untouch4ble Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg sitter her og sliter med å få satt opp den trådløse routern min(d-link di-524up). Når jeg bruker cd som var med for å sette opp routern så kommer det til et punkt der det står at: WAN kontakten er ikke koblet i, sjekk om den er koblet i rett kontakt. Tror det er noe slikt det står. Men den er faktisk koblet i rett kontakt, og det lyser på routern på WAN. Så hvis jeg prøver etterpå å koble til det trådløse nettverket får jeg til det, men ingen internet. Hvis jeg tar kabelen rett i fra modemet så får jeg internett. Modemet er en Thomson ting. Det er snakk om Canal Digital kabel tv "vi" får internet igjennom. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det modemet "låser" seg til MAC adresser. Så vist man har koblet til et par maskiner der før, (tror det er ca 4 som er grensa,) vil en ny enhet ikke komme på nett. Dette fikses ved å restarte boksen. Bare ta ut strømmen og vent 5 sek før du starter den opp igjen med trådløsruteren koblet til. Hvilken WAN tilgangstype valgte du? Riktig skal være DHCP. Sjekk om du får IP på WAN til ruteren etter at du har restartet modemet. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Canal Digital leverer vel ikke modem med MAC lås? ..har selv Canal Digital og ett terayon modem fra dem uten MAC lås. Kan tenke meg at han sitter med ett Thomson TCM 420 som er ganske vanlig fra Canal Digital, disse har jeg aldri vært borti med MAC lås. Har du prøvd med en annen nettverkskabel? Er det noen dioder i selve WAN porten, gul og grønn? Hvordan blinker de`? Lyser de fast? Proppen Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Tror det er en slags MAC lås. CD tilater at du har mere enn en maskin direkte mot modemet. (i alle fall hatt 3 til tider tilkoblet med offentlig IP selv.) Og for meg virker det som om modemet nekter å godta flere MAC adresser etter et vist antall maskiner, men en restart sletter denne listen, så da kan man koble til andre maskiner igjen. i alle fall slik jeg føler det er, men ikke sett noen dokumentasjon på det. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Det modemet "låser" seg til MAC adresser. Så vist man har koblet til et par maskiner der før, (tror det er ca 4 som er grensa,) vil en ny enhet ikke komme på nett. Dette fikses ved å restarte boksen. Bare ta ut strømmen og vent 5 sek før du starter den opp igjen med trådløsruteren koblet til. Hvilken WAN tilgangstype valgte du? Riktig skal være DHCP. Sjekk om du får IP på WAN til ruteren etter at du har restartet modemet. Takk, det fungerte faktisk. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Syns fortsatt at det er merkelig hvis det er MAC lås...Get sine MAC låser bruker man ofte nærmere 30 sek på å blanke ut..varierer selfølgelig...nå skal det sies at en strømrestart veldig ofte løser problemer med å ikke komme på nett, pga heng i utstyret... Jeg vil nok tro at det bare var heng. Hvis noen har noe informasjon på om Canal Digital leverer modem med MAC lås så vil jeg gjerne ha det. Proppen. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Syns fortsatt at det er merkelig hvis det er MAC lås...Get sine MAC låser bruker man ofte nærmere 30 sek på å blanke ut..varierer selfølgelig...nå skal det sies at en strømrestart veldig ofte løser problemer med å ikke komme på nett, pga heng i utstyret... Jeg vil nok tro at det bare var heng. Hvis noen har noe informasjon på om Canal Digital leverer modem med MAC lås så vil jeg gjerne ha det. Proppen. Vet ikke jeg nei Det løste problemet, mulig det var heng i modemet. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Har noen sett "inni" denne boksen med Putty? Går det an å disable MAC låsen der? Brukernavn /passord? Jeg skjønner ikke at CD gidder! Skulle tro de selv ønsker å bli nedringt på support! Har Canal Digital selv med samme modemet som folk snakker om her. Venter på Router (Linksys WRT54GL) Har bare hatt to maskiner tilkoblet til nå. Flaks at jeg kjøpte ruter da og ikke bare aksesspunkt. Har uansett planer om mØnØwall på sikt. Endret 17. oktober 2007 av masterboy Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Er som sagt ikke en MAC lås i vanligt format. Mere at modemet blir "mettet" etter å ha sett 4-5 forskjellige MAC adresser. Og det holder med en restart for å tømme minnet for å kunne koble til andre maskiner. Ser ikke dette som et stort problem, da folk enten har kun en maskin tilkoblet eller bruker ruter. Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg sitter her med en d-link dir 615, og et thomson tcm420 modem, og har trøbbel. Kobler jeg rett på modemet så funker ting, men trådløst via dir-615 får jeg ikke til å funke. Kjører gjennom quick start i ruteren, men det strander på at den sier at den ikke kommer på nett. Noen som har en idè om hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
yahord Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg sitter her med en d-link dir 615, og et thomson tcm420 modem, og har trøbbel. Kobler jeg rett på modemet så funker ting, men trådløst via dir-615 får jeg ikke til å funke. Kjører gjennom quick start i ruteren, men det strander på at den sier at den ikke kommer på nett. Noen som har en idè om hva dette kan skyldes? Har hatt samme problem en stund. Hjelper ikke å restarte modemet heller. Funker bare hvis jeg kobler begge nettverks kablene i lan portene på d-link. Virker som jeg lurer den, men dette holder ikke som fast løsning. Skal ringe og klage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå