Hansemann92 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 jeg har et lite problem, Jeg vil se på NRK 3 på PC-en for jeg har det ikke på tven. Jeg fant en side som du får sett på nrk 3 på nett. men det er bare hvis du er kobla til MBone. Noe som jeg ikke er... Finnes det en måte så jeg får sett på NRK 3 der da? Dette er siden: http://media.hiof.no Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 hvilken isp har du ? det er veldig vitalt, når det gjelder multicast. Lenke til kommentar
Hansemann92 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 hvilken isp har du ? det er veldig vitalt, når det gjelder multicast. Jeg har Eidsiva Bredbånd som min ISP. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 For å kunne bruke dette må du være så heldig at du sitter på en linje fra Uninett. Det vil i praksis si at du må sitte på en høyskole, universitet eller lignende. Tror ikke de har avtaler med ande ISP`er, men rett meg om jeg tar feil. Husk at alt utstyr mellom deg og disse serverene må støtte multicast. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Kva er fordelen med multicast? Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Du kan laste ned JLC det har jo de fleste NRK kanalene... Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Kva er fordelen med multicast? Fordelen med multicast er at da blir dataene som overføres i f.eks forbindelse med en tv sending sendt bare en gang over nettet, i steden for at det blir sendt en strøm til alle som ser på. Dette fører til at ting tar opp veldi mye mindre båndbredde i nettet til en isp. Bakdelen er at det er veldi få isp`er som støtter det enda. Selv synes jeg multicast er veldi viktig å få på plass, ellers vil båndbreddebehovet stige utrolig mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå