VeKvA Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Som dere ser av koden nedenfor kobler den opp mot apaches Derby-database. Jeg skal derimot gjøre dette om slik at jeg kobler opp mot min egen oracle database, (står på skolen). Kan noen av dere vise meg hva jeg trenger å endre og legge til her? Da tenker jeg på hvor ip, brukernavn, passord, sid etc. skal inn.. EDIT: Skal brukes i en java-servlet. try { // Try datasource connection pool first... Context initCtx = new InitialContext(); Context envCtx = (Context)initCtx.lookup("java:comp/env"); DataSource ds = (DataSource)envCtx.lookup("jdbc/productdb"); return ds.getConnection(); } catch (Exception e) { // no connection pool, try Driver manager try { Class.forName("org.apache.derby.jdbc.EmbeddedDriver"); return DriverManager.getConnection("jdbc:derby:productdb;create=true"); } catch (Exception e2) { // give up throw new DbException("Unable to get database connection!", e2); } } Class.forName() kan vel f.eks. være slik?: String driverName = "oracle.jdbc.OracleDriver"; Class.forName(driverName); På forhånd takk:) Endret 11. oktober 2007 av VeKvA Lenke til kommentar
___ Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Du kan kjøre enten thin eller thick client, hvorav sistnevnte krever at du har installert en Oracle driver på maskinen din. Thin client krever ikke dette, og det er denne metoden jeg beskriver her: Du må endre connection string. For Oracle, er den på følgende form: jdbc:oracle:thin:@machine_name:1521:database_name machine_name byttes ut med hostnavnet eller IP-adressen til Oracle-serveren database_name byttes ut med navnet på SID, eller SERVICE. Du kan sende med brukernavn og passord i getConnection-metoden, slik: DriverManager.getConnection( "jdbc:oracle:thin:@machine_name:1521:database_name", "scott", "tiger"); Dessuten må du ha en Oracle JDBC-driver i classpath. Den kan du enten laste ned fra Oracle, eller du finner den under katalogen JDBC på Oracle-serveren. Hilsen Werner Edit av mod: Unødvendig quote fjernet. Endret 18. oktober 2007 av darkness| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå