Gå til innhold

[Mass Effect] 10 reasons this space epic will surpass all other releases

BlastyTrasty

Anbefalte innlegg

Siste nytt er "dessverre" at EA har kjøpt opp Bioware som har laget Mass Effect. Hvordan dette vil påvirke serien videre er litt småskummelt.(Har ikke noe godt forhold til EA og Mass Effect er planlagt å få oppfølgere eller "episodic content")
Les her: http://news.teamxbox.com/xbox/14791/Micros...on-Mass-Effect/

First, Microsoft Game Studios has confirmed that EA’s acquisition of the developer of “Jade Empire” and “Star Wars: Knights of the Old Republic” won’t at all affect next month’s release of Mass Effect.
Microsoft som er utgivar av Mass Effect 1 - straks værre med nr 2 og 3.

On another note:

Reviews ifrå Gameinformer:

Mass Effect (Xbox 360, BioWare): 9.75/9.75

Ace Combat 6 (Xbox 360, Bandai Namco): 8.75/8.75

The Orange Box (Xbox 360, Valve): 9.75/9.75

Halo 3 (Xbox 360, Microsoft): 9.75/9.75 **Game of the month**

Samme score som Halo 3, Orange Box - det er utruleg bra!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fleire sitat ifrå Gameinformer review:

"Concept: One of the greatest science fiction stories ever told, and a new benchmark for video game storytelling"

"Graphics: Every second of gameplay offers the visual quality you have come to expect from Final Fantasy cutscenes"

"Sound: One of the most memorable and unique soundtracks in gaming. It's inspired by '80's sci-fi, yet sounds like nothing you've heard before. The game also features an amazing ensemble of voice actors"

"Playability: Fun and functional, but something always seems to be amiss with the AI and Balancing"

"Entertainment: An expansive quest (18 to 30 hours) that toys with your emotions and keeps you engaged"

"Reply Value: High"

"Mass Effect shares a similar design to Bioware's previous work on Star Wars: Knights of the Old Republic and Jade Empire. However, by comparison, both of these remarkable games now seem like test runs."

"You'll want more from it, but by no means does it hold the experience back, nor does it make you wish you were playing something else. In fact, I think you'll agree that Mass Effect is one of video games' greatest treasures."

"It sounds like a perfect game. And it comes damn near close. The one thing that might turn a few people off is the combat, which has a lot of little nuisances that take a while to get used to. When they all come together the action is breathtaking."

"Bioware's epic also has the richly detailed environment of Gears of War, the deep exploration of Oblivion, and a fictional universe almost as compelling as Star Wars"

"Characters convey realistic emotions, their lip-syncing is perfect to the point that they don't seem like CG creations, and they all have little quirks that you attribute to being alive."

Holy hell! Klarar ikkje vente lenger no!

Lengda på spelet reagerte eg på dog. Lurar på kor mykje lenger det blir om ein gjer fleir, om ikkje alle side quests. Eg går utifrå at anmeldarane har hatt hovudfokus på main story.

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig spent på Mass Effect, likte ikke KOTOR, pga. fighting-systemet. Kjøpte spillet, men la det fra meg rimelig fort.

Jeg ble kanskje litt skuffet etter å ha spilt Jedi Academy, da jeg trodde at spillet kom til å være ganske så likt.

Men etter det jeg har sett av i filmer, så tror jeg at jeg kommer til å like det. Gleder meg noe jævlig! Dette blir et av de siste spillene jeg før spilt før jeg skal i førstegangstjenesten, så det innfri!

Lenke til kommentar

Gi KotOR en sjanse til, Bertelsen. Ble også litt sjokkskada på starten, men så fort jeg fikk sattmeg inn i hvordan spillet er satt opp og fungerer ble jeg straks mer engasjert i spillet. Storyen, karakterene... det er et knallbra spill, en må bare gi det litt tid. Endte i alle fall som en av mine topp-5 spill :)

Så har du noe å gjøre mens du venter på Mass Effect ;)

Lenke til kommentar
Gi KotOR en sjanse til, Bertelsen. Ble også litt sjokkskada på starten, men så fort jeg fikk sattmeg inn i hvordan spillet er satt opp og fungerer ble jeg straks mer engasjert i spillet. Storyen, karakterene... det er et knallbra spill, en må bare gi det litt tid. Endte i alle fall som en av mine topp-5 spill :)

Så har du noe å gjøre mens du venter på Mass Effect ;)

KotOR er kongespill, ble litt skuffa når Lucasarts pressa Obisidan til å slippe KotOR II: The Sith Lords før det var helt ferdig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=554994

We did get a sneak peek or the main screen on the dev kit and the size of the game is 6.74 GB – well within the contstraints of a dual layer DVD-9. When you see how huge this game is, you’ll see that even future iterations like Mass Effect 2 and 3 with their upgrades will not have a problem with disc space

Samme nyheten på maxconsole.com:

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=22572

Er nok ikke noe problem med plassen på DVD enda nei :)

Edit: Var vist henta fra Teamxbox den...

Endret av mX
Lenke til kommentar
Og utviklerne av stusselige Resistance: Fall of Man mente de virkelig trengte og fikk utnyttet den ekstra plassen Blu-ray gav de? :ermm: Virker som om det er avhengig av ferdighetene til utviklerne om det faktisk trengs Blu-ray eller ikke...

Ja det spiller nok inn. Men så gir jo blue ray ekstra spille rom for utviklerne.

Lenke til kommentar

At Mass Effect bruker så lite plass var helt utrolig egentlig.. Om et spill skulle slite med plass, burde det vært dette. Vis grafikken skal være bedre en Gears,

område på størrelsen med Oblivion? (totalt over alle planetene?) samt ha så mye samtaler som det ser ut til å ha er det ikke annet en imponerende at de fremdeles har så mye plass igjen.. Blu-ray my ass.. :p

Lenke til kommentar
Et vanlig knep fra Bioware er å utnytte alien-språk til det fulle. Spiller du KotOR 1 eller 2 (jada, Obsidian), vil aliens "si" den samme lydsnutten et par ganger, men teksten under er noe nytt hver gang. Samme i Jade empire, der var det "Tho fan".

Så vidt jeg har fått med meg vil alle snakke på engelsk denne gangen, og hvis det er riktig som det sto i previewen lenger oppe her at det skal være 2,5 mill spoken words, så sier det seg selv at det er vanvittig å få det til å få plass på en DVD-disc sammen med alt det andre som også må være der.

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke vært mer kriblende etter Mass Effect enn nå om dagen. En uendelig lang ventetid nærmer seg slutten. Jeg har fire fulle dager til å spille på før jeg må ta et avbrekk for å gå på jobb, håper på å bli ferdig på disse dagene. Planen er å ikke forlate rommet for annet enn oppvarming av mat, toalettbesøk og soving. Det blir en _god_ helg :D

Forresten, jeg har sovesofa på stua... Hmm, brødmat kan også oppbevares på stua og spises uten oppvarming.. Må gå tilbake og planlegge litt mer, kanskje jeg kan få inn en utedass? :new_woot:

Og hvis dere ikke har lest den enda:

511F65bA1bL._SS500_.jpg

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...