Kristian A.G. Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Holder på med en webside for en kunde som skal leveres i løpet av morgen dagen. Så håper det finnes en løsning på mitt problem. Har laget mange websider som benytter seg av php/mysql for å generere dynamisk info til en fil som flash henter opp. Men nå har jeg fått et lite problem jeg ikke har hatt før, prosent tegnet "%" blir borte når det vises i selve flashfila. F.eks. denne teksten: "Du har nå gjort 58 % av brettet, keep going!". I flash vises det slik "Du har nå gjort 58 av brettet, keep going!". Prosent tegnet bare forsvinner. Sjekker jeg flashData.php fila, så vises prosent tegnet der, men altså ikke i flashen. Bruker utf8_encode() for å få norske tegn til å funke, prøv å skrudd av denne, men ikke noe endring. Var bare for å se om det var utf8_encode() som forårsaket feilen. Har også prøvd å bruke "%" for å vise prosent tegnet, men da vises kun dette i flashen "Du har nå gjort 58", det er vel fordi & tegnet brukes for å skille mellom forskjellige variabler som blir lest inn i flashen. Kan ikke kun importere selve prosent tallet "58" og ha resten i flash fila, da jeg ikke har tilgang til flash filene. Jeg programmer kun php/mysql, er noen andre som har fikset flashen. Så noen som har vært borti dette problemet før? eller som kanskje kan tenke seg hva som kan være grunnen til at det ikke funker? edit: så typisk at jeg har søkt i flere timer, lager topic, søker 1 gang til og finner svaret... blah! men hvis noen andre skulle lure på det samme en annen dag. Bruk "%25" for å vise prosent tegnet. Kilde. Endret 11. oktober 2007 av xaith Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå