Frohman Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Mange Nordmenn som bor i Sverige og jobber i Norge.Mange Svenske som jobber i Norge og bor i Sverige. Folk som bor i USA, Frankriket, Tyskland, Australia, Danmark (hvis du har jobb i finnmark) og Storbritannia, da? Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 men det er i vertfall meir enn nokk Men dette gjelder jo alle! Det gjelder ikke bare disse utlendingene du snakker om! Dette gjelder nordmenn og! Altså de som er født og oppvokst og med lys hud!! Så det er greit da at disse får det, men ikke de som kommer til norge og blir norske statsborgere? Da hadde det vert ein god løsning at alle burde få gratis barnehageplass Og hvem skulle betalt driften av den? Hvem skal betale alle de som jobber der? Tror ikke det hadde vært mange pedagoger der igjen da! HAdde ikke hatt råd til det! Hadde blitt mer i skatt, og jeg er ikke villig til å betale mer i skatt fordi noen velger å få flere barn enn andre! Og hva med de som aldri får barn da?? Skal de holde på å betale mere skatt bare fordi alle får gratis barnehageplass? Syns ikke du har nok å gå på til egentlig å diskutere det her! Syns det er temmelig bortkasta å rakke ned på noen visst du ikke har en grunn for det! Så har visst du ikke kan henvise meg til ett sted det står om dette og du har bare plukket det ut i løse luften så syns jeg du burde undersøke dette litt mer nærmere før du diskuterer det videre! Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Blir du provusert av at utlenningene sine unger skal ha fleir rettar enn norske unger?Kanskje dei som kommer hit er litt fattige, men dei kan jo beggynne å jobbe og få nokk pengar til barnehage plass istede for å sitte på ræva å heve trygda(seie ikkje at alle gjør det, men mange). Sei kva du syns Jeg syns det er feil ja. Norge er så fult av motsigelser at jeg skjønner ikke hvordan vi klarer oss. Samfunnet i Norge er bygd opp sånn at alle skal kunne få et godt liv ut av ingen ting. Vi har trygd, NAV som hjelper deg med å skaffe en jobb og uendelig mange løsninger på sånt, feilen ligger i hvor mye intinativ vi tar. Er man arbeidsledig er det fordi man ikke gidder jobbe.. Så hva er forskjelen på en Norsk mann med ingen ting og en utenlandsk mann med ingen ting? ikke mye du, de har alle rett på de sammen tingene og har dermed like stort potensiale til å bli Bill Gates 2. Selvfølgelig kan det ta litt lenger tid for den utenlandske om han ikke snakker norsk, men skjerp dere! et språk kan man lære å snakke, om ikke perfekt men brukbart på noen måneder! Så jeg syns ikke noen skal ha rett på gratis barnehage plass om ikke alle får det, bruk heler pengene på å utdanne eldre utlendinger som kommer til Norge etter de er forbi utdannings stadiet.. Det er disse som ikke får lært seg Norsk, dermed blir det vanskeligere for barna deres igjen... Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 dei kan busette seg i norge for ein stund.....Er ikkje det det alle gjør Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 dei kan busette seg i norge for ein stund.....Er ikkje det det alle gjør Også drar de? Hvor blir det av arbeiderne, da? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Nei, vet du hva. Har tittet innom denne tråden et par ganger siden i går, og det er vitterlig ingen diskusjon her. Et eller annet udokumentert Se & Hør-utsagn ("Innvandrerne vil voldta og spise norske piker! Alle sammen!") og "motkommentarer" på én setning holder virkelig ikke. Stenges. Prøv bedre neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg