Rubyred Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har XFX 8800GTX grafikkort, og lurer på å oppgradere til Win. Vista Ultimate for å få tillgang til DX10 funksjonene i kortet. Er det verdt pengene? Blir grafikken i de nyeste spillene sååå mye bedre! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Foreløpig er svaret ett rungende nei. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Ok. Greit å vite. Har nettopp kjøpt "World in Conflict" og venter som alle andre spent på Crysis. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Tror nok det kan være lurt å tenke på Vista hvis du forventer å kjøre Crysis rimelig greit. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Vel, World in Conflict har noen kule DX10 effekter som soft particles og volumetric lighting. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Tenkte også på at DX10 ikke har støtte for AA. (selv om jeg tror dette bare er midlertidig) Er likevel fristet. Holder på med Bioshock nå, og de fleste spillene som kommer fremover vil ha støtte for DX10. Har ventet i det lengste, men føler nå at alle bugs, drivere og feil er rettet opp i Vista. Hva med gamle spill. Liker å spille AOE III, C&C, MOH osv. Må det lastes ned Vista patcher for disse spillene. Endret 12. oktober 2007 av Rubyred Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Tenkte også på at DX10 ikke har støtte for AA. (selv om jeg tror dette bare er midlertidig) Hvis ikke "DX10 spillet" har mulighet for AA har enten utviklerene ikke gjordt jobben sin eller bruker spillet et depth buffer (dette kommer det støtte for i DX10.1). Ellers har DX10 god støtte for AA også med deferred rendering. F.eks er DX10 hw et krav for å få MSAA i spill som bruker unreal engine 3. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Effektene i WiC er ikke så fete med dx10 at det er verdt å kjøpe Vista for det. Mener nå jeg, men de er fete hvis du allerede har Vista. Kjøpte Vista for å spille FSX, men det kunne jeg spart meg for inntil noen uker framover når patchen som faktisk implementerer dx10 i FSX kommer. Opplever fortsatt bugs i Vista da. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Fikk tak i Vista Ultimate rimelig på nettet i dag, så nå er det bestilt. Venter ikke de helt store forandringene på grafikken, men skal bli spennende uansett. Hva med de eldre spillene jeg nevnte tidligere. Blir det masse fikling med diverse patcher for å få de igang? Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Neida, og du kan kjøre dem i XPmodus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå