Gå til innhold

Anbefaling av digitalkamera

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg digitalkamera, og trenger råd.

Kommer hovedsaklig til å bruke det til ferie og andre sosiale sammenkomster.

Har råd til å bruke opp til 4000 kr, men helst ikke mer enn 3000 kr.

Noen som kan anbefale meg et kamera???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaringer med Fuji Finepix 2800 Zoom???

Har sett litt på dette og synes det ser bra ut.

Et annet spørsmål; er det noen her inne som har erfaring med å kjøpe kamera gjennom internett??

Går det greit eller???

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke det mye innendørs på sosiale sammenkomster bør du ha et lyssterkt objektiv og LCD-skjerm.

Skal du bruke det mye på ferie bør du ha god LCD-skjerm da også.

Finepix 2800/S304 er ikke blant de beste på dette.

Ellers ville jeg tatt en titt i prisguiden vår og i anbefalingene våre, kanskje kan du få mer inspirasjon der:

http://akam.no/anbefalinger/

http://pris.akam.no/vis_kategori.php?kateg...thumbnails=true

MLW

Lenke til kommentar

Eg har hatt Fujifilm finepix 2800z og var fornøyd med det. 2800z gir flotte bilder opp 20*30cm forstørelse. Zoom'en er kraftig og batteritiden er også bra. Minuset med 2800z er søkeren i svakt lys, fordi det er så mørkt i den at det er vanskeleg og sjå kva ein siktar på. Det er ikkje utgang til tv noko som er kjekt å ha. 2800z bruker smartmedia minne brikker som er ein utgåande standard og har max 128mb lagringskapasitet. Batterilader er ikkje med i prisen(og er ein nødvendighet til alle kamera), så du må bergene 280 kr. extra til det. 128 mb. minnebrikke (ca.450kr.) og kortlesar (ca.350kr.) er også kjekt å ha. 2800z kom i ny versjon for litt sidan og då heiter det S304z. Det er ca.500kr. dyrare, men har 3,1mpix og nokre forbedringar frå 2800z som då er 2,1mpix. S304 har f.eks xD minnebrikke som i framtida kjem opp i 8gb størrelse.

Så lenge så du handlar hos seriøse nettbutikker så går det kjempefint. Hos nettbutikkene har 14dagers angre frist på det du kjøper, så er du ikkje fornøyd så kan du sende det tilbake uten å oppgi nokon grunn.Men husk å sei ifrå innen 14dagar er gått. Dette har eg gjort både hos mpx.no og komplett.no. LYKKE TIL MED VALGET. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...