Gå til innhold

Er DFF en terror organisasjon?

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri hørt om dem før, men så at de er assosiert med ALF, som bruker vold som et virkemiddel. Så jeg vil tro det.

EDIT:

Her følger tre eksempler på aksjoner som skulle kunne utføres i samsvar med DFFs rettningslinjer:

- En pelsbutikk får rutene sine knust, samt slagord sprayet på butikken. Det blir mindre lønnsomt for butikkeieren å tjene penger på dyrs lidelse, og de kan ikke utvide virksomheten. Kanskje tvinges de til å øke prisene for å dekke tapet. Etter gjentatte aksjoner tvinges forretningen til å stenge. Jo færre pelsbutikker det finns, og jo færre pelser som selges desto færre dyr kommer også til å drepes i pelsindustrien.

- Et par av Gildes transportbiler brennes opp. Det betyr økonomisk tap for kjøttprodusenten, samt oppmerksomhet og debatt rundt kjøttspising. Ettersom vi har alt å vinne i en slik debatt, blir flere bevisst på dyrenes situasjon.

- Dyr tiltenkt dyreforsøk frigjøres fra oppdretteren. Istedet for å ha en sikker framtid med lidelse og død, får dyrene leve et liv uten smerte i et kjærlig hjem. Kanskje ble også oppdretterens eiendom påført skade, og midler må brukes på reperasjon og sikkerhetstiltak, istedet for på å kjøpe nye dyr.

Høres ut som terror, ja.

EDIT2:

De prøver futilt (i mine øyne) å legitimere bruk av vold med at det er veldig effektivt :laugh:.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
De har ikke skadet noen mennesker meg bekjent, og danser derfor på grensen mellom kriminelt hærverk og sivil ulydighet.

Sivil ulydighet er vel streng egentlig handlinger som er gjort i det åpne, mens disse jobber i ly av mørket. Det vi kan si er at det uansett er hærverk. Og om man ikke varsler når man har tenkt å utøve sin ulydighet er den ikke lenger sivil. Om jeg ville kunne ikke jeg meldt meg på disse aksjonene som enhver annen sivilist.

Klart alle har vel sin egen definisjon på sivil ulydighet, men for meg har disse klart brutt en grense. De skaper frykt for dem som selger pels. Frykt er samme virkemiddel som terrorister bruker. Terrrororganisasjon synes jeg var en god beskrivelse.

Lenke til kommentar
Klart alle har vel sin egen definisjon på sivil ulydighet, men for meg har disse klart brutt en grense.

Den eneste grensen de har brutt er vel strengt tatt den vi mennesker har for liberale verdier og respekt for andre, og som stadig utvides til å inkludere nye grupper og mønstre.

Om 1000år vil DFF kanskje hylles på linje med Jesus, Ghandi og Marthin Luther King.

Lenke til kommentar

Mulig det, eller er deres kriminelle handliner glemt. De gir kampen mot pelsindustrien et negativt bilde, som igjen gjør arbeidsforhold for organisasjoner som jobber med siviliserte metoder mot pelsindustrien.

Slike hærverksaksjoner gir ingen medlidenhet til kampen mot pels. Folk som er usikker på sin mening føler i alle fall ingen tilhørighet med dem som må bruke hærverk som virkemiddel.

Om de går rundt med syke tanker om å bli hyllet på lik linje med Jesus og Ghandi, er det opp til dem. Felles for alle disse var ikkevoldelige holdninger samt at de viste ansikt, imotsetning til DFF sine feige handlinger.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
De gir kampen mot pelsindustrien et negativt bilde, som igjen gjør arbeidsforhold for organisasjoner som jobber med siviliserte metoder mot pelsindustrien.

De følger vår vestlige tenkemåte og moderne filosofi og samfunnsverdier til sin logiske konklusjon. At tortur av ALLE levende vesner med et sentralnervesystem er barbarisk og ondskapsfullt.

Joda, de er en terrororganisasjon. Ettersom målet deres er å ødelegge så mye som mulig og spre frykt blant de som driver med dette.

Hvor mange pelsoppdrettere har de drept? Hvor mange levende vesner torturerer og dreper pelsfarmere?

Personlig tror jeg pelsfarmere nødvendigvis er sosiopater for å klare og utføre slike groteske handlinger. Min medlidenhet har de hvertfall ikke om de frykter for sin bedrift. De fortjener å smake litt på hva de selv sprer hver dag.

Dette er vel bare noen venstreekstreme drittunger som ikke klarer å tenke rasjonelt.

Tvert imot. De er tilsynelatende de eneste som TENKER rasjonelt i dette spørsmålet.

Dersom dyr har rettigheter fordi de har følelser og evner å føle smerte (hvilket vi vet er objektivt faktum), må det være ondskap og profittjag som får oss til å tortuere og mishandle dem.

Med andre ord skiller ikke pelsdyrindustrien seg nevneverdig moralsk ifra noen annen ondskapsfull bedrift gjennom historien, være det seg slavefarmere eller dødsleire.

Dersom man først aksepterer disse to faktum er det både logisk, progressivt og moralsk akseptabelt, å gjøre alt som står i ens makt for å hindre slike onde mennesker i å utføre sin ondskap.

Lenke til kommentar

De sprer frykt, og for dem som lever av slakt, salg av pels etc. er det minst like relevant frykt som andre større terrornettverk.

En fra DFF i et intervju etc.

I Storbritania er en tilsvarende organisasjon ALF (Animal Liberation Front) regnet for å være en terrororganisasjon, tidligere på lik linje med IRA både av Scotland Yard og FBI. ALF er en søsterorganisasjon av DFF, og bruker samme virkemidler.

Lenke til kommentar
Hvor mange pelsoppdrettere har de drept? Hvor mange levende vesner torturerer og dreper pelsfarmere?

Dyr er ikke mennesker. Vi dreper dyr hele tiden.

Personlig tror jeg pelsfarmere nødvendigvis er sosiopater for å klare og utføre slike groteske handlinger.

Det samme gjelder de som jobber som slaktere? På bondegård? Som veterinær (siden de må avlive dyr)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...