DTS Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Ønsker du å bytte ut den kjedelige Telenor-/Netcom-logoen? Bare så det er sagt også da, så blir ikke denne fremgangsmåten gratis (såfremt du ikke har SMSmania e.l. abonnement)! Programmet krever at du sender 5 tekstmeldinger, for 1 Logo. Men hva er vel det, når du får ditt eget navn f.eks., som operatørlogo...? :!: This is How To! - Last ned NokiaLogo.jar herfra og installer det i telefonen. - Lag deg en bitmap-logo (.bmp) som har 128X32 oppløsning. Legger ved en blank logo (med riktig oppløsning) som filvedlegg, der du kan sette inn tekst i ved bruk av f.eks. Paint. OBS! Støtter kun svart/hvitt. - Overfør den ferdige logoen i hvilken som helst mappe på telefonen/minnekortet. - Start NokiaLogo fra telefonen. I denne får du nå 3 felt som skal fylles ut. 1. Mobile Phone Number: der du taster inn mobilnummeret logoen skal sendes til (kan være ditt eget selvfølgelig). 2. MCC: dette er valget for landskode. Tast inn 242 3. MNC: dette er valget for hvilket nett som brukes (nettverkskode). Tast inn 01 for Telenor eller 02 for Netcom. -Valg. -Select Logo Her blar du deg frem til hvor du installerte logoen på telefonen/minnekortet, og trykker deretter Select. P.g.a. at dette er et Java-program, så får du opp en del "popup"-meldinger som må aksepteres. M.a.o. tillat at programmet får lese/skrive brukerdata. -Valg. -Send. -Programmet spør nå om du tillater å sende 5 tekstmeldinger. Trykk Ja selvfølgelig! -Når SMS'n er mottatt, åpner du den, trykker Valg og Lagre. Vil du av en eller annen grunn ta ibruk den originale logoen igjen , går du på: -Innst. -Telefon. -Ventemodus. -Operatørlogo Av/På. blank.bmp NOKIA.bmp Endret 17. oktober 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Takk skal testes THX Lenke til kommentar
DTS Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Vil du lagre logoen, for å slippe å sende den til deg selv på nytt (ved formattering av telefonminnet, FW-oppdatering, e.l.), så gjør du følgende: -Meldinger. -Innboks. -Flytt markøren til Operatørlogo-meldingen. -Valg. -Flytt til mappe. -(Mine mapper) OK. Deretter kopierer du telefonminnet til minnekort... Når du da gjennoppretter fra kort, så finner du igjen logoen i Mine mapper! Endret 11. oktober 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Gjør egentlig dette programmet noe annet enn å sende en standard operatørlogo? Glem det om antall meldinger. Standard var jo 72x14 Endret 17. oktober 2007 av cyclo Lenke til kommentar
eikum Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 du har ingen ferdig lagde operatør logoer a:)? Lenke til kommentar
DTS Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) cyclo: Programmet gjør ikke annet enn å sende en operatørlogo med f.eks. din egen tekst nei. Standard logo ville jeg vel ikke kalt dette da, for dette forbinder jeg med den "implementerte" Telenor/Netcom-logoen... eikum: La til Nokia-logoen fra screenshot-bildet i førstepost. Ellers har jeg mange ferdiglagde logoer (med forskjellige fonter) med mitt eget navn ja, men dette blir uintressant å laste ned for bortimot alle, da jeg har et forholdsvis spesielt navn. Så unnlater å legge dette ut... Endret 17. oktober 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 cyclo: Programmet gjør ikke annet enn å sende en operatørlogo med f.eks. din egen tekst nei.Standard logo ville jeg vel ikke kalt dette da, for dette forbinder jeg med den "implementerte" Telenor/Netcom-logoen... eikum: La til Nokia-logoen fra screenshot-bildet i førstepost. Ellers har jeg mange ferdiglagde logoer (med forskjellige fonter) med mitt eget navn ja, men dette blir uintressant å laste ned for bortimot alle, da jeg har et forholdsvis spesielt navn. Så unnlater å legge dette ut... her koster de meldingene som blir sendt?? vanlig sms takst? Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) hvordan får du den nokia skriften eller hva heter skriften? kor stor størrelse har du på skriften slik at det blir så stort? har du noen fine logoer eller skriftene som du bruker? og når jeg mottar ny operatørlogo lagrer jeg spør da erstatte eksiterende logo. ja, da blir det lagt inn nye. men hvis jeg sletter meldingen fra inboks, hvor kan jeg gå inn da å bytte logo? eller må meldingen ligge inne op MEldinger menyen? Endret 19. oktober 2007 av tvilling81 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 cyclo: Programmet gjør ikke annet enn å sende en operatørlogo med f.eks. din egen tekst nei.Standard logo ville jeg vel ikke kalt dette da, for dette forbinder jeg med den "implementerte" Telenor/Netcom-logoen... Det jeg mente med standard var at det ikke er noe annet enn operatørlogoformatet som ble brukt for 7-8 år siden. Ikke standard logo, men standard format Jeg har mange tusen operatørlogoer liggende på en gammel harddisk her, dessverre er de 72x14, så det er nok ikke interesant. Lenke til kommentar
DTS Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Nokia-logoen er det ikke jeg som har laget... Denne er hentet fra en annen guide/program for operatørlogo til 3rd edition. Hvis du sletter op.logo-meldingen(e), så får du ikke gjennopprettet denne/disse uten å sende på nytt nei. Det var derfor jeg laget en guide for hvordan lagre logoen, slik at du slipper å sende de(n) pånytt... Endret 19. oktober 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
DTS Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Jeg har mange tusen operatørlogoer liggende på en gammel harddisk her, dessverre er de 72x14, så det er nok ikke interesant. Hvis formatet er punktgrafikk (.bmp), så kan det vel være interessant... For da får du jo limt inn 72x14-logoen i den blanke 128x32-logoen, for deretter å strekke bildet/logoen til sistnevnte oppløsning. Endret 20. oktober 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det tror jeg vil gi et veldig rart resultat da 72x14 ikke kan strekkes til 128x32 på en pen måte. Lenke til kommentar
Cath13 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Fyttikatta, dette var ikke lett, men det gikk til slutt Takk for det gode tipset. Brukte en del tid, både på å skjønne hvordan jeg skulle lagre -blank-filen, hvordan den skulle åpnes og behandles i Paint, og ikke mins hvordan den skulle overføres til mobilen. Har PC-suiten til Nseries og den er ikke like enkel som den vanlige. Har skiftet tilbake til den nå, så kan ting gå litt mer på rutinen. Men, om det er noen andre idioter som sliter litt, så si ifra,, kanskje jeg kan hjelpe, ut ifra det jeg har lært i dag. Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Kort spørsmål: Når du sier sort-hvitt, mener du "ordentlig" sort-hvitt eller gråtoner? Lenke til kommentar
challer Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Mulig å gå tilbake til standard operatørlogo? F.eks Chess? Lenke til kommentar
Cath13 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Mulig å gå tilbake til standard operatørlogo? F.eks Chess? Er det dette du spør om? Vil du av en eller annen grunn ta ibruk den originale logoen igjen, går du på:-Innst. -Telefon. -Ventemodus. -Operatørlogo Av/På. Kort spørsmål:Når du sier sort-hvitt, mener du "ordentlig" sort-hvitt eller gråtoner? Min erfaring er svart-hvit Endret 6. februar 2008 av lipo Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Et lite spm.. I den vedlagte filen så er bokstavene i NOKIA fylte, mens i bildet som du viste som eksempel (fra mobilen) så var det kun outlined. Skjedde dette i overføringa, eller var dette en annen bildefil som du sendte? Ellers takk for en fin Guide, vikret komplisert men kanskje jeg gir den et forsøk når jeg mottar min Nokia E51.. Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Eehm.. Hvorfor fikk jeg Operatørlogo der det står "Beijing"? Jeg skrev jo Martin på bildet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå