kaliber Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) heisan. jeg skal gå til innkjøp av et nytt og rimelig hovedkort scoket AM2 jeg skal ha det til min råbillige amd athlon 64 3500+ som jeg fikk for 200,- så da lurer jeg på om dere har noen tips på et kurrant hk til en billig penge? takker for tips Endret 11. oktober 2007 av kaliber Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 DETTE skal være et veldig greit kort med integrert grafikk. Lenke til kommentar
modin Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva er vitsen med å anbefalle et så dyrt kort om jeg for spørre, hvis man bare skal ha det til en enkel billig prosesor, kan man vel likegodt kjøpe det billigste micro ATX kortet for 300 kroner. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva er vitsen med å anbefalle et så dyrt kort om jeg for spørre, hvis man bare skal ha det til en enkel billig prosesor, kan man vel likegodt kjøpe det billigste micro ATX kortet for 300 kroner. Fordi det er et bra kort med integrert grafikk, jeg gidder ikke anbefale søppel. Det kan noen andre gjøre Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Trådstarter har ingen kriterier, som med/uten onboard grafikk? Lenke til kommentar
modin Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Fordi det er et bra kort med integrert grafikk, jeg gidder ikke anbefale søppel. Det kan noen andre gjøre Er jo litt dumt å bruke mer penger enn nødvendig, desuten så er det vel bare hvis man driver med overklokking, modding og lignende, at man merker noe forskjell på det billigste mATX kortet som er å få, og et dyrer fullstørelses kort. Hvis man bare skal ha en billig prossesor er det vel slik at man skal ha en enkel datamaskin bare for å bruke, og da trenger man vel neppe noe mer enn det billigste hovedkortet heller? Hvis jeg selv skal bygge en AM2 maskin noe jeg vurderer skal jeg i hvertfall bare bestille det billigste de har, fungerer nok utmerket. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Nei, trådstarter har ikke satt opp noen kriterier annet enn at det skal være "kurant" og billig. I og med at han ser ut til å ha kommet over en billig cpu, antar jag at en hk med en integrert grafikkløsning ikke er så dumt. (og om han skulle ha et bedre skjermkort liggende, så er hk fortsatt et av de bedre/det beste i lavprisklassen) Lenke til kommentar
wiak Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) https://prisguiden.no/product.php?productId=64033 det er billigere blir runt 600 kr med frakt, har skjermkort som yter ganske bra til å være intrigert! er perfekt til kontor maskin osv, funker fint som hovedkort til spill pc også har satt det opp med Radeon HD 2600 XT 256MB og funker helt fint ingen problemer med siste bios du kan også bruke en HDMI til DVI kabel og få DVI ut på den også driverne har chipset og video drivere i samme pakke så mye lettere og oppdatere alså catalyst Endret 14. oktober 2007 av wiak Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 DETTE skal være et veldig greit kort med integrert grafikk. 690G er veldig greit, men det støtter IKKE 64bit drivere. Du kan maks bruke 4GB RAM, og må trikse for å få Vista 64bit til å kjøre i 32bit modus for å benytte mer enn 2gb RAM. Ingen problemer i XP. Jeg har testet 5 kort av denne typen. Kortene er glimrende, men unntak av kontinuerlige feil i Gigabyte sin info på web angående dette kortet. Forvent at du må bytte nordbro-kjøler på alle 690G kort, hvis du vil oppnå under 50grader. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 heisan. jeg skal gå til innkjøp av et nytt og rimelig hovedkort scoket AM2 jeg skal ha det til min råbillige amd athlon 64 3500+ som jeg fikk for 200,- så da lurer jeg på om dere har noen tips på et kurrant hk til en billig penge? takker for tips De rimeligste kortene kan ha elengig implementasjon av lydkort, med brusing i høytalerene. De mangler typisk også hastighets regulering av CPU-vifta, noe som medfører behov for øreklokker. AMD 690G støtter ikke 64bit drivere, hvis dette ikke betyr noe for deg, er dette chipsettet du vil ha. Nordbro-kjøleren er for liten på de fleste av disse kortene, men Zalman sin blomst er tilstrekkelig. Via har vesentlig dårligere grafikk, mens du trolig kan benytte både Nvidia og AMD grafikken så lenge du ikke skal spille for mye. Nvidia 6100/6150 fases ut. 7050/7150 erstatter disse. Jeg har ikke testet de nye kortene, men det jeg har lest av tester antyder høy varme. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) heisan. jeg skal gå til innkjøp av et nytt og rimelig hovedkort scoket AM2 jeg skal ha det til min råbillige amd athlon 64 3500+ som jeg fikk for 200,- så da lurer jeg på om dere har noen tips på et kurrant hk til en billig penge? takker for tips De rimeligste kortene kan ha elengig implementasjon av lydkort, med brusing i høytalerene. De mangler typisk også hastighets regulering av CPU-vifta, noe som medfører behov for øreklokker. AMD 690G støtter ikke 64bit drivere, hvis dette ikke betyr noe for deg, er dette chipsettet du vil ha. Nordbro-kjøleren er for liten på de fleste av disse kortene, men Zalman sin blomst er tilstrekkelig. Via har vesentlig dårligere grafikk, mens du trolig kan benytte både Nvidia og AMD grafikken så lenge du ikke skal spille for mye. Nvidia 6100/6150 fases ut. 7050/7150 erstatter disse. Jeg har ikke testet de nye kortene, men det jeg har lest av tester antyder høy varme. amd 690g støtter ikke 64-bit, hvordan i HULESTE kan jeg kjøre 64-bit da? ATI sine drivere har vert 64-bit siden xp 64-bit ble lansert mange amd 690G hovedkort har viftestyring mitt MSI K9AGM2-FIH har det alså du kan sette en temp også går vifta trengere også kan du sette hvorfort vifta skal gå osv å si AMD 690G ikke støtter 64-bit er bare tull alle driverne til mitt MSI K9AGM2-FIH har 64-bit støtte, realtek har 64-bit drivere, ati har 64-bit drivere osv ati/amd = mye kaldere nvidia = mye varmere Endret 19. oktober 2007 av wiak Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 heisan. jeg skal gå til innkjøp av et nytt og rimelig hovedkort scoket AM2 jeg skal ha det til min råbillige amd athlon 64 3500+ som jeg fikk for 200,- så da lurer jeg på om dere har noen tips på et kurrant hk til en billig penge? takker for tips De rimeligste kortene kan ha elengig implementasjon av lydkort, med brusing i høytalerene. De mangler typisk også hastighets regulering av CPU-vifta, noe som medfører behov for øreklokker. AMD 690G støtter ikke 64bit drivere, hvis dette ikke betyr noe for deg, er dette chipsettet du vil ha. Nordbro-kjøleren er for liten på de fleste av disse kortene, men Zalman sin blomst er tilstrekkelig. Via har vesentlig dårligere grafikk, mens du trolig kan benytte både Nvidia og AMD grafikken så lenge du ikke skal spille for mye. Nvidia 6100/6150 fases ut. 7050/7150 erstatter disse. Jeg har ikke testet de nye kortene, men det jeg har lest av tester antyder høy varme. amd 690g støtter ikke 64-bit, hvordan i HULESTE kan jeg kjøre 64-bit da? ATI sine drivere har vert 64-bit siden xp 64-bit ble lansert mange amd 690G hovedkort har viftestyring mitt MSI K9AGM2-FIH har det alså du kan sette en temp også går vifta trengere også kan du sette hvorfort vifta skal gå osv å si AMD 690G ikke støtter 64-bit er bare tull alle driverne til mitt MSI K9AGM2-FIH har 64-bit støtte, realtek har 64-bit drivere, ati har 64-bit drivere osv ati/amd = mye kaldere nvidia = mye varmere Det er med 4gb ram og mer problemene begynner. Det er her 64bit egentlig begynner. AMD har seriøse problemer med 690G da ingen ASUS eller GIGABYTE kort som er tilgjengelig i Norge fungerer med 4gb. Jeg har brukt mer enn ti dagsverk til å feilsøke problemet. Dette er omtalt i en annen tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=845027 Jeg har kjøpt flere billige hovedkort opp gjennom årene som ikke har hatt vifte styring, eller som har anonsert at de har hatt dette men ikke på kortene de leverer, eller viftestyring som induserer mer støy i vifta enn vifta genererte i utgangspunktet. Dette har vært ett problem i årevis. Dette gjelder kort kjøpt fra ASUS, MSI, ASROCK, Intel, og ABIT over de siste 2-3 årene. wiak, før du flår ett innlegg fordi akkurat ditt oppsett fungerer, betyr ikke det at de probleme jeg melder om ikke finnes. Hvis du mener at vi som har problemene gjør noe galt, da våre systemer ikke fungerer, så burde du heller fortelle oss hva vi gjør feil, og veilede oss ut av problemene. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 For viftejustering er SpeedFan genailt - men du må knote litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå