WaterMarked Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Nevnte dette i en annen tråd, men gjør et nytt forsøk på å finne en løsning på dette problemet... Med stock pasta så lå skjermkortet på rundt 50 idle og 60-65 grader i 3d modus. Med overklokking 625\2000mhz så lå det på 50 idle og maks 75 grader i 3d, det lå somregel rundt 65-70 grader da og var kun 75 grader når jeg sjekket. Skiftet til As5 og Artic silver (as) ceramique på minnet, nå ligger kortet mellom 72-75 på idle og opptil 100 grader i 3d. Viss jeg klokker det opp til 610\2000 så blir det 1-4 grader varmere, men som regel så er det kunn 2 grader temperatur forskjell mellom orginalt og overstående frekvenser.... Jeg kan sette vifta på 100% men det utgir svært liten forskjell, maks 5-7 grader, selv om det er i idle eller mindre i 3d. Jeg har skiftet pasta 3 ganger, 2 ganger på minnet siden jeg ikke tørr å bruke artic silver 5 på minnet siden den leder strøm.. Ingenting nytter, og jeg fatter ikke hvorfor kortet plutselig skal går fra MAKS 75 grader når det er overklokket til 90+ nå. Vurderer å kjøpe ny kjøler, men føler egentlig ikke det er en løsning siden kortet hadde så fin temperatur før jeg begynte å rote med artic silveren.... Er som kjøleren har dårlig kontakt men den er varm + vifta pumper ut nokså varm luft samme gjør vifta jeg har på siden av skjermkortet... Kabinettet er ikke noe særlig varm, viss jeg tar på det så er det kaldt og det er nok av vifter som både drar inn luft og spyr ut varm luft. 4*120 pluss skjermkortvifta så blir det 5 vifter. Har og ei vifte som blåser luft på rammen. Vurderer å kjøpe denne btw. http://www.norek.no/k/ki.aspx?sku=337555 Men som jeg sa tidligere, problemet ligger en annen plass. Og føler at jeg kaster penger ut vinduet viss jeg må kjøpe ny kjøler pga pasta.... I NEED HELP! Tips og hva som kan være feil taes GODT imot.! Begynner å bli oppgitt nå, men har et vagt håp om at noen her har løsningen. Endret 11. oktober 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Høres for meg ut som om du har hatt på et for tykt lag med AS5 og evt ikke har fått festet kjøleren godt nok. Var det originalt puter mellom minnebrikkene og kjøler? Hvis så, må du nok fortsette med dette for å fylle tomrommet. Men "redd for å bruke AS5 på minnet"? Det er jo ikke noe farligere å ha det på dem enn på GPU. Leder like mye strøm uansett hvor det er plassert! Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Det var ikke puter, men et enormt lag meg pasta, samme gjelder gpu'en. Tviler sterkt på at det er for mye pasta som gjør det, siden det sett bra ut nå jeg har tatt av kjøleren. Det er jo kretser rundt omkring rundt minnet, og det er et mellomrom så jeg må beregne det bra viss jeg skal bruke AS5. Men vurderer å prøve... Men kan minnet ha skylden for at coretempen blir så høy? :S Endret 12. oktober 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Det er ikke slik at kjøleren på dette kortet på settes på helt riktig for å kjøle skikkelig? Det er jo litt slark helt til man skrur alt fast. Hva synes dere? Friste ikke noe spesielt å skrue av vifta for 5 gang for å møte samme problemet igjen etter pastaen er fjernet og lagt på igjen... Merker når jeg slenger på noe 3d så ryker jo tempen rett opp, men det tar litt tid før jeg kan kjenne noe forskjell på selve kjøleren? Hvordan er det hos dere? Hadde vært fint viss noen kunne testet dette for å se om det tar lang tid før man kjenner at kjøleren blir varmere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå