ChrisAndre Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei dere! Jeg skal hjelpe en kompis med å fjerne et virus fra PC-en hans som jeg har hatt før, men nå husker jeg ikke helt hvordan jeg gjorde det. Fant noe info om d på nettet, og fant dette. [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "ehSched"="%Windows%\system\ehSched.exe" delete this registry item first, and then delete these files after restarting: %windir%\system\ehSched.exe %windir%\system\IMG024.JPG.zip Dette virker rett, fordi jeg kjenner igjen mye av dette, men husker ikke hvordan jeg fant disse filene? Kan noen forklare det for meg? Lenke til kommentar
ChrisAndre Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Fant også dette: http://www.cisrt.org/enblog/read.php?170 Det kan være det, men husker fremdeles ikke hvordan man finner det. Om noen forklarer det for meg, så kan jeg se etter alle disse filene og slette de jeg finner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5U1CsALJ Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei dere! Jeg skal hjelpe en kompis med å fjerne et virus fra PC-en hans som jeg har hatt før, men nå husker jeg ikke helt hvordan jeg gjorde det. Fant noe info om d på nettet, og fant dette. [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "ehSched"="%Windows%\system\ehSched.exe" delete this registry item first, and then delete these files after restarting: %windir%\system\ehSched.exe %windir%\system\IMG024.JPG.zip Dette virker rett, fordi jeg kjenner igjen mye av dette, men husker ikke hvordan jeg fant disse filene? Kan noen forklare det for meg? Den første der, registerfila, finner du ved å gjøre følgende: start -> run/kjør -> regedit Søk deg deretter nedover i katalogstrukturen.. Lenke til kommentar
ChrisAndre Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Jepp, kom på det for en liten stund siden når jeg var å prøvde meg fram.. Men de andre, ligger de under C:\WINDOWS som en vanlig fil? Altså som man finner ved å gå inn via min datamaskin? Lenke til kommentar
StreptoOld Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) jeg tror %windir% betyr windowsdirectory, det ligger iallefalle ei mappe der med system C:\WINDOWS\system Endret 11. oktober 2007 av -Strepto- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5U1CsALJ Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jepp, kom på det for en liten stund siden når jeg var å prøvde meg fram.. Men de andre, ligger de under C:\WINDOWS som en vanlig fil? Altså som man finner ved å gå inn via min datamaskin? Litt usikker på akkurat det. Men du kan jo se etter? Vil antageligvis ligge her: c:/windows/system Lenke til kommentar
ChrisAndre Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Ja, det er jo både en mappe som heter system, og en som heter TEMP i C/WiINDOWS, så skal inn å se der på maskinen som er infisert. Nytter ikke stort å se på min maskin Jeg skal hjelpe ham senere i kveld så da får vi ser hva jeg finner ut Selv om jeg egentlig kom på det selv, har dere vært til hjelp og bekreftet det! Takk skal dere ha Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hadde det ikke vært lettere å la et antivirus-prog ta seg av det? Trenger ikke sitte å fjerne virus manuelt nå om dagen Lenke til kommentar
ChrisAndre Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Mitt virusprogram, panda et eller annet, tok det ikke når jeg fikk det. Vet ikke hvordan virusprogram han har, hvis han har i det hele tatt, men nå er vi nå stort sett gjennom prosessen Driver å restarter maskinen. Det tar hvis et kvarter sier han, hehe... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 For å være helt sikker, ta en scan med NOD32. Beste AV som er. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 En logg fra hjt kan også være greit å titte på... Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå