Gå til innhold

Er DFF en terror organisasjon?

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tvert imot. De er tilsynelatende de eneste som TENKER rasjonelt i dette spørsmålet.

Dersom dyr har rettigheter fordi de har følelser og evner å føle smerte (hvilket vi vet er objektivt faktum), må det være ondskap og profittjag som får oss til å tortuere og mishandle dem.

Med andre ord skiller ikke pelsdyrindustrien seg nevneverdig moralsk ifra noen annen ondskapsfull bedrift gjennom historien, være det seg slavefarmere eller dødsleire.

Dersom man først aksepterer disse to faktum er det både logisk, progressivt og moralsk akseptabelt, å gjøre alt som står i ens makt for å hindre slike onde mennesker i å utføre sin ondskap.

Du forutsetter at dyrene i pelsindustrien tortureres og mishandles. Men mer enn dyr som avles for matindustrien? Måten du formulerer deg på leder oss til å tro at du også er veganer. Oppdrettskyllinger har ikke så bra livskvalitet som de kunne hatt, eller hva? Storfe/sau/gris i kø i slakteriet føler også frykt, selv om døden inntreffer noenlunde momentant.

Helst burde du kanskje ikke spise annet enn det du dyrker selv, for hvorfor stoppe det moralske korstoget ved ting som har blod inni seg? Er ikke mye av landbruket misbruk av naturen?

Dyreavl pga. fin pels og dyreavl pga. fint kjøtt burde i mine øyne ikke ses på som prinsipielt forskjellig. Man kan alltids kle seg i andre klær, og man kan alltids spise noe annet enn kjøtt, så "jamen vi trenger jo mat"-argumentet holder ikke.

Jeg har ikke noe til overs for dyremishandlere i pelsindustrien, bare så det er sagt, men det har ikke noe med pelsindustrien å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg lurer på hvordan DFF legitimerer sine handlinger? Det er jo helt åpenbart at de ikke har noe støtte i folket for sine handlinger. Den eneste støtten de har er jo innad i sitt snevre miljø, det gir visst kred for å herpe andres eiendommer, og sette andre mennesker i fare ved å sette fyr på bygninger, og senke båter.

Lenke til kommentar
De er tapere som ikke makter å stå på egne ben. Som i andre slike ekstreme miljøer, som f.eks. nazistmiljøet, finner de noen andre som de føler at aksepterer dem.

Når maktet ikke "nazistmiljøet" stå på egne ben?

Kanskje ikke i Norge, men:

http://youtube.com/watch?v=l27DDH-MHl0

http://youtube.com/watch?v=Rra6R8RUwy8

(den øverste var vel litt usaklig, men den nederste var litt forstyrrene.)

Der sier de at ca. halvparten av de såkalte organiserte nynazistene fins i russland. mellom 50 000 - 70 000.

70 000 Såpass hjernevaskede folk ville jeg virkelig ikke lagd bråk med. Hvis du ser hvor intensivt de trener, så skjønner du at de kan stå på sine egne ben bedre enn de fleste ekstreme organisasjoner/grupperinger.

Scary organization. They seem to have lots of money, they are incredibly well organized and they seem very determined.
Endret av Zaran
Lenke til kommentar
Når maktet ikke "nazistmiljøet" stå på egne ben?

Nå snakket jeg om enkeltindivider som havner i nazimiljøet eller menneskehatermiljøet. Tapere som ikke finner seg til rette i samfunnet, og som finner forbrødring og vennskap i venstreekstreme miljøer.

Ah!

Natur og Ungdom er et godt eksempel, det har jeg sett selv.

Bortsett fra at de ikke er såå ekstreme, men samme prinsipp. Fy flate så hjernevasket.

Endret av Zaran
Lenke til kommentar
Ah!

Natur og Ungdom er et godt eksempel, det har jeg sett selv.

Bortsett fra at de ikke er såå ekstreme, men samme prinsipp. Fy flate så hjernevasket.

Forklar deg.

Et konkret, enkelt eksempel:

Det å stemme IMOT _FORSKNING_ på atomkraft (altså a la fusjonskraft) landsmøtet sitt er helt latterlig. Dessuten ble det stemt over å bruke ordet "atomkraft" i stedet for fisjonskraft, som da å dra fusjon under samme kammen som fisjon, og at det også var farlig. De ville også endre kravet om å redusere klimagassutslipp i 2050 fra 50% til 90%. Hvor er relaismen?

Endret av Zaran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...