmessige intervaller, da de blir ødelagt/slitt eller ved oppussing.

Du kan jo alltids prøve deg, men jeg tviler på at du har en veldig sterk sak.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Meningen og meningen, tingen er at jeg har ikke fått noe beskjed om hva som er lov og hva som ikke er lov med de skapene. Du kan jo putte på 10 kroner og evnt låse skoene dine inn til neste gang.

Selv om jeg faktisk hadde hatt noe i de skapene mens jeg trente så hadde de kastet de mens jeg trente eventuelt, blir jo det samme uansett. Rett i bosset.

Lenke til kommentar
De kastet dem vel etter stengetid, så i teorien skulle det ikke være noe i dem, ettersom de fleste skjønner at man ikke skal okkupere sånne skap over langere tid.

Jeg må bare spørre hva din definisjon av lengre tid er. Selv mener jeg det så absolutt skal være mulig å oppbevare noe i slike skap over en natt, det vil si under 24 timer. De fleste slike skap har gjerne en advarsel som sier at man ikke kan oppbefare noe i de i mer enn 72 timer eller 96 timer, som er tre eller fire døgn.

Skapene ble mest sannsynlig kastet etter studioet var stengt ja, men det hadde vært åpent tidligere på dagen, i tillegg til at det ville være åpent neste dag.

Jeg syntes også det er latterlig av de å ikke engang sjekke skapene for eventuelle verdier. Trådstarter kunne likesågodt hatt en bærbar PC inni der, selv om ikke dette var tilfellet.

Lenke til kommentar
Med lengre tid sikter jeg her til tid der du ikke er på stedet.

Altså at de bare skal brukes mens du trener.

Men det er ikke meningen med disse skapene.

Jeg kan vel nevne at jeg kjenner trådstarter, og trener med han. Inne i garderoben har vi skap som kan låses med egen hengelås. Disse er nettop ment for å brukes mens man trener. Skapene utenfor garderobene er ikke ment for dette. De er derimot ment for å brukes eventuellt for oppbevaring av treningstøy når man ikke er på studioet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...