Pålarn Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Hei! Har ett noe rart problem.. Har hatt endel problemer med nye PC-en, men har omsider funnet feilen! Når jeg skal starte PC-en må jeg klemme inn CMOS/BIOS batteriet for at den skal starte, om jeg ikke klemmer skjer dette: Men problemet er at når jeg kobler i stikkontakten og trykker "ON" så starter PC-en opp i 5 sek, så restarter den seg :/ Kommer ikke noe bilde på skjermen eller noe! Dette har skjedd tidligere, og er kanskje grunnen? : Når jeg tok av sidekabinettet på PC-en og holdt på selve ramma + at jeg tok på jord på ett annet kabinett jeg har så kjente jeg ørlittegranna strøm. Kjente det kilte litt i fingra..Det viste seg at hele rammen fikk litt strøm liksom, så tok ut PSU og fant ut at det var denne som var deffekt! Satte somsagt i en 500W bZerk PSU men den restarter seg akkurat som den gjorde med den forrige.. Men nå får ikke hele rammen strøm sånn som den gjorde sist (jordingsfeil på forrige PSU ) Hovedkortet heter: Gigabyte GA-P35-S3L Prøvd uten batteri, men da restarter den seg med engang.. Funker kun når jeg klemmer inn batteriet (Rart- ja) Noen som veit grunnen? Bare dårlig kontakt? <3 Endret 11. oktober 2007 av Pålarn Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg ville forvente at en PC skal virke uten batteri, da batteriet kun brukes når strømmen er frakoblet. Så man kan mistenke dårlig kontakt et annet sted, når du klemmer på batteriet så legger du jo press på hele hovedkortet. Kan være brudd i et loddepunkt ett eller annet sted. At man kan få et lite støt fra en PC er jo vel kjent, det har ingenting med jordfeil å gjøre. Det er nettfilteret på strømforsyningen som er laget slik. Det skal egentlig kobles til jordet kontakt. Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Aha Foreløpig trur jeg, at jeg bare lar den være slik så får jeg heller bare klemme inn batteriet når jeg starter den en gang i døgnet Får se om jeg gjør noe med det ved en seinere anledning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå