3raz3r Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei. Jeg har et routerproblem nå. Routeren vil ikke gi noen internett, men funker likevel som lokalt nettverk. Jeg finner andre maskiner, men jeg får ikke internett. Ikke funker det å restarte heller. Har prøvd det utallige ganger. Når jeg plugger PC-en min rett i "internetten" så funker alt som det skal. Så er ikke noe galt med selve internetten, så har da kommet frem til at det må være routeren. Kommer heller ikke inn på routeren. Routeren er en D-Link Dl-624. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Du må sjekke innstillingene på WAN. Logg inn på routeren via nettleser og se om innstillingene er riktige. Du skriver ikke noe om hva som står foran router, men som regel skal den stå i 'hente ipadresse automatisk' (DHCP) eller PPPoE. Har du internett fra GET e.l. kan problemet ligge i låsing mot feil macadresse (feil nettverkskort). Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg kommer ikke inn på routeren, så får ikke sjekket noe som helst der. Hadde ikke gjort noe som helst med routeren før dette skjedde. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har du prøvd å resette den? Du stikker en pennespiss eller lignende inn bak i 20 sekunder. Merk at denne routeren kan kreve mere enn 10 sek før den blir resatt. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Som nevnt i første post har jeg gjort dette utallige ganger. EDIT: Kan jo prøve igjen nå, er jo en stund siden sist. Endret 11. oktober 2007 av 3raz3r Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Var ikke sikker på hva du mente med å restarte skjønner du. Normal er en restart bare å slå av og på router. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Får denne meldingen når jeg restarer routeren: Local Area NetworkThis connection has limited or no connectivity. You might not be able to access the internet or some network resources. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Har du prøvd å bytte port (koble PC i annen lanport?) Det hender porter ryker ved overspenning. EDIT: Men det kan jo bare være at du mister forbindelsen med router i det du restarter den... :!: Endret 11. oktober 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Yes, prøvd det også. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Les her og vurder å legge inn ny firmware: http://www.dslreports.com/forum/remark,11672142 Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg får ikke engang kommet inn på routeren, og da blir det veldig vanskelig. Blir det ikke? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har du prøvd med de ipadressene som nevnes? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Nevnes hvor? Når jeg er inne på ipconfig så vises ikke lenger noen ip der "routergreia" pleide å være. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hvis det er samme adressene som du har nå vil det nok ikke virke, men det er enkelte bokser som har annet ipområde for flashing av firmware enn det normale (redboot o.l.) Before Flash, Go to [Tools|System]press [Restore] To Factory Default Settings First. [step 3] Statically assign an IP address to your computer IP: 192.168.0.100 Subnet Mask: 255.255.255.0 Gateway & DHCP Server: 192.168.0.1 To Crash Recovery Firmware Update (Must Thru LAN, Not WiFi): [step 4] Unplug the power from the router. KEEP HOLDING the [Reset] button and Plug the power back, Continue holding for 12 seconds and then release. [step 5] Open Internet Explorer and browse to 192.168.0.1. You should now see the Crash Recovery page. Browse to the location of the firmware on your hard-drive and click the [send] button. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Hvordan gjør jeg egentlig trinn 3? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Du finner oppskrift nederst på linksiden min. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Funker fortsatt ikke. Hvordan skal jeg gjøre trinn 2? Det er det eneste jeg er litt usikker på. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Tror ikke du greier å aktivisere punkt 2 når du ikke har tilgang til routerens interface. Er usikker på om man kan bruke TFTP program på PC for å laste opp firmware? http://www.tftp-server.com/ EDIT: Du behøver vel ikke denne om D-linken har egen server.... To flash back you may want to try the "error recovery" procedure - hold down the reset button for 10 seconds (?), the router enters into recovery mode. In older units a TFTP server became available, so you could load the firmware file that way. Endret 11. oktober 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 kontakt din ISP.. De kan gå inn på routeren din og sjekke om den fungerer. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Skal prøve med TFTP i morgen. Skal snart bort, så får ikke gjort det i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå