EggMan88 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Skal lage en liten lader som lader opp enheter via Usb og som drives av 4 stk AA batterier. Har en boks som orginalt brukes til og lade opp en Creative Zen Vision, denne drives av 4 stk AA batterier. Siden "Hodet" ikke passer til Usb enheter har jeg klippet ledningen på midten og da sitter jeg igjen med to ledninger, en svart og en rød. Lagde en rask tegning av hvordan batteriene ligger i pakken: Vil tolke dette som at Rød ledning = Minus og svart = Pluss. Spm mitt er : Ut av usb kabelen kommer det 4 ledninger, som hver er følgende: Rød = +5V Grønn = Data + Hvit = Data - Svart = Ground Hvilken ledning fra "Usb kabelen" skal kobles inn i den Svarte fra "Boksen" og hvilken i den røde fra "Boksen"? Og til sist, noe jeg har glemt eller tar feil på?, mine elektro kunnskaper er ikke blandt de beste. Takk Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Du hadde vel egentlig ikke trengt og lage en ny tråd, men men. Hvis jeg ikke tar helt feil, så kan du ikke bare koble det direkte til USB'en. Må ha en slags regulatorer, evt. en "booster/forsterker" i mellom usb'en og batteri-boksen. De som er veldig elektronikk-nerder kan sikkert svare deg ordentlig på det. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Nettopp ferdig med den nå. Den lader orginalt ved 5V, 4 oppladbare AA batterier (hver på 1.2V, totalt 4.8V) funker som bare det. Eneste ulempen er at jeg må bruke oppladbare celler slik at det ikke overstiger 5V. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Nettopp ferdig med den nå. Den lader orginalt ved 5V, 4 oppladbare AA batterier (hver på 1.2V, totalt 4.8V) funker som bare det. Eneste ulempen er at jeg må bruke oppladbare celler slik at det ikke overstiger 5V. Batteriene på den opprinnelige tegningen er ikke i serie, det er en blandet serie og paralellkobling, noe som skulle gitt bare 2,4V. Men om det virker, så er det nok tegningen som er feil.. Slik skal det se ut for å få 4,8 (eller 6, med vanlige batterier) Volt: Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Stemmer bare en liten feil på tegningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå