anaconda Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei Hvis jeg drikker melk, fløte eller spiser yoghurt får jeg brekninger. Jeg tåler sjokolade og is. Også ferdigmat som for eksempel fløtestuet pytt i panne og fløtepoteter. Noen som vet hva dette kommer av? Jeg prøver å styre unna mye av den ferdigmaten og lager derfor ofte middag selv. Men problemet er at det ofte skal være melk eller fløte i maten. Jeg tåler det kanskje i små mengder, men når all vesken skal være melk, blir det problemer. Har lagd chow-chow 2 ganger. Bruker denne oppskriften: 500 gr. strimlet svinekjøtt 1 løk 150 gr. bacon 1 eple 1 ts paprika 1 ts karry 1 ts buljong 1/2 ss margarin 3 ss hvetemel 3/4 l melk salt og pepper margarin til steking Første gangen jeg hadde dette, gikk det veldig fint. Var veldig godt også Andre gangen holdt jeg på å få brekninger. Klarte å få stoppet det ved å tygge en tyggis, så jeg fikk en annen smak munnen. Har lyst på dette igjen, men kan jeg bytte ut melka med noe annet? Vann kanskje? Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Kanskje du rett og slett skal holde deg borte fra slike oppskrifter som inneholder melk, og heller lage annen mat? Forskjellige typer pasta med sauser basert på tomat eller olje, wok med forskjellige typer sauser og lignende. Hvorfor prøve å risikere å bli dårlig i det hele tatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå