BlastyTrasty Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) 1) Classy There are six different classes of character to choose from at the beginning of the game, and selecting different types change how you play the game. Engineers will be better with technology, for example; Infiltrators will be great at stealth or sniping, while Vanguard or Soldier classes will excel in raw combat. Complementing your choice with the different classes of your crew will allow you to approach situations in different ways. 2) Fight in Normandy The game begins on a starship called the Normandy. Here you discover that you’ve been selected, by an alien governing body called the Council, to be enlisted into an elite squad called the Spectres - a rare honour for a human, who, as a race, aren’t looked on very favourably by the rest of the galaxy. We played the opening mission where you must prove your worth - but it doesn’t take long before things go horribly, horribly wrong… 3) Decisions Unlike in normal RPGs, crew members and computer-controlled characters you meet in the game can’t always be classed as “good” or “bad” - it all depends on how you interact with them during the game. For some of you, party members will be allies or even a romantic interest, while others who play more aggressively will find the same characters turning into enemies further down the line. The way you conduct yourself as a Commander will have consequences for the story. 4) Chat’s magic One of our favourite features is the way the chat system works. You use the analogue stick to select from a number of different conversation options while dialogue is being spoken. As a rule, the top option is a positive/kind response, while the bottom options are negative/aggressive responses - with shades of grey in between. In a clever move, you earn different points for the options you choose, moulding your character as a nice or nasty person the more you interact with people. 5) Sci-fine The exceptional quality of the dialogue and voice acting, and the beautiful, cinematic soundtrack is one thing, but the fact that, while overlooking a stunning vista on an alien world, a bit of dribble actually came out of our mouths (no lies), seals the deal as far as we’re concerned. From the clean lines of space station architecture, to the way sunlight plays on rippling pools of water (even the way the menu screens look for goodness sake!) this is a visual feast worth savouring. 6) Action stations Now this is refreshing. Despite being an RPG, Mass Effect can be played just like a third-person action game, with the same kind of squad-based dynamics and point-and-shoot action as, say, Ghost Recon. Don’t feel like being particularly strategic? Feeling lucky? Just whip out your shotgun and dispose of enemies in a more straightfoward, trigger-pumping rampage. 7) Face off Before you enter the game properly, you have the option of completely customising your character. On a basic level, you can completely change the way their face looks or whether to play as a man or a woman (which will also have an effect on how the game plays out). We particularly like the way you can select a back story for your character too. Did they grow up on a Spaceship, on an off-world colony, or did they grow up in the slums of Earth? And yes, you guessed it, this will also affect the way the game pans out for you… 8) Command and conquer Of course, the “rampage” option isn’t always the wisest. For the more cautious there’s the usual duck and cover option. But on top of that, you also have the ability to pause the game at any point and issue quick and easy commands to your party. You can set waypoints, tell them to target specific individuals and tell them to use particular attacks. The option of using a well-thought-out strategy is just a button press away. 9) History BioWare are the undisputed kings of RPG storytelling, and it shows. Mass Effect has incredible attention to detail to help make the word as believable as possible. In the menu system is a codex and encyclopedia (all in spoken dialogue) that will fill you in on the back stories of planets, the alien races or basically anything that you feel you need more information on. 10) Massive effects Absolutely huge in scope, ambition and choice, Mass Effect will give you plenty of game for your money. From the galaxy map, you can choose to explore hundreds of star systems - some will have planets you can land on and side-quests you can take part in, others will hide special items, while some are there simply to look gorgeous or offer some other point of interest. Even better, because you can play in so many different ways, because the choices you make will alter the outcome, you’ll be replaying this for months to come. Posta denne i felles, då GOTY går over alle plattformar. Eg, for min del, er heilt enig i alle punkta, he he! Mass effect fanboy, om du vil. November kan ikkje koma kjapt nok! kjelde Andre som gledar seg til 23. november eller? Endret 11. oktober 2007 av Gaz West Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Er en grunn til at jeg forhåndsbestilte dette da det kom ut for fårhåndsbestilling. Det ser bare unektelig nydelig ut og selve gameplayet er meget interesangt. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Gjett om. Alt jeg har hørt, sett og lest om dette spillet tyder på at dette blir årets spill. Det sier en hel del med spill som Bioshock og Orange box med i konkurransen. 23 november blir en merkedag.... Lenke til kommentar
Adriano Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har på følelsen at dette kommer til å bli toppen av isberget i det som forøvrig må sies å være et glimrende spillår. Håper bare det blir såpass stort, fritt og dynamisk som vi ledes til å tro; fallhøyden er enorm for å si det mildt. Absolutt en av titlene på min topp3-liste hva angår forventninger. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Det er heilt sant, det har ein ufatteleg høg fallhøgde. Men eg leste ein 6 siders preview i Gamereactor magasinet idag - og dei er mildt sagt imponert over heile fjøla. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Gleder meg vilt jeg også, tror ikke det blir så mye Halo 3 spilling når Mass Effect kommer. Forhåndsbestilte Collector's Edition hos Zailor. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori.GOTY gjeld forsåvidt alle plattformar då - men skal ikkje diskutera med deg. Tilbake til tema; Einaste som uroar meg, kva om vanlige spelarar, som høyrer ordet "RPG" - tar avstand ifrå denne perla? Om Mass Effect sel "dårleg", eller såfall mindre enn forventa, trur eg me skal sjå longt etter resten av trilogien. Er redd at Mass Effect ikkje appelerar til eit bredt nok publikum, og at det kun er den harde kjerna som vil vurdera dette spelet. Kva tankar har dykk rundt dette temaet? Lenke til kommentar
freke Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Er redd at Mass Effect ikkje appelerar til eit bredt nok publikum, og at det kun er den harde kjerna som vil vurdera dette spelet. Kva tankar har dykk rundt dette temaet? Kan ende opp med samme situasjon som bilsim. GTR kom ikke på konsoll fordi det var for vanskelig for de brede lag. Derfor er det eneste reelle alternativet pc. Kan hende dette blir skjebnen til ME da evt. Flyttet til et mer rollespillvennlig pc publikum? I så fall er det ikke verre enn å kjøpe det der. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Andre som gledar seg til 23. november eller? Nei. Aldri. Dere må slutte å poste mere hype om dette spillet, jeg gleder meg nok som det er. Lenke til kommentar
MasterShake Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Spillet har blitt anmeldt i nyeste Game Informer. Fikk 9.75/10. Endret 11. oktober 2007 av MasterShake Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 GOTY gjeld forsåvidt alle plattformar då - men skal ikkje diskutera med deg. Tilbake til tema; Einaste som uroar meg, kva om vanlige spelarar, som høyrer ordet "RPG" - tar avstand ifrå denne perla? Om Mass Effect sel "dårleg", eller såfall mindre enn forventa, trur eg me skal sjå longt etter resten av trilogien. Er redd at Mass Effect ikkje appelerar til eit bredt nok publikum, og at det kun er den harde kjerna som vil vurdera dette spelet. Kva tankar har dykk rundt dette temaet? KOTOR og Jade Empire solgte vel relativt bra for å være Xbox eksklusive, og med tanke på at dette også inneholder real time action, og third person shooter elementer tror jeg potensialet er enda større denne gangen. Tror også at MS kjører en heftig reklamekampanje, noe på linje med Gears of War, så jeg føler meg rimelig sikker på at salgstallene ikke uteblir. Og om det skulle skuffe salgsmessig tror jeg likevel ikke at MS skrinlegger serien, for de vil vel helst bevise at de kan gi ut annet enn shooters og bilspill, og da må de kunne gi outsiderne en sjanse. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Takk og pris for at 23. november er en fredag Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Og om det skulle skuffe salgsmessig tror jeg likevel ikke at MS skrinlegger serien, for de vil vel helst bevise at de kan gi ut annet enn shooters og bilspill, og da må de kunne gi outsiderne en sjanse. Dog blir det vel mest sannsynlig med en annen utvikler, ettersom BioWare nå dessverre er blitt en del av EA. Faen så jævlig irriterende at de døgeniktene skal komme å ødelegge. Nesten som om jeg heller hadde håpt at MS hadde kjøpt dem opp istedenfor, slik at de fikk den arbeidsroen og de pengemidlene de hadde hatt bruk for, slik at de kunne opprettholdt det gode nivået de er kjent for. Så fikk det heller våge seg at spillene deres ble eksklusive til MS formater. Lenke til kommentar
SirKenneth89 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Har ikke brydd meg så veldig mye om dette spillet egentlig, har alltid syns det ser ut som et ordinært tredjepersons-skytespill med litt RPG elementer. Men jo mer jeg leser om spillet, dess mer får jeg lyst på det! Ser ikke så gale ut nei Har/skal bare kjøpe 13 spill denne høsten, kanskje klarer jeg å presse inn dette som nr. 14 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Some gems from the review (paraphrased): "Best science fiction story since Star Wars, and best story in a video game, ever" "They said they actually felt a strong sense of guilt when they yelled at one of their crewmen and she got all watery-eyed and teary" "They said the combat and AI can be a little clumsy and overwhelming, besides that it's the second coming" Final score: 9.75/10 Tatt ifrå bioware forumet. Ein som har lest reviewet i gameinformer. Eg siterar; ...and best story in a video game, ever Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 dette eller halo 3 xD Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Nei. Aldri. Dere må slutte å poste mere hype om dette spillet, jeg gleder meg nok som det er. Tatt ifrå bioware forumet. Ein som har lest reviewet i gameinformer. Eg siterar; Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 hehe! Jau, tida fram til 23. november kjem til å bli som eit vondt år! Lenke til kommentar
NorthernAvenger Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Siste nytt er "dessverre" at EA har kjøpt opp Bioware som har laget Mass Effect. Hvordan dette vil påvirke serien videre er litt småskummelt.(Har ikke noe godt forhold til EA og Mass Effect er planlagt å få oppfølgere eller "episodic content") Endret 12. oktober 2007 av NorthernAvenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå