BigJaffa Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har eit lite problem, eg er konstant trøtt. Fra eg står opp til eg legger meg. Det verste tida er morgonen da kan eg nermest gå i søvne i dysjen. Resten av dagen gå eg og gjesper. Har ca 8 timer søvn og i helgene 12-13 timer søvn og eg fortsatt trøtt... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hvordan er kostholdet ditt? Spiser du nok frukt å grønt? Varierer du kostholdet ditt mye? Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Gå deg en tur til legen og sjekk om du mangler noen vitaminer. Kosthold er nok stikkordet her. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg tok rosenrot en stund Funket drit bra Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Som nemnt over, gå til legen din. Eg sleit med møkje maktesløyse og svevnvanskar sjølv. Legen sende meg vidare til spesialist, der eg fekk diagnosen obstruktiv søvnapné. Eg søv nokonlunde som trådstartar, men blir ikkje utkvilt, sidan eg ikkje når dei djupaste svevnfasane. Kosthald er og ein faktor. Faste svevnrutinar kan og hjelpe på. Om du er lite aktiv, kan det hjelpe på å byrje trene eller liknande, for å slita kroppen litt ut. Restitusjonsvevn er den mest effektive svevnen for min del i det minste. Lukke til:) Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Kostholdet mitt er ikkje så gale, etter litt frukt, drikker biola til frukost og kvels. Eter frukost to ganger, lunsj, middag og kvels. Lite søtsaker. Av vitaminer tar eg desse gummibjørn vitaminene... Lenke til kommentar
nYkk Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Kanskje du har blitt bitt av en skaumann? i alle fall en kamerat av meg ble bitt av en skaumann!.. vær eneste dag etter skolen la han seg, sov til klokka 7, var oppe i 4 timer før han la seg, å sov til skolen starta, hver eneste dag i noen uker. MainG Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Du kan ha lavt stoffskifte. Gå til legen for å sjekke det ut. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Poster for å få dette i mine innlegg ^^ mange brae tips her. Sliter selv med dette, noen ganger kan jeg sove nesten 20 timer om dagen, og fremdeles være like trøtt =/ Skal sies at jeg ikke spiser mye frukt da, kun en skjelden gang iblandt Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Symptomer på lavt stoffskifte: Trøtt og tiltaksløs Aldri uthvilt selv om en sover mye Ukonsentrert Glemsk Fryser Hovne fingrer og ben Håravfall, tørt og livløst hår Tørr hud Tynne og sprø negler Hes og uklar stemme Vektøkning til tross for dårlig appetitt Forstoppelse eller treg mage Søvnforstyrrelser Hyppige humørsvingninger Depresjon, nedstemthet Nedsatt eller ingen sexlyst Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 hva kan man gjøre om man har lavt stoffskifte? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Om du har lavt stoffskifte må du ta medisin for det (Levaxin). Dette er en veldig vanlig medisin og mange bruker den. Alle som har lavt stoffskifte må bruke den resten av livet. Om du har mistanke om at du er i faresonen bør du komme deg snarest mulig til legen. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Poster for å få dette i mine innlegg ^^ mange brae tips her.Sliter selv med dette, noen ganger kan jeg sove nesten 20 timer om dagen, og fremdeles være like trøtt =/ Skal sies at jeg ikke spiser mye frukt da, kun en skjelden gang iblandt Problemer med det der jeg og. Har egentlig lyst og sove i evig tid., Lenke til kommentar
Gjest Gjest75 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg må si at jeg har mange av de symptomene som ble nevnt på lavt stoffskifte, men er det noen spesiell alder man gjerne får dette i? Jeg innbilte meg at dette var noe man fikk rundt 50+, mens jeg bare er 32... Finnes det i så fall noen kur uten å måtte gå til lege? Jeg har også legeskrekk av en eller annen merkelig grunn... Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Nei, alle kan få lavt stoffskifte. Det finnes ingen kur for lavt stoffskifte. Det legen må gjøre er en liten blodprøve der legen sjekker om du har lavt stoffskifte. Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Nei, alle kan få lavt stoffskifte. Det finnes ingen kur for lavt stoffskifte. Det legen må gjøre er en liten blodprøve der legen sjekker om du har lavt stoffskifte. LITEN blodprøve? LITEN? Jeg har en sprøyteskrekk som pokker etter den LILLE blodprøven jeg tok for to måneder siden. Min første blodprøve. Jeg tok åtte glass, og holdt på å besvime under de fem siste sekundene og det siste glasset. Så aldri si liten igjen! Endret 13. oktober 2007 av ThaDuckMan Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Jaja. Skrem stakkaren enda litt mer a? Sprøyter er helt jævlige. Store, runde og lange, som bare tømmer deg for blod Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Just kidding. Endret 13. oktober 2007 av Ethernet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Nei, alle kan få lavt stoffskifte. Det finnes ingen kur for lavt stoffskifte. Det legen må gjøre er en liten blodprøve der legen sjekker om du har lavt stoffskifte. Er det vel! tyroksin Lenke til kommentar
fgr Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Har akkurat samme problem selv. Er trøtt konstant i uka, bedrer seg i helga når det ikke er jobbing på gang og jeg står opp 4-5 tia på kvelden liksom Jeg skal faaaaaanmeg prøve rosenrot og sjekke. Tror det kommer til å funke. Er jo gratis i 30 dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå